Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk mit tudunk később beépíteni a vállalkozásunkba. A MyFarm Harta kertelőfizetést értékesít, vagyis havi zöldségkosár előfizetést. A vevők egyenesen a termelőktől kapják a zöldségeket, fűszereket és már tojást is. Egy eseményen az alapítóval beszélgettem és akkor mondta, hogy jó lenne szemléltetni, hogy mennyivel finomabbak a termelői zöldségek. Egyből jött az ötlet, hogy olyat kellene csinálni, mint anno (és időnként most is) a Pepsi csinált a Coca-Colával, vagyis vaktesztet csinálni. Melyik lesz finomabb? Mitől lesz ez gerillamarketing?
Egy kis háttérinformáció: Még az ősidőkben 2015-ben írtam (majd 2018-ban frissítettem) az akkor még egyesével számozott üzleti ötletek közül a 34. üzleti ötlet: Bérelj tyúkot szolgáltatás, vagyis adj bérbe tyúkot, kertet… -ben erről a zöldségelőfizetés modellről. Majd 2021-ben felfigyeltem a MyFarm -ra, akik lényegében azt az ötletet valósították meg. Már 1000 előfizetőjük volt 2019 óta, és most is több száz aktív, havi előfizetővel rendelkeznek.
MyFarm Harta
Gerillamarketing: Másik háttérinformáció, hogy én már több saját gerillakampányt is levezényeltem a Minner életében. Legtöbben talán a 2015-es wifis gerillamarketingre emlékeznek, amiről több média oldal is beszámolt (West Endbe nyílt wifit helyeztem és akkor internetezhettél ingyen, ha előtte rámentél a Minner.hu -ra. – link a cikk végén).
Az ízteszt, vakteszt ötlet
Kövesdi Gáborral a Bridge Budapest díjátadóján vettünk részt, mind a MyFarm és a Minner is a díjazottak között volt (persze külön kategóriában). Ekkor kezdtünk el beszélgetni, korábban még nem találkoztunk, így kapcsolatépítés volt első körben. Na, de ilyenkor csak úgy cikáznak az ötletek mindenki részéről. Ekkor vetette fel Gábor a problémáját, hogy valahogy szemléltetni kellene jobban az ízkülönbséget. Én rávágtam egyből, hogy ide akkor egy vakteszt kell. Persze ügyesen megszervezni, hogy ne csak úgy lógjon a levegőben. Már akkor mondta Gábor, hogy egyébként is akartak egy kisebb gasztróeseményt csinálni, Mautner Zsófi ötlete volt, aki a MyFarm nagykövete, tehát a kettőt össze is lehet kötni.
A megvalósítás
Egyszercsak hív Gábor, hogy akkor megvan a dátum, szeptember 20-án lesz a gasztrónap és az ízteszt is. Örültem és meglepődtem, hogy ilyen gyorsan meg tudta szervezni. Egy úgynevezett Gasztróünnepet. Ott volt Mautner Zsófi, akkor több fogásos ételrepertoárt készített ott helyben a friss zöldségekből. Szatmári Ferenc pedig az ízteszthez készítette el a két különböző lecsót, egy bolti és egy termelői verziót. Voltak újságírók, rádió, újság és lényegében egy MyFarm csapatépítő, partnertalálkozó is volt egyben, úgy 50-en lehettünk. És volt egy komposztáláshoz kapcsolódó innovációnak is a bemutatója, szóval igazán több az egyben esemény volt.
Az lecsós ízteszt
- Szatmári Ferenc (Főzelékes Feri) készítette el a két különböző lecsót. Csak ő tudta melyik a MyFarm harta alapanyagokból készült és melyik a bolti. Fenti képen balra.
- Mándó Milán (én), mint ötletgazda megnyitottam a vaktesztet és a végén én hirdettem ki az eredményt. Fenti képen jobbra
- Több mint 25-en kóstolták meg az alábbi kis képen is látható módon az ételeket, és értékelték külön-külön.
Ahogy látod 20%-kal több pontot kapott a a 2.-es, amit mint megtudtuk Szatmári Ferenctől, a MyFarm Harta termelőktől származó paprika, paradicsom, hagymából készült.
Nyert a MyFarm Harta a vakteszten
Egyébként több pont különbség is lett volna, ha nem 5-ös skálát használtunk volna vagy csak az lett volna a kérdés, hogy melyiket ítéled finomabbnak, akkor markánsabb különbség lett volna.
Az íztesztről készült TikTok videónk:
@minner.hu Te szupermarketben veszed a zöldségeket? #ízteszt #lecsó #lecsó🍅🌶 #tesztelés #marketingtippek #magyartiktok #főzés #zöldség ♬ Rock and Roll Session – Canal Records JP
Mautner Zsófi gasztrocsodákkal készült a vendégeknek.
Így lesz, lehet gerillamarketing
Már az esemény is izgalmas volt, igazi kis pezsgés volt az ízteszt, mindenki tippelgetett, hogy: huu biztosan az 2-es, vagy éppen az 1-es. Igazi jó kis csapatösszehozó volt így a vakteszt, a társaság akkor kovácsolódott igazán össze.
Gerillamarketing lényege a nem szokványos marketing, legyen meghökkentő, vicces vagy éppen merész. Nevettünk is, hogy mi lesz ha kiderül, hogy a bolti a finomabb. Mondtam mindenkinek, hogy semmi baj, akkor eladjuk a teszt eredményt az adott áruházláncnak, akitől vettük a termékeket, mindenképpen keresünk rajta. Nos azért tudható volt, hogy egy termelői termény finomabb lesz, nagyot nem kockáztattunk.
Gerillamarketing lényege nemcsak a jó marketing ötlet, hanem az, hogy ezután miként tudjuk eljuttatni az információt az emberekhez. Most a MyFarm Hartának a feladata, hogy vigye a hírét ennek a tesztnek. Ennek egyik megoldása egyébként az volt, hogy lényegében kisebb sajtóesemény is volt a fenti vakteszt és gasztróünnep. Jött több média is. Most a közösségi médiát kell bevenniük, de itt egy kis előny most a Minner kapcsolat is, hiszen mi most elég sok emberhez eljuttatjuk.
MyFarm Harta információk itt, nézz körül!