Arcpirító közhelyek, amiket célszerű kigyomlálni a weboldaladról

Dátum

Megosztás

Magas minőség, innovatív megoldások, széles kínálat és hatékonyság. Ha a weboldal szövegeidet kismillió alkalommal használt ingatag közhelyekre építed, akkor kedvező szerencse mellett is legfeljebb gyér eredményekre számíthatsz.

A cikkben nemcsak az agyonhasznált frázisok alkalmazásától intelek óva, hanem a weboldalad szövegezésének célravezetőbb eljárását is megmutatom neked. 

A tartalmat Kovács Péter írta, aki a Minner szövegírás, marketing szövegek szakértője, továbbá a szövegírás képzés oktatója a MinnerAkadémián. Megtanít, hogyan írj magadnak medencét (bevezető videóban látod mire célzok).

A marketing gazdag szövegkészletének csapágyasra járatott közhelyei

Jöhet egy gyorsteszt? Kérlek, hogy – csak úgy magadban – válaszold meg a következő kérdéseket:

  • Mennyire hozna lázba egy olyan webshop, ahol „széles kínálat” címszóval igyekeznek meggyőzni a vásárlásról?
  • Az „innovatív megoldás” cím láttán mennyire érzel olthatatlan vágyat bármilyen szolgáltatás megismerésére?
  • No és egy álláshirdetésben a „fiatalos csapat és versenyképes fizetés” szavakat olvasva mennyire szalad fel a pulzusod az izgatottságtól?

A vastaggal szedett szófordulatok közös jellemzője, hogy egytől egyig az unalomig ismételt, lerágott csont kategóriába tartoznak. Nemcsak elcsépeltek, de csak úgy odabiggyesztve a honlapodra üresek, ingerszegények és semmitmondók is.

Ezért lényeges, hogy a kommunikációd mentes legyen a közhelyektől

A probléma nem kiemelt szavak és kifejezések alkalmazásában rejlik. Tudatos szövegezés mentén működhet, ha a terméked „környezetbarát” jellegére szeretnéd felhívni a figyelmet. Az „ügyfélcentrikus” hozzáállással sincs baj, ahogyan a „komplex szolgáltatás” nyújtásától sem szeretnélek óva inteni.

Attól viszont jó eséllyel léket fog kapni az üzeneted, ha egy-egy közhelytől várod, hogy önmagában vigye el a hátán a marketinged. Vagyis a hiba a „hatékonyság”, „megbízhatóság”, vagy például „ügyfélközpontúság” típusú szavak felületes használatában keresendő.

Minner vállalkozóként gondolkodva ugyebár igényesek vagyunk a marketing tevékenységünk minden elemére, ennek szellemében

  • a weboldalad kiemelt szekciói ne egyszavas közhelyekből álljanak 64-es betűmérettel;
  • a milliószor ismételt frázisok helyére találj szofisztikáltabb kifejezéseket;
  • a pongyola szóhasználatot pedig kerüld, akár a pestist.

A weboldalad célja ugyanis kiemelni a vállalkozásod a tömegből, kapásból rávilágítani arra a tényre, miben kínálsz többet, jobbat, mást. 

Van-e helye a közismert frázisoknak a kommunikáció bármely szintjén?

Klinikailag tesztelt”, „innovatív”, „hatékony”. Egyszavasként csupa felejthető közhely, kontextusba ágyazva viszont már sokkal inkább a meggyőzés hatásos eszközeiként funkcionálnak. 

Tehát a válasz igen, a sokszor hallott szópároknak is szoríthatsz helyet a kommunikációdban. Persze semmiképp nem egyszavasként, illetve nem is előre tolva a címsorok rivaldafényébe. 

Vegyünk egy konkrét példát, a 2021-es Minner vállalkozási ötletek közül az egyedi csomagoló gyártó businesst. A honlap egy-egy stratégiai pontján rámutatnánk, hogy

  • az „innovatív megoldást” a piac részéről felmerülő igény hívta életre, miszerint a tartós és ellenálló csomagolóanyag komoly hiánycikk;
  • a „minőség” biztosítása érdekében a csomagolóanyagokat sokszorosan tesztelt procedúrán keresztül állítjuk elő;
  • személyre szabott” szolgáltatást nyújtva elsőként az igények feltérképezésével kezdünk, és ehhez mérten pontosan olyan csomagolóanyagot küldünk, amit a kedves vevő rendelt.

Egyszavasként alkalmazva a vastaggal szedettek mindegyikénél kilógna az a bizonyos lóláb. Kontextusba helyezve és külön-külön kifejtve viszont nemcsak hogy működnek, de eredményesen támogatják is az értékesítés folyamatát.

A lebilincselően érdekfeszítő weboldalszövegek nyitja

Lecsupaszítva a weboldal szövegírás módszertana távolról sem rakétatudomány. Elsőként alaposan utána kell járnod a vásárlók élethelyzetének, megoldásra váró problémáinak és vágyainak.

Majd pedig megvilágítod, miért pont a terméked / szolgáltatásod jelenti a legkedvezőbb választást a szóban forgó kellemetlenségek áthidalására, illetve a célok elérésére. Méghozzá tűpontos szóhasználattal.

Ha elég ügyesen csinálod, a látogatóban többször is megfogan a „hú, ezt mintha nekem írták volna” gondolat. Nyilván befektetett idő és energia kelleni fog ehhez a szinthez, ahogyan haladó szövegírási technikákat is érdemes lesz bevetned az ügy érdekében.

Persze a gombamód sokasodó konverziók és a szemlátomást javuló eredmények igencsak kedvező kompenzációt jelentenek majd. Nem beszélve arról a megnyugtató tudatról, hogy a marketingkommunikációdat sikerült mentessé tenni az üres közhelyektől.

Merre tovább?

fotó: Envato License

Kovács Péter
Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.