hétfő, január 18, 2021

Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod

Mostanra már igazán kiforrott lett egy újfajta piacra lépési stratégia. Szó szerint blogból / Youtube csatornából  vállalkozás. Gondolnád, hogy itthon egy blogból indult vállalkozással éves szinten van, aki több tíz millió forintot keres? Pedig több hazai példa is van rá, így hamar kedvet kapsz hozzá, illetve az előnyei mindenképpen meg fognak győzni. Először is a legfőbb, amit már a bevezetőben kiemelnék, hogy igazán jó piackutatás is egyben, ha így lépsz ki a piacra, na de az előnyökről még később.

Hogy képzeld el a blogból vállalkozást? Mikor jó ötlet?

Mondjuk még nincs meg a tőkéd/kapcsolataid az új vállalkozásod elindításához, így csak elkezdesz blogolni/videózni majd amikor már kezded kiépíteni a bázisodat elindítod a termékek értékesítését vagy a szolgáltatás nyújtását, vagy amit éppen terveztél. Így először kiépíted a marketingcsatornád, a branded, hírnevet, majd utána lesz terméked/szolgáltatásod.

ha előbb a termékkel indulnál, nem tudnál úgy berobbanni a piacra, mintha lenne egy népszerű saját marketingcsatornád (blogod, Youtube csatornád).

Tehát annak a célcsoportnak szólnak majd a tartalmaid, akiket a későbbiekben szeretnél kiszolgálni, szeretnéd, hogy a vevőid legyenek. Akkor is érdemes így indítanod, ha még nem ismered a célpiac igényeit, vagy piackutatásként elindítod, hogy mennyire érdekli az embereket. Figyelem! Egy ilyen megoldásnál kalkulálj, hogy van egy 1-3 éves blog/Youtube csatorna felfutási idő. Blognál már például napi 1000 látogatónál biztosan érdemes elgondolkozni azon, hogy elindítunk egy vállalkozást is, Youtube csatornánál azért kell 20 000 feliratkozó legalább (mondjuk egy-egy videót átlagosan 15-30 000-en néznek).

Ez mind szép és jó, de mit szólnak a követők a váltáshoz? Ahhoz, hogy el akarunk adni nekik valamit?

Természetes, hogy ez a kérdés felmerül benned. A meglévő követőtáborod örülni fog a sikereidnek. Sőt, még tetszeni fog nekik, hogy igenis képes vagy megújulni, ami például egy ráépített cég esetén tényleg megújulás. A követők még segíteni is fognak neked a visszajelzéseik, kommentjeik, üzeneteik alapján. Aki pedig eleve nem szereti a blogodat/YT csatonád, nem is lesz célcsoportod, mert valószínűleg nem vásárolna azonnal tőled. Később pedig már csak azt látják az emberek, hogy ez egy céges blog, ami egy termékhez kapcsolódik (bár ezt is lehet úgy alakítani, hogy majd jól tudd tálalni)

Hazai példák

A listát mindenképpen frisíteni szeretném, de 3 olyan példát hoztam, amit te is ismerhetsz (egyiket mindenképpen 😛 )

  • Lifetilt – táplálékkiegészítő webshop/bolt 
    Ő is blogbejegyzéseivel, vagyis a blogjával került a köztudatba és most egy milliárdos éves forgalmú céget vezet. A bevétel legnagyobb része a termékekből van, de nem klasszikus webáruház, ahová felmész, megvásárolod a terméket és kész. Hanem itt először becsatlakozol a közösségbe, olvasod a blogot, Facebookot, és közben egyszer csak vásárló lettél. Felveszel egy új szemléletmódot, sőt, már nem is gondolsz a konkurenciára, neked a Lifetilt kell. Ehhez hozzátartozik a tulajdonosnak, vagyis Tamásnak a kicsit megosztó stílusa is. Érdekesség, hogy webshopjuk mellé most nyitották meg üzletüket Budapesten.
  • Utazómajom
    Azért lett népszerű, mert ő volt az első, aki tényleg komolyan foglalkozott itthon a repülőjáratok félreárazásaival. Szervezett élő eseményeket, és most akkora követőtábora van, hogy kenterbe veri az összes hazai utazással foglalkozó oldalt. Azóta a reklámbevételek mellett azzal foglalkozik, amihez ért: utazásokat “szervez”, vagyis megkeresi a legolcsóbb és legjobb utazási ajánlatokat. Ha úgy nézzük egy online utazási iroda. Természetesen közben megmaradt nála a blog is.
  • Minner
    Na ez az ismerős oldal! Ezen vagy éppen. Gondoltam öngól lenne, ha kihagyom a Minnert a listából. Elvégre én is blogként indultam és közben építettem rá vállalkozást. Az elmúlt 4 évben sokat változott a Minner üzleti modellje, ha erről részletesen szeretnél olvasni, kattints ide! Egy valami viszont változatlan marad, a blog. A szponzorok már a blog indulása óta egy fő bevételi forrás. Továbbá az eseménynek, illetve a üzleti videós oktatások, vagyis  www.minnerakademia.hu  oldal. 

Előnyök – Meghozom a kedved!

  • Már a kész blogmarketinged vagy – Youtube csatorna esetén – a videósmarketinged lesz az, amivel nagyon-nagyon sokat spórolsz a marketingeden, felgyorsul a brandépítés, illetve sokkal hatékonyabbak is lesznek ezáltal a reklámjaid.
  • Közben kipróbálhatsz egyéb üzleti modelleket is, sőt, még a szponzoroknak köszönhetően abból is szerezhetsz pénzt.
  • Előny még az is, hogy a követőid látják a megújulást a személyes márkádban.

Hogyan indulj el?

  1. Első verzió, hogy kezdd el a tartalomgyártást. Legyen az blog, videó, bármi. Csak kezdd el posztolni, közösséget építeni. Tanulj szövegírást és marketinget, ezek mindenképpen kellenek a sikerhez. Közben belejössz mindenbe.
  2. Várj türelmesen, amíg épül a követőbázisod, stabil rajongótáborod!
  3. (x) Ha szeretnéd felgyorsítani a folyamatokat, akkor pedig a Minner képzései is segíthetnek. A szabadúszó képzésem kifejezetten, mert nem csak a blogolásra, tartalomgyártásra tanít meg, de az önmenedzselésre, vállalkozás építésre, önmarketingre. Kattints ide!


Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 6900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 500-an a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozási ötlet megvalósítási tréning
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról, weboldalakról és mindenről, amire szükséged lesz! 29 000 Ft Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek