Amerikai piaci áttekintés – 2014. augusztus 5. Kedd

A hétfői kereskedésben már nyoma sem volt a csütörtök-pénteki rossz hangulatnak, az amerikai indexek közül a Dow Jones index volt alulteljesítő a maga 0.47%-os emelkedésével. Utána következett a Nasdaq 0.72%-ot emelkedett, a gyorsjelentési szezon kifutásával nem látok olyan tényezőt, ami a technológiai papírok emelkedését segíteni. Az élen a small-cap (Russell 2000) és az S&P500 végzett, +0.9%-os erősödéssel, ilyen az utóbbi időben nem volt, hogy a Dow leszakadó legyen, az S&P és a Russell együtt legyen felülteljesítő. Nincs nagy különbség az emelkedésekben (40 bázispont), de mégsem egy megszokott a helyzetről beszélünk. A hétvégén nem történtek rendkívüli események a világban (pl.: újabb latin-amerikai államcsőd), sőt, a Gázai-övezetben 3 napos fegyverszünetet kötöttek, amit a mai napon meghosszabbítottak. Az amerikai befektetőket még az sem nagyon érdekelte, hogy az oroszok csapatokat vonnak össze az ukrán határ mellett, a héten nagyszabású katonai gyakorlatot is terveznek a térségben. A befektetőket egyre kevésbé érdekli az ukrán-orosz konfliktus, nincs jelentős hatása az USA gazdaságára (ellenben Európával, főleg Németországgal, lásd a DAX közelmúltbeli teljesítményét), a 4%-os, második negyedéves gazdasági növekedést figyelembe véve nem meglepő a viselkedésük. A 10 éves amerikai államkötvény hozama visszaesett 2.47%-ra, ezzel leadva a korábbi napok hozamemelkedését (9 bázispontról beszélünk, ami ilyen rövid idő alatt nem kevés). Az utóbbi napok esései/kisebb pánikhangulata inkább egyfajta tőzsdei korrekciónak tűnik, recesszióról/válságról aligha beszélhetünk ilyen jó GDP és munka-erőpiaci adatok láttán.

Hétfőn nem volt lényeges makro-adat, ma a feldolgozóiparon kívüli beszerzési mendezser-indexet publikálják. Az 50 pont feletti érték gazdasági növekedést prognosztizál, az 50 alatti szűkülést jelent.

Zárás után jelent az AIG biztosító: magasabb EPS-t és bevételt értek el, mint ami a várakozás volt. Az eredményszámok után jött a szokásos bejelentés, amit már annyiszor hallottunk ebben a gyorsjelentési időszakban: részvény-visszavásárlási programot indít a vállalat, 18.1 millió darabot vesznek vissza. A híreket jól fogadták a befektetők, az árfolyam +3%-ban van after-hoursben.

A mai napon a Walt Disney, First Solar és a Groupon gyorsjelentéseit ismerhetjük meg.

Eddig 385 S&P komponens jelentett az 500-ból: 69%-uk jobb EPS-t, 63%-uk pedig magasabb bevételt ért el, mint ami a várakozás volt. Ez jó eredménynek számít, hiszen a korábbi évek átlaga rendre 64% és 61% volt. A második negyedévre előrejelzett növekedés EPS szinten 8.2%, bevételi oldalon pedig 3.5% volt. Az EPS lényegesen magasabb növekedése a részvény-visszavásárlási programoknak köszönhető, az organikus növekedés visszafogottabb, de még ez is jónak számít a gazdasági növekedéshez képest.

Jelenleg 64 hónapja tart a bikapiac, 1949-től számítva átlagoson 59 hónapig tartottak ezek a periódusok. 34 hónapja nem volt 10%-nál nagyobb esés az S&P-ben (vagyis korrekció), ugyanez nem mondható el a Russel 2000-ról és a Nasdaq-nál is bekövetkezett egy 8%-os esés az őszi csúcsponthoz képest. Az S&P 500 jelenleg 16.8-as P/E rátán forog, 118 dolláros eredménnyel. Ugyanez 2010-ben 85 dollár, 2011-ben 92 dollár, 2012-ben 102 dollár, 2013-ban pedig 111 dollár volt. 1954 óta átlagosan 16.4-es P/E rátán forgott az index, az utóbbi 10 év átlaga 14.4 volt.

19 negyedéve tart a gazdasági növekedés, 2009 harmadik és negyedik negyedévében, 2010 összes, 2011 összes, 2012 összes, 2013 összes negyedéve volt pluszos. Idén az első negyedév negatívba fordult, a második viszont kiugróan jobb lett, ezért idén 2.3%-os GDP növekedésre számítanak.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek