Arcpirító közhelyek, amiket célszerű kigyomlálni a weboldaladról

Dátum

Megosztás

Magas minőség, innovatív megoldások, széles kínálat és hatékonyság. Ha a weboldal szövegeidet kismillió alkalommal használt ingatag közhelyekre építed, akkor kedvező szerencse mellett is legfeljebb gyér eredményekre számíthatsz.

A cikkben nemcsak az agyonhasznált frázisok alkalmazásától intelek óva, hanem a weboldalad szövegezésének célravezetőbb eljárását is megmutatom neked. 

A tartalmat Kovács Péter írta, aki a Minner szövegírás, marketing szövegek szakértője, továbbá a szövegírás képzés oktatója a MinnerAkadémián. Megtanít, hogyan írj magadnak medencét (bevezető videóban látod mire célzok).

A marketing gazdag szövegkészletének csapágyasra járatott közhelyei

Jöhet egy gyorsteszt? Kérlek, hogy – csak úgy magadban – válaszold meg a következő kérdéseket:

  • Mennyire hozna lázba egy olyan webshop, ahol „széles kínálat” címszóval igyekeznek meggyőzni a vásárlásról?
  • Az „innovatív megoldás” cím láttán mennyire érzel olthatatlan vágyat bármilyen szolgáltatás megismerésére?
  • No és egy álláshirdetésben a „fiatalos csapat és versenyképes fizetés” szavakat olvasva mennyire szalad fel a pulzusod az izgatottságtól?

A vastaggal szedett szófordulatok közös jellemzője, hogy egytől egyig az unalomig ismételt, lerágott csont kategóriába tartoznak. Nemcsak elcsépeltek, de csak úgy odabiggyesztve a honlapodra üresek, ingerszegények és semmitmondók is.

Ezért lényeges, hogy a kommunikációd mentes legyen a közhelyektől

A probléma nem kiemelt szavak és kifejezések alkalmazásában rejlik. Tudatos szövegezés mentén működhet, ha a terméked „környezetbarát” jellegére szeretnéd felhívni a figyelmet. Az „ügyfélcentrikus” hozzáállással sincs baj, ahogyan a „komplex szolgáltatás” nyújtásától sem szeretnélek óva inteni.

Attól viszont jó eséllyel léket fog kapni az üzeneted, ha egy-egy közhelytől várod, hogy önmagában vigye el a hátán a marketinged. Vagyis a hiba a „hatékonyság”, „megbízhatóság”, vagy például „ügyfélközpontúság” típusú szavak felületes használatában keresendő.

Minner vállalkozóként gondolkodva ugyebár igényesek vagyunk a marketing tevékenységünk minden elemére, ennek szellemében

  • a weboldalad kiemelt szekciói ne egyszavas közhelyekből álljanak 64-es betűmérettel;
  • a milliószor ismételt frázisok helyére találj szofisztikáltabb kifejezéseket;
  • a pongyola szóhasználatot pedig kerüld, akár a pestist.

A weboldalad célja ugyanis kiemelni a vállalkozásod a tömegből, kapásból rávilágítani arra a tényre, miben kínálsz többet, jobbat, mást. 

Van-e helye a közismert frázisoknak a kommunikáció bármely szintjén?

Klinikailag tesztelt”, „innovatív”, „hatékony”. Egyszavasként csupa felejthető közhely, kontextusba ágyazva viszont már sokkal inkább a meggyőzés hatásos eszközeiként funkcionálnak. 

Tehát a válasz igen, a sokszor hallott szópároknak is szoríthatsz helyet a kommunikációdban. Persze semmiképp nem egyszavasként, illetve nem is előre tolva a címsorok rivaldafényébe. 

Vegyünk egy konkrét példát, a 2021-es Minner vállalkozási ötletek közül az egyedi csomagoló gyártó businesst. A honlap egy-egy stratégiai pontján rámutatnánk, hogy

  • az „innovatív megoldást” a piac részéről felmerülő igény hívta életre, miszerint a tartós és ellenálló csomagolóanyag komoly hiánycikk;
  • a „minőség” biztosítása érdekében a csomagolóanyagokat sokszorosan tesztelt procedúrán keresztül állítjuk elő;
  • személyre szabott” szolgáltatást nyújtva elsőként az igények feltérképezésével kezdünk, és ehhez mérten pontosan olyan csomagolóanyagot küldünk, amit a kedves vevő rendelt.

Egyszavasként alkalmazva a vastaggal szedettek mindegyikénél kilógna az a bizonyos lóláb. Kontextusba helyezve és külön-külön kifejtve viszont nemcsak hogy működnek, de eredményesen támogatják is az értékesítés folyamatát.

A lebilincselően érdekfeszítő weboldalszövegek nyitja

Lecsupaszítva a weboldal szövegírás módszertana távolról sem rakétatudomány. Elsőként alaposan utána kell járnod a vásárlók élethelyzetének, megoldásra váró problémáinak és vágyainak.

Majd pedig megvilágítod, miért pont a terméked / szolgáltatásod jelenti a legkedvezőbb választást a szóban forgó kellemetlenségek áthidalására, illetve a célok elérésére. Méghozzá tűpontos szóhasználattal.

Ha elég ügyesen csinálod, a látogatóban többször is megfogan a „hú, ezt mintha nekem írták volna” gondolat. Nyilván befektetett idő és energia kelleni fog ehhez a szinthez, ahogyan haladó szövegírási technikákat is érdemes lesz bevetned az ügy érdekében.

Persze a gombamód sokasodó konverziók és a szemlátomást javuló eredmények igencsak kedvező kompenzációt jelentenek majd. Nem beszélve arról a megnyugtató tudatról, hogy a marketingkommunikációdat sikerült mentessé tenni az üres közhelyektől.

Merre tovább?

fotó: Envato License

Kovács Péter
Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....