Az új családtagod, akinek mindig van gyerekruhája: Ruhacsúszda

Dátum

Megosztás

Egyesével feltölteni a gyerekruhákat a piacterekre? Próbáltad már? Rohangálni a csomagokkal a postára. A végén legyintesz és feladod. Egy új vállalkozás indult el azért, hogy a gyermekruha csere problémát megoldja. Ez nem a Vinted, teljesen más konstrukcióval dolgoznak. Zsilák Anita nemrég még alkalmazott volt, felsővezető egy médiacégnél és most saját céget alapított erre az ötletre. Szeretné, hogy ne csak a jó ötletet lássuk, hanem a projekt mögötti környezettudatos működést is. Piacra lépési stratégiájuk egyik eleme, hogy a Brancs közösségi finanszírozó oldalon kampányt indítottak.

Youtube-on itt érhető el a podcadcast, Spotify-on itt, Apple Podcast

Röviden a podcast tartalma:

Mi a Ruhacsúszda? Egy kisgyermekes szülőknek szánt automatizált ruhacsere platform, ahol a kinőtt vagy nem használt ruhákat néhány gombnyomással nagyobbra lehet cserélni. A hangsúly a minőségen van, ezért fontos, hogy a felhasználók olyan minőségű ruhákat küldjenek be, amilyet kapni szeretnének. Havidíjat fizetnek a vásárlók.

Ruhacsere: A szülő elküldi a kinőtt ruhákat (pl. 72-es méretben) és cserébe egy vagy két számmal nagyobb ruhákat kap. Nem a közvetlenül kinőtt méretet érdemes kérni, hanem eggyel későbbit. A felhasználó megadja a nemet, méretet, szezont, testalkatot és minőséget.

Ki az alapító? Zsilák Anita. Korábban 14 évig egy német tulajdonban lévő nemzetközi médiacéget vezetett felső vezetőként, ahol kiállításokat szervezett és médiatartalmakat, nyomtatott újságokat adott ki. Ezt követően belépett a férje tanácsadó cégébe, ahol képzéseket tartottak szervezetfejlesztés területén. És most vágott bele a Ruhacsúszda vállalkozásba.

Piacterek végtelen kínálata inkább átok: A használt ruhák hatalmas mennyiségben vannak jelen a marketplace-eken (pl. Vinted, FB marketplace), és itt nehézkes a kereslet és kínálat egymásra találása. A Ruhacsúszda azoknak az anyukáknak/szülőknek kínál megoldást, akiknek nincs idejük a ruhák lefotózására, feltöltésére és a válaszolgatásra, ami akár 10-15 órát is igénybe vehet. A Ruhacsúszda garantálja, hogy a felhasználó a saját minőségének megfelelő ruhát kap cserébe.

Brancs közösségi finanszírozó kampány: Az új vállalkozás piacra lépésének egyik módja a közösségi finanszírozás, vagyis elővásárlók gyűjtése. A Brancs közösségnél indították el most ezt a kampányukat, és már most közel járnak az 1 millió forint bevételhez.

Környezeti szennyezés a ruhagyártásban: A podcastban kitértünk arra, hogy például egy három kilós ruha legyártásának ökológiai lábnyoma 75 ezer liter édesvíz és 90 kg széndioxid kibocsátás vonz maga után. A fast fashion termékek vásárlása helyett a Ruhacsúszda az újrahasználatra ösztönöz.

Unboxing, mint élmény: A Ruhacsúszda egy meglepetéscsomagként is felfogható. Az unboxing élményét szeretnék kiterjeszteni a felnőtt világra is, akár új termékek bevezetésével. Itt kitértün, hogy Amerikában népszerű Casper matracoknál is megfigyelhető volt, hogy az unboxing videók nagyban hozzájárultak a marketing sikerhez.

Mekkora tőkével indult? A Ruhacsúszda egy amerikai akcelerátor cég (Founder Institute) segítségével indult, de tőkét nem kaptak, saját tőkét tettek bele. Továbbra is keresnek impact befektetőket és támogatókat. Impact befektetés azt jelenti, hogy olyan vállalkozásba fektet, ami társadalmi hatást tud elérni tevékenységével.

Mi történik, ha nem tetszik a ruha? Ha nem tetszik a ruha, kicserélik. Ha a második csere sem tetszik, akkor a felhasználó visszakérheti a pénzét. Tehát van náluk cseregarancia.

Ez kell a webshopra és több vevőd lesz: Meséltem Anitának, hogy egy amerikai szakember tartott egy előadást, amiben felhívta figyelmünket a social proof elemekre, vagyis a bizalmi elemek használatára (lásd itt). Érdemes a weboldalon, a menüben kiemelni a cseregaranciát, akár egy dupla menüben vagy e-mailekben, Facebook posztokban is.

Előfizető számok, tervek: A cél 2025 végére 500 előfizető. Fontos a marketing, az ismertség növelése és egy affiliate rendszer kialakítása. Örültem, hogy reális célokat határozott meg.

Hallgasd meg a podcastot teljes egészében!

Van még hasonló?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!