Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod

Mostanra már igazán kiforrott lett egy újfajta piacra lépési stratégia. Szó szerint blogból / Youtube csatornából  vállalkozás. Gondolnád, hogy itthon egy blogból indult vállalkozással éves szinten van, aki több tíz millió forintot keres? Pedig több hazai példa is van rá, így hamar kedvet kapsz hozzá, illetve az előnyei mindenképpen meg fognak győzni. Először is a legfőbb, amit már a bevezetőben kiemelnék, hogy igazán jó piackutatás is egyben, ha így lépsz ki a piacra, na de az előnyökről még később.

Hogy képzeld el a blogból vállalkozást? Mikor jó ötlet?

Mondjuk még nincs meg a tőkéd/kapcsolataid az új vállalkozásod elindításához, így csak elkezdesz blogolni/videózni majd amikor már kezded kiépíteni a bázisodat elindítod a termékek értékesítését vagy a szolgáltatás nyújtását, vagy amit éppen terveztél. Így először kiépíted a marketingcsatornád, a branded, hírnevet, majd utána lesz terméked/szolgáltatásod.

ha előbb a termékkel indulnál, nem tudnál úgy berobbanni a piacra, mintha lenne egy népszerű saját marketingcsatornád (blogod, Youtube csatornád).

Tehát annak a célcsoportnak szólnak majd a tartalmaid, akiket a későbbiekben szeretnél kiszolgálni, szeretnéd, hogy a vevőid legyenek. Akkor is érdemes így indítanod, ha még nem ismered a célpiac igényeit, vagy piackutatásként elindítod, hogy mennyire érdekli az embereket. Figyelem! Egy ilyen megoldásnál kalkulálj, hogy van egy 1-3 éves blog/Youtube csatorna felfutási idő. Blognál már például napi 1000 látogatónál biztosan érdemes elgondolkozni azon, hogy elindítunk egy vállalkozást is, Youtube csatornánál azért kell 20 000 feliratkozó legalább (mondjuk egy-egy videót átlagosan 15-30 000-en néznek).

Ez mind szép és jó, de mit szólnak a követők a váltáshoz? Ahhoz, hogy el akarunk adni nekik valamit?

Természetes, hogy ez a kérdés felmerül benned. A meglévő követőtáborod örülni fog a sikereidnek. Sőt, még tetszeni fog nekik, hogy igenis képes vagy megújulni, ami például egy ráépített cég esetén tényleg megújulás. A követők még segíteni is fognak neked a visszajelzéseik, kommentjeik, üzeneteik alapján. Aki pedig eleve nem szereti a blogodat/YT csatonád, nem is lesz célcsoportod, mert valószínűleg nem vásárolna azonnal tőled. Később pedig már csak azt látják az emberek, hogy ez egy céges blog, ami egy termékhez kapcsolódik (bár ezt is lehet úgy alakítani, hogy majd jól tudd tálalni)

Hazai példák

A listát mindenképpen frisíteni szeretném, de 3 olyan példát hoztam, amit te is ismerhetsz (egyiket mindenképpen 😛 )

  • Lifetilt – táplálékkiegészítő webshop/bolt 
    Ő is blogbejegyzéseivel, vagyis a blogjával került a köztudatba és most egy milliárdos éves forgalmú céget vezet. A bevétel legnagyobb része a termékekből van, de nem klasszikus webáruház, ahová felmész, megvásárolod a terméket és kész. Hanem itt először becsatlakozol a közösségbe, olvasod a blogot, Facebookot, és közben egyszer csak vásárló lettél. Felveszel egy új szemléletmódot, sőt, már nem is gondolsz a konkurenciára, neked a Lifetilt kell. Ehhez hozzátartozik a tulajdonosnak, vagyis Tamásnak a kicsit megosztó stílusa is. Érdekesség, hogy webshopjuk mellé most nyitották meg üzletüket Budapesten.
  • Utazómajom
    Azért lett népszerű, mert ő volt az első, aki tényleg komolyan foglalkozott itthon a repülőjáratok félreárazásaival. Szervezett élő eseményeket, és most akkora követőtábora van, hogy kenterbe veri az összes hazai utazással foglalkozó oldalt. Azóta a reklámbevételek mellett azzal foglalkozik, amihez ért: utazásokat “szervez”, vagyis megkeresi a legolcsóbb és legjobb utazási ajánlatokat. Ha úgy nézzük egy online utazási iroda. Természetesen közben megmaradt nála a blog is.
  • Minner
    Na ez az ismerős oldal! Ezen vagy éppen. Gondoltam öngól lenne, ha kihagyom a Minnert a listából. Elvégre én is blogként indultam és közben építettem rá vállalkozást. Az elmúlt 4 évben sokat változott a Minner üzleti modellje, ha erről részletesen szeretnél olvasni, kattints ide! Egy valami viszont változatlan marad, a blog. A szponzorok már a blog indulása óta egy fő bevételi forrás. Továbbá az eseménynek, illetve a üzleti videós oktatások, vagyis  www.minnerakademia.hu  oldal. 

Előnyök – Meghozom a kedved!

  • Már a kész blogmarketinged vagy – Youtube csatorna esetén – a videósmarketinged lesz az, amivel nagyon-nagyon sokat spórolsz a marketingeden, felgyorsul a brandépítés, illetve sokkal hatékonyabbak is lesznek ezáltal a reklámjaid.
  • Közben kipróbálhatsz egyéb üzleti modelleket is, sőt, még a szponzoroknak köszönhetően abból is szerezhetsz pénzt.
  • Előny még az is, hogy a követőid látják a megújulást a személyes márkádban.

Hogyan indulj el?

  1. Első verzió, hogy kezdd el a tartalomgyártást. Legyen az blog, videó, bármi. Csak kezdd el posztolni, közösséget építeni. Tanulj szövegírást és marketinget, ezek mindenképpen kellenek a sikerhez. Közben belejössz mindenbe.
  2. Várj türelmesen, amíg épül a követőbázisod, stabil rajongótáborod!
  3. (x) Ha szeretnéd felgyorsítani a folyamatokat, akkor pedig a Minner képzései is segíthetnek. A szabadúszó képzésem kifejezetten, mert nem csak a blogolásra, tartalomgyártásra tanít meg, de az önmenedzselésre, vállalkozás építésre, önmarketingre. Kattints ide!

[adrotate banner=”5″]

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később