Arcpirító közhelyek, amiket célszerű kigyomlálni a weboldaladról

Magas minőség, innovatív megoldások, széles kínálat és hatékonyság. Ha a weboldal szövegeidet kismillió alkalommal használt ingatag közhelyekre építed, akkor kedvező szerencse mellett is legfeljebb gyér eredményekre számíthatsz.

A cikkben nemcsak az agyonhasznált frázisok alkalmazásától intelek óva, hanem a weboldalad szövegezésének célravezetőbb eljárását is megmutatom neked. 

A tartalmat Kovács Péter írta, aki a Minner szövegírás, marketing szövegek szakértője, továbbá a szövegírás képzés oktatója a MinnerAkadémián. Megtanít, hogyan írj magadnak medencét (bevezető videóban látod mire célzok).

A marketing gazdag szövegkészletének csapágyasra járatott közhelyei

Jöhet egy gyorsteszt? Kérlek, hogy – csak úgy magadban – válaszold meg a következő kérdéseket:

  • Mennyire hozna lázba egy olyan webshop, ahol „széles kínálat” címszóval igyekeznek meggyőzni a vásárlásról?
  • Az „innovatív megoldás” cím láttán mennyire érzel olthatatlan vágyat bármilyen szolgáltatás megismerésére?
  • No és egy álláshirdetésben a „fiatalos csapat és versenyképes fizetés” szavakat olvasva mennyire szalad fel a pulzusod az izgatottságtól?

A vastaggal szedett szófordulatok közös jellemzője, hogy egytől egyig az unalomig ismételt, lerágott csont kategóriába tartoznak. Nemcsak elcsépeltek, de csak úgy odabiggyesztve a honlapodra üresek, ingerszegények és semmitmondók is.

Ezért lényeges, hogy a kommunikációd mentes legyen a közhelyektől

A probléma nem kiemelt szavak és kifejezések alkalmazásában rejlik. Tudatos szövegezés mentén működhet, ha a terméked „környezetbarát” jellegére szeretnéd felhívni a figyelmet. Az „ügyfélcentrikus” hozzáállással sincs baj, ahogyan a „komplex szolgáltatás” nyújtásától sem szeretnélek óva inteni.

Attól viszont jó eséllyel léket fog kapni az üzeneted, ha egy-egy közhelytől várod, hogy önmagában vigye el a hátán a marketinged. Vagyis a hiba a „hatékonyság”, „megbízhatóság”, vagy például „ügyfélközpontúság” típusú szavak felületes használatában keresendő.

Minner vállalkozóként gondolkodva ugyebár igényesek vagyunk a marketing tevékenységünk minden elemére, ennek szellemében

  • a weboldalad kiemelt szekciói ne egyszavas közhelyekből álljanak 64-es betűmérettel;
  • a milliószor ismételt frázisok helyére találj szofisztikáltabb kifejezéseket;
  • a pongyola szóhasználatot pedig kerüld, akár a pestist.

A weboldalad célja ugyanis kiemelni a vállalkozásod a tömegből, kapásból rávilágítani arra a tényre, miben kínálsz többet, jobbat, mást. 

Van-e helye a közismert frázisoknak a kommunikáció bármely szintjén?

Klinikailag tesztelt”, „innovatív”, „hatékony”. Egyszavasként csupa felejthető közhely, kontextusba ágyazva viszont már sokkal inkább a meggyőzés hatásos eszközeiként funkcionálnak. 

Tehát a válasz igen, a sokszor hallott szópároknak is szoríthatsz helyet a kommunikációdban. Persze semmiképp nem egyszavasként, illetve nem is előre tolva a címsorok rivaldafényébe. 

Vegyünk egy konkrét példát, a 2021-es Minner vállalkozási ötletek közül az egyedi csomagoló gyártó businesst. A honlap egy-egy stratégiai pontján rámutatnánk, hogy

  • az „innovatív megoldást” a piac részéről felmerülő igény hívta életre, miszerint a tartós és ellenálló csomagolóanyag komoly hiánycikk;
  • a „minőség” biztosítása érdekében a csomagolóanyagokat sokszorosan tesztelt procedúrán keresztül állítjuk elő;
  • személyre szabott” szolgáltatást nyújtva elsőként az igények feltérképezésével kezdünk, és ehhez mérten pontosan olyan csomagolóanyagot küldünk, amit a kedves vevő rendelt.

Egyszavasként alkalmazva a vastaggal szedettek mindegyikénél kilógna az a bizonyos lóláb. Kontextusba helyezve és külön-külön kifejtve viszont nemcsak hogy működnek, de eredményesen támogatják is az értékesítés folyamatát.

A lebilincselően érdekfeszítő weboldalszövegek nyitja

Lecsupaszítva a weboldal szövegírás módszertana távolról sem rakétatudomány. Elsőként alaposan utána kell járnod a vásárlók élethelyzetének, megoldásra váró problémáinak és vágyainak.

Majd pedig megvilágítod, miért pont a terméked / szolgáltatásod jelenti a legkedvezőbb választást a szóban forgó kellemetlenségek áthidalására, illetve a célok elérésére. Méghozzá tűpontos szóhasználattal.

Ha elég ügyesen csinálod, a látogatóban többször is megfogan a „hú, ezt mintha nekem írták volna” gondolat. Nyilván befektetett idő és energia kelleni fog ehhez a szinthez, ahogyan haladó szövegírási technikákat is érdemes lesz bevetned az ügy érdekében.

Persze a gombamód sokasodó konverziók és a szemlátomást javuló eredmények igencsak kedvező kompenzációt jelentenek majd. Nem beszélve arról a megnyugtató tudatról, hogy a marketingkommunikációdat sikerült mentessé tenni az üres közhelyektől.

Merre tovább?

fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később