A sikeres befektetők a költségekre is figyelnek

A profi tőzsdézők, kereskedők gyakorta említik, hogy kereskedési naplót vezetnek. Ebben jegyzik fel, melyik pozíciót miért nyitották, mit „láttak bele”, és miért olyan időzítéssel, amilyennel – különös tekintettel az egyéb, esetenként jelentéktelennek tűnő részletekre, egyéb döntésformáló tényezőkre. Ezeket később kiértékelik, hiszen – sajnos – gyakran saját hibáinkból kényszerülünk tanulni. A lezárt pozíciók eredményességének vizsgálatánál fontos szempont a kereskedési költségek összessége, azok mértéke is.

Főleg a rövid távú kereskedőknél szignifikánsak a kereskedési költségek, mert minél rövidebb ideig tartunk meg egy pozíciót, annál kisebb a valószínűsége annak, hogy nagy profitot realizálunk, míg a kötési költség konstans. Vagyis minél rövidebb pozíciókat kötünk, annál fontosabb a spread, illetve annak minimalizálása. Első lépésként egy megbízható, felügyeleti engedéllyel rendelkező, alacsony spread-ekkel dolgozó brókercég kiválasztása javasolt, majd az adott költségek megfontolt, tudatos minimalizálása. Egy konkrét példával élve:

Átlag 1,2 pip (pont) a spread (vételi és eladási árfolyam közötti egyszeri kötési költség) az EURUSD (Euro / amerikai dollár) devizapáron.

Vegyünk egy átlagos, rövid távú kereskedőt, aki 50 pozíciót helyez el egy hónapban, pozíciónként átlagosan 0,1 lot (=10 ezer USD) kötési egységgel.

Ekkor 0,1 lotnál a költségünk pozíciónként 0,1 * 1,2 * 10 = 1,2 dollár, EURUSD esetében.

50 pozíciónál mindez 50 * 1,2 dollár = 60 dollár havonta.

Ha a költségünk 1,2 pip helyett csak 0,65 pip lenne pozíciónként, akkor

50 pozíciónál mindez 50 * 0,65 dollár = 32,5 dollárt jelentene havonta, vagyis a költségek közel felét megtakarítanánk.

Ha a fenti átlagos kötési méretet egy 1000 dolláros számlára vetítjük, akkor a 27,5 dolláros havi megtakarításunk (60 dollár – 32,5 dollár) a teljes tőke 2,75 %-a, éves szinten 330 dolláros megtakarításunk (27,5 dollár * 12) pedig a teljes tőke 33 %-át jelentené! Ez óriási összeg.

A HotForex átlagos EUR / USD spreadjei Cashback-kel és anélkül
A HotForex átlagos EUR / USD spreadjei Cashback-kel és anélkül

Hogyan lehet szert tenni ilyen alacsony kereskedési költségre? Mit kell tenni ehhez?

Van egy cég, a TradingBud, amely tőzsdézők kereskedési esélyeinek javításával foglalkozik, és – egyebek között – ingyenes és Prémium Cashback szolgáltatást nyújt a megbízhatónak ítélt brókercégek nagy részénél, melynek keretében a kereskedési költség közel felét – brókertől függően – heti vagy havi rendszerességgel visszafizetik (a fenti ábrán láthatod is). A TradingBud.com weboldalon részletesen is tájékozódhatsz, melyik brókercégnél milyen pénzvisszafizetési szolgáltatást szerezhetsz ingyenesen (a regisztrációval egy promóció keretében 10 dollár induló egyenleget is automatikusan kapsz a Cashback számládra), illetve milyen Prémium szolgáltatásokkal állnak a kereskedők rendelkezésére (a Prémium előfizetés a cashback-ből közvetlenül is fizethető) a prémium cashback-en kívül, mely 10%-kal megnövelt pénzvisszafizetést jelent. Ez az előző példánál maradva 50 pozíciónál (0,1 lotokkal) 30,25 dollár, vagyis a költségek több, mint felét visszafizetik!

Az alábbi ábrán látható a Cashback (pénzvisszafizetési) szolgáltatás mechanizmusa

tradingbud2

Kiemelt kép: Pictures of Money/Flickr

 

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek