A Primadonna Chocolate a Cápák Között műsor után felpörgette az online eladásait

Dátum

Megosztás

A nagykanizsai vállalkozói páros a Cápák között 4. évad 4. részében szerepeltek a befektetők előtt a Primadonna Chocolate édességmanufaktúra vállalkozásukkal. A műsorban a befektetők bár ráharaptak az édességekre, végül nem történt befektetés. A Primadonna helyi csokoládéboltot üzemeltet Nagykanizsán, továbbá webshopon keresztül adják el prémium bonbonjaikat, egyedi csokoládé termékeiket, sőt fánkokat is. Az ajándék piacot célozzák meg termékeikkel. Mit értek el eddig, hol tartanak most, mi történt a műsor után? 

Mit hozott a műsor a vállalkozópárosnak? 

Biztosan téged is első körben ez érdekel, így ezzel is kezdjük a cikket. A műsor megdobta a rendeléseket, és heti szinten jön be nekik most annyi megrendelés, mint amennyit korábban egy hónap alatt el tudtak érni. A B2B irány is megindult, megkeresést kaptak például hotelektől. Az egyik hotelnek az exkluzív szolgáltatásai közé bekerültek, és Valentin-napra kaptak már megrendeléseket. Amiben óriási potenciált látnak még az az esküvők lesznek. 

Jelenleg van egy nagykanizsai üzletük és mellette online kiszállítást vállalnak az ország területére (megjelölik, hogy melyik termék érhető el online, és melyik csak helyi átvétellel). Most céljuk, hogy legyen egy budapesti üzlethelyiség is. 

A Shoprenternek adott interjújukból kiderült, hogy amit a műsorból még elvittek, hogy jobban figyelnek a cégértékelésre. Nem gondolták volna először, hogy a megtervezés ennyire szükséges a vállalkozásukhoz. De ezen változtattak, és már van üzleti tervük is, amit be is tartanak.  

Példa egy termékükre. Összetörhető csokiszív

PrimadonnaChocolate

Ez egy izgalmas megoldás. 20×20 cm-es üreges csokoládészív, ami alá be tudod rejteni az ajándékodat. Választható, fehér-,tej-, vagy étcsokoládéból. Arany színű cukorgyönggyel és 100% kakaóbab törettel díszítve. És még kap a vásárló egy fa kalapácsot is. Ahogy látom a termékfejlesztésben nem állnak meg. Először az volt bennem, hogy néhány terméküket könnyű lesz másolni, de úgy látom nem lesz gond, lesz elég ötletük. Ami érdekes volt számomra, hogy a Cápás műsorhoz képest jobban látom ennek a vállalkozásnak a sikerét, vagyis élesben jobban átjön az, hogy mivel foglalkoznak. 

A webshop 

A műsorba kerülés miatt gyorsan is dönteni kellett egy webshop rendszer mellett. Egy fiatal fotóssal dolgoztak együtt, akinek jött az ötlete, hogy segít megcsinálni a webáruházat. Ahogy mi szoktuk a Minnernél mondani: a szomszéd Pistike jelentkezett. A Shoprenter bérelt webáruház rendszert választottak. Ez meggyorsította az indulást, ami lényegében azt jelenti, hogy 1-2 hét alatt sikerült elkészíteni a webshopot. Ehhez segítség volt az előbb már említett fotós is, aki elkészítette a termékfotókat, a hölgyeknek “már csak” a termékösszetevőket, termékleírásokat kellett megcsinálni. Gondolnád, hogy aki a webshopjukat csinálta fiatal srác, valójában először készített ilyen webshopot? Nekem nagyon tetszik, látszik, hogy a fotózás miatt nagyon jó érzéke van a színek használatához, az összhanghoz. https://primadonnachocolate.com

Fotó: PrimadonnaChocolate

Ennél a terméknél még fontosabb az, hogy igazán jó minőségű képek készüljenek. Mondhatom azt is, hogy egyik sikertényezőjük lehet, ha ezt ilyen tudatosan alkalmazzák. Bár még a termékleírásokkal nem vagyok kibékülve. Azt a részt még lehetne fejleszteni, oda is még lehetne képeket, piktogramokat tenni és persze még több szöveget.  

A szállítás és a csokoládé / édesség nem barátok

Nyáron több terméküknél a kiszállítást szüneteltetni fogják, ahogy azt a nagyok is csinálják, mint a Ferrero. De készülnek olyan termékekkel, amelyek állják a meleg adta kihívásokat is. Továbbá az online értékesítés mellett nyáron az esküvői szezon megfejeli a rendelések számát, lesz munkájuk bőven. 

Merre tovább?

A következő hetekben beleláthattok, hogy miként lehet ezt a webshopot még fejleszteni. A Shoprenter szakértői megvizsgálták a webáruházat és tanácsokkal látták el a Primadonna csapatát. Ennek tanulságairól a Minneren is olvashatsz, amit akár te is be tudsz építeni a webáruházadba. 

Fotó: RTL Klub

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!