Annyiszor jelent meg előttem a Shopify reklámja, hogy megörültem a részvénykibocsátásának

Dátum

Megosztás

A Shopify webáruház motort, szoftvert értékesítő (bérelni lehet) informatikai cég részvényeit hamarosan bevezetik a New York Stock Exchange-re. Én többször is találkoztam reklámjukkal a Facebookon, így ismerős a neve. 123 millió dollár értékben bocsátanak ki részvényt, 7,7 millió darabot, 14-16 dolláros kibocsátási áron (Mi nem ezen az áron kereskedhetünk, hanem majd a nyitó ár után derül ki mennyivel is lehet beszállni). Tickerje a SHOP lesz, ami szerintem nagyon jó ötlet. Nemcsak a New York-i tőzsdén, hanem a torontói tőzsdén is kereskedhető lesz a részvény (SH tickerrel), ez egy plusz pont a cégnek.

A Shopify kanadai székhelyű vállalat, legutóbbi jelentés szerint évente 1000 dollár bevételt könyvelt el a cég felhasználónként (webáruház üzemeltetők), 162 261 ügyfelük van jelenleg, így átszámolva szép kis bevétel csak belőlük. 150 országban vannak jelen.

Május 21-én már kereskedhető is lesz a cég részvénye (SHOP). Ez az a részvény, aminél érdemes lesz a kibocsátás után is kockáztatni. Persze az ár is döntő tényező lesz, de véleményem szerint hosszabb távon is érdemes lesz tartani a részvényt. A várakozások nagyok, és a növekedési potenciál is nagy a cégben. Viszont itt tényleg kockáztatunk, mivel a bevételek mellett a kiadásaik is egyre jobban nőnek. Így ezt érdemes figyelembe venni, de amint profitba fordul a cég, máris több száz százalékos hozamot realizálhatunk.

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!