Arcpirító közhelyek, amiket célszerű kigyomlálni a weboldaladról

Magas minőség, innovatív megoldások, széles kínálat és hatékonyság. Ha a weboldal szövegeidet kismillió alkalommal használt ingatag közhelyekre építed, akkor kedvező szerencse mellett is legfeljebb gyér eredményekre számíthatsz.

A cikkben nemcsak az agyonhasznált frázisok alkalmazásától intelek óva, hanem a weboldalad szövegezésének célravezetőbb eljárását is megmutatom neked. 

A tartalmat Kovács Péter írta, aki a Minner szövegírás, marketing szövegek szakértője, továbbá a szövegírás képzés oktatója a MinnerAkadémián. Megtanít, hogyan írj magadnak medencét (bevezető videóban látod mire célzok).

A marketing gazdag szövegkészletének csapágyasra járatott közhelyei

Jöhet egy gyorsteszt? Kérlek, hogy – csak úgy magadban – válaszold meg a következő kérdéseket:

  • Mennyire hozna lázba egy olyan webshop, ahol „széles kínálat” címszóval igyekeznek meggyőzni a vásárlásról?
  • Az „innovatív megoldás” cím láttán mennyire érzel olthatatlan vágyat bármilyen szolgáltatás megismerésére?
  • No és egy álláshirdetésben a „fiatalos csapat és versenyképes fizetés” szavakat olvasva mennyire szalad fel a pulzusod az izgatottságtól?

A vastaggal szedett szófordulatok közös jellemzője, hogy egytől egyig az unalomig ismételt, lerágott csont kategóriába tartoznak. Nemcsak elcsépeltek, de csak úgy odabiggyesztve a honlapodra üresek, ingerszegények és semmitmondók is.

Ezért lényeges, hogy a kommunikációd mentes legyen a közhelyektől

A probléma nem kiemelt szavak és kifejezések alkalmazásában rejlik. Tudatos szövegezés mentén működhet, ha a terméked „környezetbarát” jellegére szeretnéd felhívni a figyelmet. Az „ügyfélcentrikus” hozzáállással sincs baj, ahogyan a „komplex szolgáltatás” nyújtásától sem szeretnélek óva inteni.

Attól viszont jó eséllyel léket fog kapni az üzeneted, ha egy-egy közhelytől várod, hogy önmagában vigye el a hátán a marketinged. Vagyis a hiba a „hatékonyság”, „megbízhatóság”, vagy például „ügyfélközpontúság” típusú szavak felületes használatában keresendő.

Minner vállalkozóként gondolkodva ugyebár igényesek vagyunk a marketing tevékenységünk minden elemére, ennek szellemében

  • a weboldalad kiemelt szekciói ne egyszavas közhelyekből álljanak 64-es betűmérettel;
  • a milliószor ismételt frázisok helyére találj szofisztikáltabb kifejezéseket;
  • a pongyola szóhasználatot pedig kerüld, akár a pestist.

A weboldalad célja ugyanis kiemelni a vállalkozásod a tömegből, kapásból rávilágítani arra a tényre, miben kínálsz többet, jobbat, mást. 

Van-e helye a közismert frázisoknak a kommunikáció bármely szintjén?

Klinikailag tesztelt”, „innovatív”, „hatékony”. Egyszavasként csupa felejthető közhely, kontextusba ágyazva viszont már sokkal inkább a meggyőzés hatásos eszközeiként funkcionálnak. 

Tehát a válasz igen, a sokszor hallott szópároknak is szoríthatsz helyet a kommunikációdban. Persze semmiképp nem egyszavasként, illetve nem is előre tolva a címsorok rivaldafényébe. 

Vegyünk egy konkrét példát, a 2021-es Minner vállalkozási ötletek közül az egyedi csomagoló gyártó businesst. A honlap egy-egy stratégiai pontján rámutatnánk, hogy

  • az „innovatív megoldást” a piac részéről felmerülő igény hívta életre, miszerint a tartós és ellenálló csomagolóanyag komoly hiánycikk;
  • a „minőség” biztosítása érdekében a csomagolóanyagokat sokszorosan tesztelt procedúrán keresztül állítjuk elő;
  • személyre szabott” szolgáltatást nyújtva elsőként az igények feltérképezésével kezdünk, és ehhez mérten pontosan olyan csomagolóanyagot küldünk, amit a kedves vevő rendelt.

Egyszavasként alkalmazva a vastaggal szedettek mindegyikénél kilógna az a bizonyos lóláb. Kontextusba helyezve és külön-külön kifejtve viszont nemcsak hogy működnek, de eredményesen támogatják is az értékesítés folyamatát.

A lebilincselően érdekfeszítő weboldalszövegek nyitja

Lecsupaszítva a weboldal szövegírás módszertana távolról sem rakétatudomány. Elsőként alaposan utána kell járnod a vásárlók élethelyzetének, megoldásra váró problémáinak és vágyainak.

Majd pedig megvilágítod, miért pont a terméked / szolgáltatásod jelenti a legkedvezőbb választást a szóban forgó kellemetlenségek áthidalására, illetve a célok elérésére. Méghozzá tűpontos szóhasználattal.

Ha elég ügyesen csinálod, a látogatóban többször is megfogan a „hú, ezt mintha nekem írták volna” gondolat. Nyilván befektetett idő és energia kelleni fog ehhez a szinthez, ahogyan haladó szövegírási technikákat is érdemes lesz bevetned az ügy érdekében.

Persze a gombamód sokasodó konverziók és a szemlátomást javuló eredmények igencsak kedvező kompenzációt jelentenek majd. Nem beszélve arról a megnyugtató tudatról, hogy a marketingkommunikációdat sikerült mentessé tenni az üres közhelyektől.

Merre tovább?

fotó: Envato License

Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek