szombat, január 16, 2021

Az gondoltad eddig, hogy a szabaduló szobát magyarok találták ki? Az igazság, hogy..,

Vágjunk bele mindjárt a közepébe. A sok hazai szabaduló szoba miatt az lehet az érzésed, hogy ez biza magyar találmány. Sajnos ez nem így van. A legérdekesebb, hogy először 2006-ban a Szilícium-völgyben (San-Francisco) volt ilyen játék, ami Agatha Christie krimijére épült. Aztán a japánok tovább vitték és Real Escape Game (REG)-nek kezdték hívni, és teljesen elterjedt Ázsiában. Itthon 2011-ben jelentek meg az első ilyen “szobák”, majd 2012-ben pörgött fel igazán ez a biznisz. Olvasd tovább, mert kiderül, miért is írtam meg ezt a cikket!

A Business Insideren barangoltam, amikor egy Escape Roomos cikkre lettem figyelmes. Rá is kattintottam, mert emlékszem, hogy több magyar cikkből anno azt szűrtem le, hogy ez valami magyar találmány. Aztán a cikk elolvasása utána rádöbbentem nem is az, no meg azután, mikor megnéztem a wikipédián. Az említett írásban New York első szabaduló szobájáról írnak (elvileg első, 2013-ban kezdték). Az alapító természetesen egyedül kezdte, ismerősei hülyének néztek, és pár tízezer forintnak megfelelő dollár ellenében el is tudta indítani a bizniszét. Még mindig nem tudod miért írtam le ezeket, igaz?

Anno a magyar alapítású (kajastartupon) Kitchenbox-on nevettem, amikor azt írták, hogy egyszer csak kipattant a fejükből a vállalkozás ötletük. Aztán persze kiderült, hogy egy amerikai cégről másolták egy az egyben. Ami nem is lenne baj! Másolni abszolút lehet. Visszatérve a szabadulós játékokra, rengeteg cég kezdett ilyet nyitni Budapesten. Ami legalább versenyhelyzetet teremtett. Te mernél egy már majdnem telített piacon egy újat indítani? Pedig sokan teszik ezt. Zuckerberg is több dolgot átemelt a MySpace-ből. Mi ebből a tanulság? Mire tudod használni ezt az infót?

  1. Merj másolni, más is ezt teszi.
    Erről szól egy régebbi cikkem, olvasd el!: Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót?
  2. A cikkben olvashattad, hogy az egyik ilyen szabaduló szoba alapítóját is hülyének nézték az ismerősei, hogy ebbe bele akar vágni. Bizony, ez sokszor így van. Természetesen erről a jelenségről is írtam a Minneren már! Mindenképpen olvasd el!
    Ismerőseid nem hallgatnak meg a vállalkozás ötleteddel kapcsolatban? Vagy nincs kinek elmondani?

Forrás: Wikipédia, BusinessInsider
Fotó: Wikipédia

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek