Évente 1,5 millió forintot spórolhatnak a KKV-k a határidős ügyletekkel. Több marad

Dátum

Megosztás

Hazánkban is tapasztalható a gazdasági fellendülés, a KKV-k egyre nagyobb forgatható tőkével rendelkeznek, amivel együtt jár az export-import és a devizák iránti kereslet növekedése is. A devizapiac azonban mindig is rejtegetett kockázatokat, amelyeket a biztonságra törekvő vállalkozások igyekeznek elkerülni. Erre adnak lehetőséget a határidős ügyletek.

A közelmúlt legjelentősebb eseménye, amely a devizapiacra is hatást gyakorolt, a Brexit körüli bizonytalansági kérdések elszaporodása volt. A brit font árfolyama hektikusan mozog bármilyen devizával szemben? Ilyen kiszámíthatatlan helyzetben a forward ügyletek jelentősége is megnő. Többek között erről is beszélgettünk Garbár Istvánnal, az AKCENTA CZ magyarországi üzleti vezetőjével.

Hogyan lehet előnyös egy forward ügylet bizonytalan piaci helyzet esetén?

A határidős ügyletek legfőbb előnye abban rejlik, hogy biztonságot adnak; előre rögzített árfolyamon történik az utalás, amelyet egy, a jövőben meghatározott időpontban teljesítünk. Ezáltal a vállalat bebiztosítja magát az árfolyamok jövőbeli negatív alakulásával szemben. Pénzügyi tudatosságra utal, hogy az ilyen típusú ügyleteink száma duplájára nőtt az elmúlt évben. A forward ügyletekkel jelentős összegeket spórolhatnak partnereink, ezeket pedig vállalkozásuk fejlesztésére fordíthatják. 2018-ban minden ügyfelünk átlagosan 1,5 millió forintot spórolt meg a devizaügyletein, ami a költségvetésben szemmel látható különbséget jelent. Ez nagyon fontos a kkv-k életében, hiszen csak így tarthatják fenn versenyképességüket.

A kkv-k életét is alapjaiban alakítja át a digitalizáció. Milyen digitális pénzügyi megoldással segíti az AKCENTA CZ a kkv-kat?

Mindig arra törekszünk, hogy ügyfeleink számára a lehető legelőnyösebb feltételeket kínáljuk, ez jelenthet megtakarítást, de akár kényelmet is. Ezért fejlesztettünk partnereink számára egy teljesen ingyenes online platformot, amelyet bármikor, bárhonnan elérhetnek. Ez az On-line Banking platformunk, röviden az OLB. Itt élő árfolyam információkat kaphatnak ügyfeleink, emellett igénybe vehetik kedvezményes díjainkat, továbbá egyszerűen és biztonságosan köthetnek üzletet a világ bármely pontjáról.

Ezek a szolgáltatások vezethettek az AKCENTA CZ sikerességéhez, a cég dinamikus növekedéséhez?

Ez több változós képlet, nem ilyen egyszerű. A gazdasági fellendülés hatására a vállalkozások devizaforgalma megnőtt. Az AKCENTA CZ segítségével pedig sokkal kedvezőbb feltételek mellett bonyolíthatják devizaügyleteiket. Százalékban kifejezve ügyfeleink száma két számjegyű növekedést tud felmutatni évről-évre. A kedvező gazdasági környezet persze önmagában kevés lett volna ilyen sikerek eléréséhez. Erősítettük üzleti hálózatunkat, növeltük ügyfélbázisunkat, valamint beléptünk a német és a francia piacokra. Minden piacunkra erőteljes növekedés jellemző, aminek köszönhetően folyamatosan növelni tudtuk munkavállalóink létszámát is.

Az Akcenta minden ügyfelének egyéni, személyre szabott megoldást nyújt a pénzváltások, valamint a külföldi átutalások és a határidős ügyletek területén.

Az utóbbi legfőbb előnye abban rejlik, hogy biztonságot ad, előre rögzített árfolyamon történik az utalás, amelyet egy, a jövőben meghatározott időpontban teljesít az Akcenta. Ezáltal a vállalat bebiztosítja magát az árfolyamok jövőbeli negatív alakulásával szemben. A forward ügyletekkel jelentős összegeket spórolhatnak ügyfeleik, ezeket pedig vállalkozásuk fejlesztésére fordíthatják.

A visszajelzések alapján a cégek nagyra értékelik gyorsaságukat, az általuk biztosított tökéletes védelmet és a rugalmas ügyfélközpontú gondolkodásukat.

Kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Kombucha, Hard Seltzer, kraftsör trendek. Melyikbe éri meg belevágni?

2019 óta kisüzemi, kézműves sörfőzdék arzenálja robbant be a piacra. Több boltban külön szekciót kaptak azok a sörkülönlegességek, amelyek kinézetükkel, ízvilágukkal tűntek ki a...

QR kód kell a boromra – Hogy csináljam? Mire figyeljek?

Decembertől megváltoznak a címkézési szabályok a boroknál. Talán már foglalkoztál vele, talán már régóta van QR kód az üvegeiden, de talán még csak most...

Nyissunk magánklinikát egészségügyi tudás nélkül! Mozgásklinika franchise bemutató

Ki ne szeretne profitálni az egészségügyből, sőt magánklinikát nyitni. Erre most lehetőségünk van a Mozgásklinika Franchise rendszeréhez csatlakozva. Czeglédi Tamással készítettem interjút, amelyben bemutatjuk...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...