Facebook célzás beállítása hasonmás célközönségből

Dátum

Megosztás

Szeretnél pontosabban célozni Facebookon, szeretnéd jobban belőni a célközönségedet? Akkor ez a cikk neked szól! Persze kell hozzá egy kis látogatószám, vagy Facebook aktivitás, de azt könnyedén tudod abszolválni.

Ha hirdetsz Facebookon, akkor biztosan találkoztál már azzal, hogy nem mindig tudsz pontosan célozni a célközönségben megadott adatok alapján. Illetve egészen biztosan szeretnél még potenciálisabb vásárlók elé kerülni, és nem utolsó sorban hasonló embereket megcélozni, mint a vásárlóid.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Hasonmás célközönségek, lookalike

Ha a Facebook hirdetési rendszerét használod, akkor akár tudatosan, akár véletlenül, biztosan láttad már azt, hogy a rendszer képes ún. lookalike célközönséget létrehozni. Magyarul hasonmás célközönséget. A rendszer úgy működik, hogy fog egy általad már beállított, összegyűjtött célközönséget, és azokhoz hasonló embereket keres. Figyelembe veszi a nemet, érdeklődési kört, helyet, családi állapotot…

Nézzük ezt lépésről lépésre!

Hasonmás célközönség beállítása

Röviden, hogy mi kell a beállításához:

  1. Belépsz a hirdetéskezelődbe.
  2. Rákattintasz a Célközönségek menüpontra.
  3. Kiválasztod azt a célközönséget, amihez létre kívánod hozni a hasonmás célközönséget, majd létrehozod.
  4. Használod a hirdetéseidnél, főleg akkor, amikor új érdeklődőket akarsz elérni.

1. Belépsz a hirdetéskezelőbe

Ahogy már korábbi remarketinges cikkben is bemutattam, ha már ennyire komolyan használod, akkor számítógépen kell belépned, méghozzá a hirdetéskezelőben.

Ha bármikor hirdettél a Facebookon, akkor van hirdetési fiókod. A Hirdetéskezelő -t kell megkeresned, ahol be tudjuk állítani. Ezt a személyes profilodnál találod a +jelre kattintva, vagy a bal menüben („FB főoldal”). Az alábbi képen ezt látod.

Fontos! Hirdetéskezelést, remarketing beállítást mindig asztali gépen (laptop, számítógép) végezzünk.

Facebook hirdetéskezelő elérése

+információ: Ez is jól mutatja, hogy a hirdetési fiók nem a Facebook oldaladhoz tartozik, hanem első körben a személyes profilodhoz. Ez alól kivétel, ha vállalkozáskezelőt használsz, vagyis business.facebook.com profilt regisztráltál a cégednek, mert akkor ott találod. Akkor már alapból tudod is, mondhatni adja magát, de azért az alábbi képpel szemléltetem.

Ha Vállalkozáskezelőt használsz, azaz business.facebook.com profilod is van, akkor ezt látod magad előtt (alsó kép). Ezt akkor érdemes regisztrálni, ha már igazán komolyan rákoncentráltál a Facebookra, és mondjuk több százezer forintot költesz havonta!

2. lépés: Irány a célközönségek

A hirdetési fiókban kattints a Célközönségek menüpontra. Ezt a bal felső sarokban lévő 9 pöttyös ikonra kattintva éred el.

3. Meglévő egyéni célközönség kiválasztása, hasonmás létrehozása

Egyéni célközönség létrehozását előző cikkeinkben mutattuk be (linkek a cikk végén). Tehát vannak olyan célközönségeink, amiket például

  • weboldal látogatóiból képeztünk, beállítottuk
  • Facebook oldalunkon aktív emberekből állnak
  • vagy éppen a vásárlóinkból, vagy azokból, akik kosárba tették a terméket
  • ezeknek a beállítását a cikk végén láthatod.

Válaszd ki azt a célközönséget, amelyikhez a hasonmás célközönséget létre akarod hozni.

Kattints rá, majd a Műveleteknél a hasonmás létrehozása gombra kattints!

Állítsd be a földrajzi helyet Magyarországra (vagy ahová te szeretnéd), alul pedig a csúszkával tudod változtatni, hogy mennyi olyan embert vegyen be a célközönségbe. Minél kisebb a %, annál pontosabb a hasonmás célközönség. 1-2% körülire szoktuk tenni. Most a példa alapján azt jelenti, hogy 151 000 embert keres az algoritmus.

A rendszer az egyéni célközönségekbe fogja tenni az így létrehozott célközönséget, kell neki 24 óra, míg teljesen feltölti, de már azonnal használni tudod. Ahogy a fenti példában is láthatod, a nevet ő fogja megadni, méghozzá a korábban létrehozott célközönség nevéből alakítja ki.

4. lépés. Hirdetés létrehozása hasonmás célközönség használatával

Amikor egy új hirdetést, vagyis kampányt vagy hirdetéssorozatot csinálsz, vagy egy régit módosítasz, akkor ezt is ugyanott kell hozzáadni a célzáshoz, ahol a remarketing célközönséget, vagyis az egyéni célközönséget. (ha angolul használod, akkor lookalike -nak írják).

Ne feledd! Ha itt mész tovább a szűrésnél, kor, helyszín… akkor a fenti célközönségedet tovább szűkíti azok alapján.

Merre tovább? Van még ilyen?

Lehet, hogy itt jön a következő lépés,
amikor azt mondod: kell egy Facebook stratégia, jobban át akarom látni ezt! Ajánlom figyelmedbe Facebook szakértőnk képzését: Facebook marketing online képzés

Remarketing, egyéni célközönség létrehozása, útmutatók:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!