Magas minőség, innovatív megoldások, széles kínálat és hatékonyság. Ha a weboldal szövegeidet kismillió alkalommal használt ingatag közhelyekre építed, akkor kedvező szerencse mellett is legfeljebb gyér eredményekre számíthatsz.
A cikkben nemcsak az agyonhasznált frázisok alkalmazásától intelek óva, hanem a weboldalad szövegezésének célravezetőbb eljárását is megmutatom neked.
A tartalmat Kovács Péter írta, aki a Minner szövegírás, marketing szövegek szakértője, továbbá a szövegírás képzés oktatója a MinnerAkadémián. Megtanít, hogyan írj magadnak medencét (bevezető videóban látod mire célzok).
A marketing gazdag szövegkészletének csapágyasra járatott közhelyei
Jöhet egy gyorsteszt? Kérlek, hogy – csak úgy magadban – válaszold meg a következő kérdéseket:
- Mennyire hozna lázba egy olyan webshop, ahol „széles kínálat” címszóval igyekeznek meggyőzni a vásárlásról?
- Az „innovatív megoldás” cím láttán mennyire érzel olthatatlan vágyat bármilyen szolgáltatás megismerésére?
- No és egy álláshirdetésben a „fiatalos csapat és versenyképes fizetés” szavakat olvasva mennyire szalad fel a pulzusod az izgatottságtól?
A vastaggal szedett szófordulatok közös jellemzője, hogy egytől egyig az unalomig ismételt, lerágott csont kategóriába tartoznak. Nemcsak elcsépeltek, de csak úgy odabiggyesztve a honlapodra üresek, ingerszegények és semmitmondók is.
Ezért lényeges, hogy a kommunikációd mentes legyen a közhelyektől
A probléma nem kiemelt szavak és kifejezések alkalmazásában rejlik. Tudatos szövegezés mentén működhet, ha a terméked „környezetbarát” jellegére szeretnéd felhívni a figyelmet. Az „ügyfélcentrikus” hozzáállással sincs baj, ahogyan a „komplex szolgáltatás” nyújtásától sem szeretnélek óva inteni.
Attól viszont jó eséllyel léket fog kapni az üzeneted, ha egy-egy közhelytől várod, hogy önmagában vigye el a hátán a marketinged. Vagyis a hiba a „hatékonyság”, „megbízhatóság”, vagy például „ügyfélközpontúság” típusú szavak felületes használatában keresendő.
Minner vállalkozóként gondolkodva ugyebár igényesek vagyunk a marketing tevékenységünk minden elemére, ennek szellemében
- a weboldalad kiemelt szekciói ne egyszavas közhelyekből álljanak 64-es betűmérettel;
- a milliószor ismételt frázisok helyére találj szofisztikáltabb kifejezéseket;
- a pongyola szóhasználatot pedig kerüld, akár a pestist.
A weboldalad célja ugyanis kiemelni a vállalkozásod a tömegből, kapásból rávilágítani arra a tényre, miben kínálsz többet, jobbat, mást.
Van-e helye a közismert frázisoknak a kommunikáció bármely szintjén?
„Klinikailag tesztelt”, „innovatív”, „hatékony”. Egyszavasként csupa felejthető közhely, kontextusba ágyazva viszont már sokkal inkább a meggyőzés hatásos eszközeiként funkcionálnak.
Tehát a válasz igen, a sokszor hallott szópároknak is szoríthatsz helyet a kommunikációdban. Persze semmiképp nem egyszavasként, illetve nem is előre tolva a címsorok rivaldafényébe.
Vegyünk egy konkrét példát, a 2021-es Minner vállalkozási ötletek közül az egyedi csomagoló gyártó businesst. A honlap egy-egy stratégiai pontján rámutatnánk, hogy
- az „innovatív megoldást” a piac részéről felmerülő igény hívta életre, miszerint a tartós és ellenálló csomagolóanyag komoly hiánycikk;
- a „minőség” biztosítása érdekében a csomagolóanyagokat sokszorosan tesztelt procedúrán keresztül állítjuk elő;
- „személyre szabott” szolgáltatást nyújtva elsőként az igények feltérképezésével kezdünk, és ehhez mérten pontosan olyan csomagolóanyagot küldünk, amit a kedves vevő rendelt.
Egyszavasként alkalmazva a vastaggal szedettek mindegyikénél kilógna az a bizonyos lóláb. Kontextusba helyezve és külön-külön kifejtve viszont nemcsak hogy működnek, de eredményesen támogatják is az értékesítés folyamatát.
A lebilincselően érdekfeszítő weboldalszövegek nyitja
Lecsupaszítva a weboldal szövegírás módszertana távolról sem rakétatudomány. Elsőként alaposan utána kell járnod a vásárlók élethelyzetének, megoldásra váró problémáinak és vágyainak.
Majd pedig megvilágítod, miért pont a terméked / szolgáltatásod jelenti a legkedvezőbb választást a szóban forgó kellemetlenségek áthidalására, illetve a célok elérésére. Méghozzá tűpontos szóhasználattal.
Ha elég ügyesen csinálod, a látogatóban többször is megfogan a „hú, ezt mintha nekem írták volna” gondolat. Nyilván befektetett idő és energia kelleni fog ehhez a szinthez, ahogyan haladó szövegírási technikákat is érdemes lesz bevetned az ügy érdekében.
Persze a gombamód sokasodó konverziók és a szemlátomást javuló eredmények igencsak kedvező kompenzációt jelentenek majd. Nem beszélve arról a megnyugtató tudatról, hogy a marketingkommunikációdat sikerült mentessé tenni az üres közhelyektől.
Merre tovább?
- Szövegírás képzés a Minnerakadémián
- Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 4. rész: Fogkefe
- Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?
fotó: Envato License