A virtuális valóság most lesz csak érdekes, vagyis ezt “látnod” kell

Hallottál már a Second Life-ról? Ez egy virtuális valóság “játék”. A Second Life 2003-ban bukkant fel, főleg a 2007-től lett felkapott, de azóta is sokan használják. A programban egy virtuális karakterrel vagy, és vehetsz lakást, házat… szóval majdnem olyan lehet, mint valós életben. Beszélgethetsz a többi karakterrel….Nem nehéz elképzelni. Még mindig van 900 ezer aktív felhasználója havonta, amit elég nagy szám ahhoz, hogy működjön a cég, és eltartson 200 alkalmazottat. Évente 60 millió dollárt költenek el a felhasználók a virtuális térben.

Most, hogy a nagyobb cégek (Facebook, Sony) is elkezdték fejleszteni a virtuális valóság szemüvegeket, eszközöket, így újra felértékelődhet ez a játék. Érdemes figyelni rá, hiszen már így is használják a játékot például oktatásra (melyért a hallgatók a játékban fizetnek). A virtuális valóság miatt pedig nagyobb figyelmet kap majd a játék, hiszen aktív felhasználó bázisa van, és gyorsan tudnak alkalmazkodni az új eszközökhöz, már fejlesztenek is rájuk. Több lehetőséget is látok különböző cégeknek, hogy megjelenjenek a játékban, és kihasználva a virtuális valóságot a termékeiket, szolgáltatásaikat értékesíteni.

Egy kis ízelítő, hogy milyen is használni a Second Life-ot Oculus Rifttel:

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!