Fizessenek a cégek azért, hogy lemásolhassanak! Ez a franchise

Dátum

Megosztás

Hudák Tibor az I love Póló franchise-hálózat tulajdonosa egy izgalmas témát dobott fel a legutóbbi Minner eseményen. Mondtam is megamban, hogy: Ez jó! De láthatóan a hallgatóságot is megfogta a címben is olvasható gondolat. Tibor rávilágított, hogy bármit is csinálunk valahogy így is úgy is másolni fognak. Persze kérdés, hogy hogyan (mert sokszor rosszul), de itt a lényeg, hogy bizony pénzt is kérhetsz a másolásért. Ezt hívják franchisenak. Van egy vállalkozásod? Gondoltál már rá, hogy franchise-osítsd? Nosza!

Hudák Tibor Tatabányáról indította el az I Love Póló vállalkozását. Kitapasztalta néhány év alatt hogyan tud jól működni a pólónyomtatásos vállalkozása. Majd alig 1 év alatt felhúzta franchise hálózatát, már több mint 9 üzlete van. A pólónyomtatás, feliratok póló szektor sokszereplős, ám mégis ki tud emelkedni az I Love Póló franchise. (Erről itt olvashatsz részletesen).

Röviden a működése:

  • Van egy központi oldal, webshop: ilovepolo.hu
  • Ha befut egy rendelés, akkor az irányítószám alapján kerül a legközelebbi franchise partnerhez, aki elkészíti a rendelést.
  • A franchise tagok helyi üzletet nyitnak. Természetesen a helyi, üzletbe betérő vásárlókat is kiszolgálják.
  • A franchise tagok franchise díjat fizetnek (belépési díj, marketing hozzájárulási díj, royalty díj)
  • Az alapanyagot Tiborék vállalkozása szállítja. Ez a cég, ami összefogja a franchise-okat, ezt hívjuk rendszergazdának.
  • Folyamatos oktatást kapnak a franchise tagok.
  • A marketinget a rendszergazda végzi.

Magyar franchise hálózatok – Szolgáltatástól egészen a borüzletig

Az alábbi képen láthatod, hogy szinte nincs olyan szektor, ahol ne lenne már franchise. És itt a példában hazai márkák vannak! Ez azt is jelenti, hogy te bármit is csinálsz, bármivel is foglalkozol igenis lehet rá franchise megoldást találni!

Milyen előnye / hátránya van egy franchise hálózatnak?

Előnyök:

  • Óriási növekedést eredményez már néhány franchise elindítása is.
  • Ismertebb lesz a márkád.
  • Új nézőpontokat kapsz.
  • Kizökkent a normál működésből, új üzleti modelled lesz.
  • Stratégává válsz a vállalkozásodban.

Nem a cégedben, hanem a cégeden dolgozol.

Hátrányok:

  • Új szereped lesz a vállalkozásban. Fel kell készülnöd!
  • Nagyobb felelősség.
  • Kiadod a kezed közül a vállalkozást.
  • Konkurenciát csinálsz magadnak (de legalább fizetnek).

Mik a következő lépések? Franchise indítás

Természetesen csak nagyvonalakban írom le:

  • Kell egy jó know-how, egy vállalkozás ami pénzt hoz. És persze olyan működés, amit franchise-osítani lehet. A legtöbb esetben a kulcs, hogy alapanyag és egyéb szolgáltatásokat adsz a franchise tagoknak, amiből lesz a pénzed (tehát nem csak a franchise díjakból).
  • Szükséged lesz egy franchise kézikönyvre. Lényegében ez lesz az, amiben leírod mikor mit kell csinálni. Minden részletre ki kell térned. Ez lesz lényegében a működési könyve a franchiseoknak majd. (Marketing kézikönyv, működési kézikönyv, arculati kézikönyv).
  • Oktatási anyagokat kell készítened.
  • Elkészíteni a franchise ajánlatot – ki fizet és miért (érdemes körbe nézni, hogy ki mit kér a piacon, mit fizetnek a tagok, mit kapnak). Például belépési díj, royalty díj (rendszeresen fizetendő díj), marketing hozzájárulási díj (pl. forgalom X%-a)
  • El kell menned ügyvédhez, akivel elkészítitek a franchise szerződést. – Ebben is a franchise képzésünk segít, van még segédletünk is.
  • Védjegybejegyzéseket megtetted (Ha van szabadalom azt is).
  • Fel kell készülnöd a franchise rendszer hirdetésére, tagok kiválasztása, stratégia a terjeszkedésre.
  • Gyorsítanád a folyamatokat? Tudni szeretnéd a fentieket részletesen? Hudák Tibor képzése a MinnerAkadémián: Franchise képzés – Növekedj franchise hálózatban!
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...