Egy olyan esettanulmányt olvashatsz most a Minneren, ami bemutatja, blogmarketinggel milyen eredményeket lehet elérni keresőoptimalizálás területén.
Ezt az esettanulmány vendégszerzőnk, Dávid Ádám készítette, a Kiszervezettmarketing.hu alapítója.
Képbehozó
A Kiszervezett Marketing Kft. szolgáltatásai két nagy területre oszthatók fel: weboldal készítés (weboldalak, webáruházak, landing oldalak készítése és weboldal karbantartása), valamint online marketing (Google Ads, Facebook és Instagram, TikTok hirdetéskezelés és SEO). Ennek megfelelően a tartalommarketing-stratégiánk célja az volt, hogy minél több szakmai blogcikket írjunk ezekben a témakörökben, ezáltal egy év alatt elérjük átlagosan a havi 10 ezer organikus látogatót a weboldalon. 2022 márciusában kezdtünk el foglalkozni a SEO-val, ekkor havi 62 látogató volt a honlapon.
Célunk a forgalomnövelés volt, amelynek eredményeként 2023-ban meghaladtuk a havi átlagos 13 ezer látogatót, 2024-ben pedig szeptemberrel bezárólag az átlagos havi organikus forgalmunk meghaladta a 23 ezret is. Mindezt a megfelelő SEO stratégiával és a magas minőségű szakmai blogcikkekkel tudtuk elérni. A célcsoportunkba elsősorban weboldalkészítés vagy online hirdetéskezelés iránt érdeklődő vállalkozók tartoztak, de a blogcikkek közérthető módon szólnak minden olyan emberhez, aki kicsit is érdeklődik az online marketing iránt. Esettanulmányunkban azt mutatjuk be, hogy 2 év alatt hogyan tudtunk 300x nagyobb organikus forgalomra szert tenni.
A SEO stratégiánk megtervezése
A Kiszervezett Marketing Kft. weboldala már 2020 áprilisától üzemel, azonban az első szakmai cikk publikálására 2021. november 15-ig kellett várni, amolyan szárnypróbálgatásként. Ekkor még nem voltak sem külön tartalomkategóriák, sem kulcsszavakra történő optimalizálás. Néhány hónap szünet után 2022 februárjának végén kezdtünk el komolyabban foglalkozni a szakmai blog felépítésével. Alapos kutatást követően beleástuk magunkat a keresőoptimalizálás és forgalomszerzés rejtelmeibe, valamint megterveztük az első 100 blogcikk tartalmát, beleértve a fő és a kapcsolódó kulcsszavakat, a kifejezésekre érkező keresési mennyiséget, és végezetül a tartalom struktúráját.
Kulcsszókutatás céljából az Ubersuggest előfizetéses szolgáltatását használtuk. Szintén itt történt a kulcsszavak Google-ben elért teljesítményének nyomon követése. A forgalomnövekedés és a legnépszerűbb bejegyzések vizsgálatára a Google Search Console folyamatos elemzései szolgáltak, amit napi szinten figyeltünk. Az oldalra érkező forgalom eloszlását a különböző csatornák között pedig a Google Analytics 4 segítségével elemeztük ki.
Kezdetben a legfontosabb területre, a weboldalkészítésre fókuszáltunk (azon belül is a WordPress weboldalkészítés különböző részterületeire). De fokozatosan megjelentek új kategóriák a szakmai blogcikkek között, beleértve a webshopkészítést, az online marketinget, a SEO-t, és a vendégcikkeket. A tartalom felépítése minden cikk esetében egységes volt: az eltérő kategóriáknak megvan a saját színnel készült egyedi borítóképe, majd egy rövid bevezetés után következik a cikk tartalmi része vázlatpontokra bontva, szemléletes képekkel és ábrákkal tarkítva, végül egy összefoglaló, valamint egy kérdezz-felelek rész (GYIK) zárja a bejegyzéseket.
Hogyan legyen SEO-barát weboldalad?
Egy megfelelően keresőoptimalizált weboldal gyorsan betöltődik, maximum 3 másodperc alatt. Vagyis aközött, hogy a felhasználó rákattint a honlapra és az oldal tartalma teljes mértékben betöltődik, nem telhet el több 3 másodpercnél. Ellenkező esetben a felhasználók egyszerűen kiikszelik az oldalt és keresnek egy másik, hasonló témájú tartalmat az interneten. Erre mi is odafigyeltünk, így a forgalom növekedésével egy gyorsabb, nemzetközileg is elismert WordPress tárhelyszolgáltatóra váltottunk.
Weboldal betöltési sebessége
Egy SEO-barát weboldal emellett könnyen navigálható – tehát nem bonyolult a menü struktúrája, a felhasználók nem vesznek el a sok tartalom között, és lehetőség szerint minden oldalt elérnek maximum 4 kattintásból. Webshopoknál bevett módszer az úgynevezett breadcrumb (kenyérmorzsa) navigáció használata, amely során az egyes oldalak, amelyeket a felhasználók megnyitottak amíg eljutottak a webhely egy adott pontjára, mind könnyen visszakövethetők a weboldal felső sávjából. Így a felhasználók könnyen meg tudják találni az oldalon azt az információt, amire éppen szükségük van. Éppen ezért egyszerűsítettük a menü struktúráját és legördülő listába rendeztük a szolgáltatásaink landing oldalait.
Egy jól optimalizált weboldal keresőbarát URL címekkel rendelkezik. Az egyik fontos tényező az URL címben az maga a kulcsszó, ami köré az egész oldal vagy bejegyzés íródott, és amire a Google-ben is rangsorolni akarunk. A SEO-barát URL-nek lehetőleg rövidnek kell lennie, és tartalmaznia kell a releváns kulcsszót, hogy a látogatók és a keresőmotorok egy szempillantás alatt tudják értelmezni az oldal tartalmát. A webcímeket könnyen érthetővé lehet tenni a kötőjelek használatával. Kerüljük a szóközök és az ékezetes betűk használatát az URL címben!
Egy SEO-barát weboldal emellett reszponzív kialakítással rendelkezik, vagyis minden képernyőméreten megfelelően, könnyen használható módon jelenik meg az oldal tartalma. Nem számít, hogy a felhasználó számítógépről, laptopról, táblagépről, vagy kis képernyőjű okostelefonról érkezik a honlapra, minden esetben jól fog megjelenni számára, könnyen rá tud kattintani a gombokra, ki tudja tölteni az űrlapokat, el tudja olvasni a honlap tartalmát.
A fentieken túl egy SEO-barát weboldalon nincsenek duplikált tartalmak, vagyis mindenből csak egy darab van, és az átirányítások is jól be vannak állítva. Helyesen vannak kezelve a nem indexelt oldalak, a 404-es hibák („A keresett oldal nem található”) és a különböző 500-as hibák (szerveroldali problémák) szintén kezelve vannak.
Arról nem is beszélve, hogy egy SEO-barát oldalon keresőbarát szövegírással megírt tartalmak szerepelnek, tömörített méretű képekkel, egyedi meta leírásokkal és minőségi információkkal. A legtöbb SEO beállítás elvégzésében a Yoast SEO bővítmény volt segítségünkre, amit mindenkinek bátran ajánlunk, mivel egyszerre segít a keresőoptimalizálás és az olvashatóság javításában is.
Hogyan írj keresőbarát tartalmakat?
Első lépésként végezz kulcsszókutatást azokban a témakörökben, amelyek a legnagyobb valószínűséggel érdeklik a célközönségedet. Erre számos ingyenes és fizetős kulcsszókutató eszköz és módszer létezik. Az ingyenesek közül a legegyszerűbb, ha megvizsgálod a Google Autocomplete javaslatait és a kapcsolódó keresési kifejezéseket. A fizetős kulcsszókutató szoftverek közül mi az Ubersuggest szolgáltatását használtuk, mivel mindenre is alkalmas (backlinkek elemzése, kulcsszavak keresése és nyomon követése, forgalomelemzés, SEO audit, stb.).
Kulcsszókutatás az Ubersuggest segítségével
Összeállítottunk egy tartalomnaptárt, amelyben megterveztük előre, hogy az első száz bejegyzés milyen fő és kapcsolódó kulcsszavakra lesz elkészítve. Készítettünk egy blogcikk mintát, amelynek szerkezetét követve írtuk meg az összes bejegyzést.
Néhány hónap gyakorlásba került, mire sikerült tökéletesíteni a keresőbarát szövegírás módszerét. A legfontosabb, amit meg kell tanulni, az az, hogy a kulcsszót hová és milyen gyakran kell beilleszteni. Egyrészt a szöveget felosztottuk H1 – H2 – H3 címsorokra, amelyekben a kulcsszó kb. 75%-ban fordult elő. Egy blogcikk átlagosan 1.200 szóból állt, de előfordultak hosszabb írásokat is. Odafigyeltünk a képek tömörítésére, hogy ne lassítsák le az oldal betöltődését, és ALT szöveget is beállítottunk hozzájuk.
Emellett minden cikkhez készítettünk egyedi borítóképet, meta leírást (kulcsszóval együtt) és keresőbarát URL címet. Erősítettük a belső linkek struktúráját is, mivel minden cikkben linkeltünk az adott témához kapcsolódó bejegyzéseinkre. Arra is figyelmet fordítottunk, hogy ne legyen se túl ritka, se túl gyakori a kulcsszó előfordulása. A legjobb kulcsszósűrűség 1–3% között mozog, vagyis kb. cikkenként 15–25 alkalommal kell, hogy előforduljon a kulcsszó (de lehet ragozni és szinonimákat is használni).
Ami még kiemelten fontos, hogy amikor közzéteszünk egy blogcikket, mindenképpen készítsünk hozzá egy rövid közösségi média bejegyzést és osszuk meg a követőinkkel a Facebookon, LinkedInen vagy Instagramon. Emellett küldjük be indexelésre a Google Search Console-on keresztül az új blogcikk URL címét.
Végezetül, figyeljünk oda a tartalmak évenkénti frissítésére: javítsuk a hibás linkeket, bővítsük ki a cikkeket, aktualizáljuk az információkat, helyezzünk el új belső linkeket. Ezt mi mindig decemberben és januárban végezzük el, így a Google is előrébb rangsorolja a tartalmainkat, mert folyamatosan frissen tartjuk őket.
Forgalomnövekedés 2022–2024 között
2022. március 15-én kerültek közlésre az első cikkek. Ekkor a Kiszervezett Marketing Kft. weboldalának átlagos havi forgalma 62 kattintás és 3.031 megjelenítés volt.
Weboldal forgalom 2022 márciusában
Folyamatosan jelentek meg a bejegyzések minden hétköznap, tehát hetente 5 cikk került publikálásra, amit megosztottunk a cég Facebook és LinkedIn oldalán is. A forgalmat megpróbáltuk a közösségi média marketing eszközeivel is növelni.
2023 januárjában a havi forgalom már 8.163 kattintást számlált 464 ezer megjelenítés mellett. Kevesebb mint egy év alatt sikerült 131x nagyobb forgalmat generálni a tartalommarketing és a SEO eszközeivel. A forgalom hónapról hónapra exponenciálisan nőtt, havi szinten 20-30% között mozgott az előző havi teljesítményhez képest a növekedés. 2023 októberében már 18.849 kattintás érkezett a weboldalunkra (954 ezer megjelenéssel), ami bőven a kitűzött átlagos havi 10 ezer kattintás felett volt.
Weboldal forgalom 2023 októberében
Az abszolút csúcsforgalom 2024 áprilisában érkezett el. Ekkor egy hónap alatt 29.313 látogatónk volt, ami a két évvel korábbi 62 látogatóhoz képes 473x-os növekedést jelent. A havi megjelenések száma pedig 3.031 helyett 1.158.948 lett, ami 382x-es növekedés.
Weboldal forgalom 2024 áprilisában
Éves szinten a forgalomnövekedés szintén kiemelkedő. 2022-ben összesen 19.818 látogató érkezett a weboldalunkra, 2023-ban már 160.432 felhasználó (709,5%-os növekedés), 2024-ben pedig már az első kilenc hónap alatt több mint 210.000 látogatónk volt. Eljutottunk tehát oda, hogy egy óra alatt van annyi felhasználó a honlapunkon, mint korábban egy teljes hónap alatt.
A kulcsszavak számának növekedése
A forgalomnövekedés mellett nem hanyagolhatjuk el azt a tényt sem, hogy a rengeteg szakmai blogcikk milyen mértékben népszerűvé tette magát a Kiszervezett Marketing Kft.-t a célcsoportunk körében. Jelenleg (azaz 2024 októberében) 450+ szakmai blogcikk szerepel a weboldalon.
Amikor elértük a 100 bejegyzést, elkezdtünk vendégcikkeket is fogadni egyes szakterületek elismert képviselőitől, legyen szó akár a Google Workspace, a környezetvédelmi termékdíj, az üzleti portréfotózás, vagy éppen a Google-algoritmusok témaköréről. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy cégünk arculatát még szakmaibbá, még profibbá tegyük, ezzel is növelve a felhasználók bizalmát.
Az Ubersuggest elemzéseinek hála pedig azt is láthatjuk, hogy milyen mértékben nőtt azon kulcsszavak száma, amelyekre a Kiszervezett Marketing Kft. weboldala a Google első 100 találata között rangsorol. 2022 márciusában összesen 25 kulcsszóra rangsorolt az oldal. 2023 januárjában már 1.751 kulcsszóra rangsoroltunk (1-3. hely: 35; 4-10. hely: 249; 11-50. hely: 884; 51-100. hely: 583). 2023 októberében a kulcsszavak adatai a következőképpen alakultak: 2.192 kulcsszó (1-3. hely: 137; 4-10. hely: 402; 11-50. hely: 993; 51-100. hely: 660).
Kulcsszavak számának növekedése 2022–2024 között
Ez azt jelenti, hogy másfél év alatt sikerült 25 kulcsszóról 2192 kulcsszóra növelni a rangsorolásunkat, ami 87x-es növekedést jelent. Azóta ezek a számok még tovább nőttek, és 2024-ben átlagosan 3.000–3.200 kulcsszóra rangsoroltunk havi szinten a TOP100 találat között, amiből 200–220 kulcsszó szerepelt a TOP3 helyen a Google találati listáján.
A Domain Authority mutató növekedése
A tartalomgyártás és az on-page SEO mellett aktívan belefogtunk az off-page SEO fejelsztésébe is. Ennek legjobb módszere a linképítés, amivel a honlapunk hitelességét kívántuk növelni a Google szemében. Kezdetben a vendégblogolás módszerét használtuk, vagyis felkerestünk olyan oldalakat, amelyek hozzánk hasonló témákkal foglalkoznak, és szakmai cikkeket jelentettünk meg náluk.
Később ezt a módszert felváltotta a WhitePress linképítési platform használata, ahol hetente egy backlinket szerzünk rendületlenül. A legfőbb kritériumok a vendégcikkeknél az alábbiak szerint foglalhatók össze:
- A backlinket biztosító oldal Domain Authority mutatója legyen legalább 30-as értékű.
- A közzétett vendégcikkek hossza legyen legalább 600 szó.
- A vendégcikkek témája szorosan kapcsolódjon cégünk szakterületéhez.
- Ne csak egy landing oldalra szerezzünk backlinkeket, hanem legalább 7-8 különböző oldalra a honlapunkon belül.
A linképítésnek hála a weboldalunk Domain Authority mutatója is megnőtt: 2022 tavaszán a DA értéke 11 volt, napjainkban már 27. Ha azt vesszük figyelembe, hogy hazai viszonylatban a DA=35 érték számít kiemelkedően jónak, amit hosszú évek kemény munkájával lehet csak elérni, akkor az elmúlt két év Domain Authority növekedése szintén jónak tekinthető.
A Domain Authority mutató növekedése 2022–2024 között
Mivel nőtt weboldalunk autoritása a Google szemében, ezért nagyobb eséllyel kerülünk előkelő pozícióba a találati listán. Arra azonban figyeljünk oda mindenképpen, hogy ne csak egy oldalra (pl. kezdőlap) építsük a linkeket, hanem több landing oldalra is a webhelyen belül – csak így garantált, hogy nem keltünk gyanút a keresőrobotokban. Illetve használjunk változatos horgonyszövegeket, ne mindig egy kifejezéssel linkeljünk az oldalunkra, mert az túl feltűnő.
A SEO stratégia további előnyei
A számok mellett pedig nem hanyagolhatjuk el azt a tényt sem, hogy a 450+ szakmai blogcikk növeli az ügyfelek bizalmát. Lehetőségünk nyílt számos emberrel felvenni a kapcsolatot e-mailben, valamint a kapcsolati űrlapon és az élő chat ablakon keresztül. Bevezettünk egy feliratkozói pop-up ablakot, amelyben egy űrlapot tölthetnek ki a látogatók egy ingyenes e-bookért cserébe. Ennek eredményeként már 1200+ feliratkozót szereztünk a látogatóink közül egy év alatt.
Összefoglalás
Egy átfogó SEO stratégia megtervezése és kivitelezése hosszú folyamat, amelynek valódi eredményei csak egy év után kezdenek majd körvonalazódni. Egyaránt fontosak a technikai, on-page és off-page SEO beállítások elvégzése, így ezekre mind költeni kell majd.
A keresőoptimalizálás nem hoz gyors eredményeket, mint a fizetett hirdetések, viszont tartós forgalmat generál weboldalad számára. Mi 2022 tavaszán kezdtünk el foglalkozni a SEO-val, és most 2024 őszén már 450 szakmai blogcikknél járunk.
Ez a több ezer órányi munka azonban minden téren meghozta a gyümölcsét. Több mint 300x nagyobb forgalmunk lett; weboldalunk kb. 3.000 kulcsszóra rangsorol a Google TOP100 helyén; a Domain Authority mutatónk 11-ről 27-re nőtt; rengeteg új ügyfelet, üzleti kapcsolatot és e-mail feliratkozót gyűjtöttünk. Arról nem is beszélve, hogy cégünk szakmai hitelessége és hírneve szintén sokat fejlődött és erősödött a SEO-nak hála.
Reméljük, hogy ez az esettanulmány bebizonyítja minden kételkedő számára, hogy tisztán csak a keresőoptimalizálás segítségével is nagyszerű hosszú távú eredményeket lehet elérni napjainkban.
Ajánlatkérés SEO stratégia kivitelezésére
Amennyiben szeretnél hasonlóan előre kerülni a Google keresőben és organikus forgalomra szert tenni, akkor kattints erre a linkre és kérj ajánlatot!
Van még ilyen előadás, cikk?
Igen! Egy „évadnyi” üzleti tartalommal készültünk neked az ŐSZI M7 online konferencián! Ez üzlet! És digitalizáció!
Néhány, amit kiemelnék:
- Marketingkommunikációs ökölszabályok Mándó Milántól – VIDEÓ
- B2B ügyfélszerzés, marketing. Nézzünk a számok mögé – M7 üzleti konferencia
- Digitális szerződéskötés könnyedén – Ismerd meg a Signingo-t! Útmutató
További izgalmas előadások, üzleti cikkek várnak rád az M7 konferencián. Kattints ide az M7 konferencia kategóriára!