Kinek nem éri meg a Facebookon reklámozni!? Volt már marketing kampányod a legnagyobb közösségi hálón? Úgy érezted, hogy nem ment, nem jöttek a számok? Azt mondtad, hogy “áhh a Facebookon a mi termékünket nem lehet eladni”. Készítettem egy listát azokról a cégekről, területekről, melyeken tényleg nem érdemes használni a Facebook reklámot. Nézd meg a listát és ha a tiéd közte van, akkor ne is olvasd tovább a cikket!

Magyarázat az ábrához

Nem véletlen, hogy a fenti ábrán található lista üres. Minden területen, szektorban, termékre / szolgáltatásra már láttunk pozitív példát, hogy igenis érdemes jelen lenni a Facebookon. Miért ne tennéd? Ez az egyik olyan oldal, ahol a legtöbb hazai felhasználót el tudod érni. Nem szabad kihagynod a használt marketing csatornáid közül. Főleg miután most megtudod, hogy az EU-ban Magyarországon a legmagasabb a közösségi oldalakat használok aránya a lakossághoz viszonyítva:

Forrás: Eurostat - 2017-es adat
Forrás: Eurostat – 2016-es adat

Mire használd a Facebookot a marketingedben?

Időnként találkozom olyannal, aki teljesen meg van győződve arról, hogy nekik nem kell a Facebook marketing, mert az ő termékét nem lehet a közösségi oldalakon értékesíteni. Ilyenkor mindig kiderül, hogy valójában nem is tudja, hogy miért is érdemes használni. Lássuk is!

A miért:

Ezt a három funkciót látja el a marketingben a Facebook

  • Figyelemfelkeltés:  Első körben nem telhet el úgy nap, hogy ne halljon rólad új ember. Vagyis a termékedről, márkádról, cégedről. Erre a legjobb eszköz a Facebook.
  • Információátadás: Az egyik legfontosabb. A termékedhez, cégedhez, márkádhoz tartozó fontosabb információkat, jellemzőket, a “miért vásároljanak tőled” el tudod juttatni az emberekhez. Ezek nélkül hogy fogod meggyőzni őt? Még ha Google-ból is talált meg először (elég jól lehet követni a felhasználókat), akkor is jó eszköz arra, hogy ne maradozzon el és minden információt biztosan megkapjon és melletted tegye le a voksát.
  • Emlékeztető: Ez a legjobb! Imádom! A lényege az, hogy ezzel fenn tudod tartani az érdeklődését és eléred, hogy bizony ott tartson téged is talonban, amikor végre eldönti, hogy vásárolni akar. Segítesz, hogy ne kelljen keresgélnie sem az emlékezetében, sem a weben. Gondolj bele, hogy lehet, hogy látta a reklámod, de éppen valamiért nem volt számára aktuális, de a folyamatos jelenléttel el tudod ültetni a céged a gondolataiba.

Elmélyülnél ezekben? Akkor a következő cikkeket ajánlom figyelmedbe!

Hirdess jobban! Tippek, cikkek marketinghez

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!