Hogyan lesz egy tatabányai egyedi póló nyomtató vállalkozás 18 négyzetméteres kis üzletéből egy 8 üzlettel rendelkező, egész országot behálózó franchise rendszer 10 hónap alatt? Hudák Tibi, az I Love Póló tulajdonosa 2021-ben ezt a tervet tűzte ki maga elé, és áprilisban három, novemberig pedig további 4 üzlettel bővültek, így az év végére már 8 üzlettel robogott az I Love Póló franchise vonata. Így Tatabányán, Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Szegeden, Kaposváron, Nagykanizsán, Mosonmagyaróváron működik jelenleg üzlet, és idén további két gyártó egységgel valamint kisebb partnerekkel bővül a hálózat. Tibor már szinte az elejétől olvasója a Minnernek, volt rendezvényünkön is, sőt volt közös projektünk is. Jó látni azt, hogy kitartással milyen messzire tud jutni egy Minner vállalkozó.
Azonban ne szaladjunk ennyire előre.
2015-ben néhány sikertelen vállalkozási ötlet után született meg az I Love Póló azzal a céllal, hogy Tatabánya legjobb egyedi póló nyomtató üzletévé váljon. A sikerek gyorsan jöttek és fél év múlva az első emeleti panellakás szobájából, ami addig műhelyként szolgált, saját üzletbe költözött a vállalkozás. A póló nyomtató vállalkozás először csak webshopként működött, de a fizikai üzlet új utakat nyitott meg, hiszen kiderült: az emberek igenis igénylik a személyes kapcsolatot, főleg ruházat terén. Szeretik megfogni, felpróbálni a terméket, így a személyes kiszolgálásra az I Love Póló azóta is nagy hangsúlyt fektet.
A kezdetek. A képre ránéztem és valahogy érzem a meleg nyár illatát, kis nyomda illattal fűszerezve és azt a fajta kezdő vállalkozó lelkesedés is ott a levegőben. De jó lehet alapítóként ránézni erre a képre!
A lelkes marketing
Én valahol az indulás első éveiben kapcsolódtam be az I love póló vállalkozás életébe. Láttam Tibi milyen kreatív Facebook kampányokkal éri el a helyi vásárlókat. Egy biztos, a lelkesedése vonzotta a vevőket. Igazi emberközeli marketinget csinált. Vonzotta a lájkokat, kommenteket és persze a vásárlókat is.
Imádtam ezeket a videóit:
A fenti videót itt tudod megnézni. Ötletes, így kell akciót hirdetni!
A fenti videót itt tudod megnézni, elég nagy nézettsége volt egy helyi vállalkozáshoz képest (akkor még helyi volt).
Évekig növekedés majd stagnálás és válság
Egy vállalkozás életében természetes szakasz lehet, hogy először folyamatosan és gyorsan növekszik, majd a növekedés egyre lassabb és akár meg is állhat. Ez akkor fordulhat elő, ha kimerül a célpiac, vagy nincs fejlesztés, ami tovább vihetné a vállalkozás lendületét. Az I Love Póló esetében az utóbbiból nem volt hiány, viszont a célpiac mérete az évek múlásával egyre nagyobb problémát okozott és bár volt online jelenlét, néhány versenytárs ezt jobban csinálta. Természetesen a vírushelyzet, mint minden más vállalkozást, az I Love Póló-t is érintette. Ekkor kellett döntést hozni: maradnak a bizonytalan helyzetben vagy egy óriási lépést tesznek és bebiztosítják a helyüket a piacon. Szerinted melyiket választották?
10 hónap alatt 8 üzletre bővültek és tavaly 2,5x-es növekedést értek el 2020-hoz képest
Láthatod, hogy eszük ágában sem volt megfutamodni és 2021-ben a tatabányai üzlet mellé további 7 új üzlet állt munkába, hogy a vásárlók igényeit kiszolgálják. Felmerülhet benned a kérdés, hogy a vírushelyzet alatt egy egyszerű kis helyi vállalkozás hogyan tud hirtelen ekkorát ugrani.
A megoldás: franchise
Amikor Tibivel a MinnerAkadémia új Franchise képzését forgattuk, természetesen kifagattuk, hiszen minket is kíváncsivá tett. Feltettük neki a nagy kérdést, mégis hogyan? A rövid válasz az volt, hogy:
“Volt egy elképzelésem és egyszerűen megcsináltam, senki nem mondta, hogy tilos. De ha mondták volna sem hallgatok rájuk.”
Természetesen azért ez nem volt ilyen egyszerű, a franchise kiépítésének számos nehézségei voltak, mint például kiépíteni a rendszer alapjait, másolhatóvá tenni a folyamatokat, kitalálni a több üzlettel való gördülékeny együttműködést és persze talán a legnehezebb feladat az volt, hogy megfelelő partnereket csatlakoztassanak a hálózatba. Több városban is hirdetett, a partnerek mind Facebookon keresztül találta. Természetesen utána jött a neheze, kiválasztani, hogy ki a legalkalmasabb partner. Anno az Alapító című filmben is láttam, hogy ez a McDonald’s-nál is nehéz volt, sőt volt időszak, amikor ez félre is ment náluk. A gazdagok nem bizonyultak jó étterem tulajdonosnak.
Tibi elmondta, hogy a franchise rendszer kiépítésével járó legnagyobb előny az a növekedés mértéke volt, de számos egyéb hatása is lett. Ismertebb márka, megnövekedett kapacitás, csökkenő gyártási idő, valamint nagyobb figyelem. Ez pedig piaci előnyt biztosít és további fejlődést eredményez, hiszen nagyon egyszerűen nézve több pénz jut marketingre és az eszközök fejlesztésére.
A franchise nem csak a nagypályások játékszere!
Az I Love Póló példáján keresztül te is láthatod, hogy egy egyszerű kisvállalkozásból hogyan lesz egy folyamatosan növekvő franchise hálózat. Neked ugyanúgy lehetőséged van erre, mint bármely más vállalkozásnak, hiszen a franchise csupán egy eszköz a növekedésre és nem valami bonyolult, elérhetetlen dolog. Fontos, hogy legyen egy meglévő, jól működő vállalkozásod, amit másolhatóvá tudsz tenni a leendő partnerek számára. Lehetsz te szolgáltató vagy kereskedhetsz termékekkel, egy saját franchise hálózat kiépítése számodra is olyan lehetőségeket tartogat, amit lehet, hogy álmodban sem tudsz elképzelni.
Belevágnál a franchise építésbe? Olyan embertől hallhatsz útmutatót, aki már sikert ért el ezen a területen, aki most van igazán benne. Hudák Tibor frachise képzésében megkapod azokat a lépéseket, amelyekkel fel tudod építeni a saját hálózatod, franchise vállalkozásodat. Kattints ide!
Megismernéd a többi Minner partnert?
- Dunai panorámás irodából a szabadúszók TOP 1%-ába. Péter 3+1 tippjei a vállalkozói sikereidhez
- 23 évesen egyetemistaként vállalkozni? Kell-e munkatapasztalat? Anélkül is megy?
- Mi a közös Csépe Gáborban és egy konténerben? Kalandos az üzleti útjuk
- Multirabszolgából vállalkozó. Így találta meg Viktor a helyét