Tavaly októberben vezették be a tőzsdére a Fiat-Chrysler Automobiles részvényét. A cég később jelezte, hogy a Ferrari -t leválasztja az anyacégről, és most már azt is lehet tudni, hogy októberben a tőzsdére is bevezetik. A Fiat-Chrysler legnagyobb tulajdonosai között megtalálható a Vanguard, a BlackRock, sőt a Kínai kormány is.
A vállalat a tavalyi részvénykibocsátásból befolyt profitot fejlesztésekre fordította, illetve részben a költségcsökkentésekkel is elérte, hogy javuló pénzügyi adatokat tud felmutatni. A Ferrari leválasztása, majd a részvény kibocsátása után, a befolyt bevételből a luxusautók piacán is szeretnének nagyobb részesedést szerezni.
A részvénykibocsátás előtt is vehetsz már Ferrari részvényt. A trükk egyszerű, veszel Fiat-Chrysler Automobiles (FCAU) részvényt. Miután az IPO-t bejelentik, akkor a FCAU részvényeidből meghatározott arányban kapsz Ferrari részvényt. Ezt nem lehet tudni még hogyan lesz, de pl. 10 Fiat-Chrysler részvényből a kibocsátás után lesz 9 FCAU részvényed, és 1 Ferrari (ez csak egy példa).
Persze a részvénykibocsátást is érdemes megvárni, de az anyacég részvényét is fel fogja húzni ősszel a kibocsátás. Az előbb említett módszerrel pedig kibocsátási áron jutunk hozzá a részvényhez, amivel akár 30-50%-ot is profitálhatunk a kibocsátáskor.
A részvény árfolyama egy korrekción van túl, ami nem is meglepő, mivel a kibocsátás óta szinte megduplázódott a részvény ára. A befektetők viszont nem pánikolva adják el a részvényeket, ez látszik az alacsonyabb forgalomból is, a tavaly decemberi árfolyam eséshez képest nagyon alacsony a forgalom.
Jó stratégia lehet tehát az, hogy elosztjuk a rá szánt tőkét (ezt már több részvénynél is olvashattad). Most veszünk 1/3 csomagot, majd árfolyamtól függően 1-2 hónap múlva, vagy akár 12 dollárnál.

Forrás: Reuters
Fotó: Flickr/emperornie