Pár hete a szakácsok Facebook csoportjában egy érdekes beszélgetés volt. Valaki feldobta az ételallergiás témát. És ömlöttek a kommentek a témában. A gluténérzékenyek FB csoportjában lettem rá figyelmes, amikor is több ehhez hasonló kommentet tettek ki felháborodottan.

Ennél durvább kommentek is voltak. Nem is olyan régen több közeli lisztérzékeny ismerősöm miatt léptem be a csoportba, de természetesen mint marketinges, üzletember is néztem, figyeltem, hogy mik az igények, mi a napi rutinja a gluténérzékeny embereknek (akik ebbe a célcsoportba tartoznak…) és például milyen problémákba ütköznek. És ekkor figyeltem fel egy érdekes és fontos dologra, vagyis többre is.
Valójában azok a szakácsok, akik nem ügyelnek például a lisztérzékenyekre, a szeget ütik a gluténérzékeny koporsójába.
Egy-egy rosszul elkészített étel rosszullétet is okoz, néhányuknál komolyabb rosszullétet. Miközben betartják a diétát egy hülye szakács, csak mert azt hiszi divatból betegek tojik rájuk. És van itt még valami. Bár legyinthetsz rá, hogy minden 100. ember az, aki valójában lisztérzékeny, de az a helyzet, hogy a családja, barátai hozzá alkalmazkodnak. Tehát, ha ő azt mondja XY étterem nem jó, vagy rossz tapasztalata volt vele, akkor bizony egy gluténérzékeny miatt elveszített 2-5 további embert, akiket közvetetten érint a dolog. Tehát azok az éttermek, akik nem figyelnek oda, sőt az ételek profi elkészítésére (nem mindegy, hogy mit és hogyan) sem, azok bizony hátrányba kerülnek az elkövetkező években. Lejjebb még olvashatod, hogyha jól kiszolgálod őket csak úgy hozzák az ismerősöket (jah igen olyat is, aki nem ételallergiás).
Mit jelent ez? Mire kell figyelniük?
Lisztérzékenyeknél már egy kis szennyeződés is tüneteket válthat ki. pl. hasfájás, hányás… Ezek elkerülése miatt muszáj:
- külön helyen készíteni az ételt,
- külön edényekben,
- nem ugyanabban az olajban kisütni mondjuk a rántott húst, vagy más húst.
- gluténmentes fűszereket használni…
Egyébként fura, de még felárat is szívesen kifizetnek, csak legyen biztonságos az étel, mármint számukra.
Eszméletlen marketing fogás az, ha imádnak a gluténérzékenyek
Döbbenten figyelem marketingesként, hogy egy-egy jó hely mekkora hypeot kap a több tízezres Facebook csoportokban. És lerohanják a helyeket. Ezen a területen még inkább működik az ajánlás, mint máshol, átlagon felüli a hatása. Kedvencem, amikor megkérdik adott térségben, hogy hol tudnak enni és ömlenek a válaszok: ez jó / ez azért jó / oda ne menj, mert…/
Összefoglalva! Éttermed van! Figyelj oda! Mert elveszíted a többi vendéget is!
Fotó: rawpixel / pixabay