Hogyan segítheti egy applikáció a céged növekedését, célok elérését?

Dátum

Megosztás

Amikor digitalizációról beszélünk, gyakran kevés szó esik az applikációkról, pedig ezek többféle módon is segíthetik vállalkozásunk növekedését. Először is, szinte mindenkinek ott van a kezében, sokaknak már-már a kezükhöz is ragadt. Vajon a válallkozásosodnak is szükséged van egy applikációra? Derítsük ki!

Van ennek még létjogosultsága? Érdemes ma még applikációt fejlesztetni? 

Ha csak arra gondolsz, hogy a Temu magyarok százezreit vonzotta az applikáció használatára, mivel ezzel rengeteg marketingköltséget spórolt meg, vagy látod, hogy mennyien használják a Wolt, Foodora, Kifli applikációkat, a Vinted-ről nem is beszélve, már érezheted az applikációk erejét. És akkor még nem is említettük a játékapplikációk piacát, amelyről nemrégiben megdöbbentő cikkeket írtunk, nagyobb piaca van, mint gondolnád. 

Másik izgalmas felütésünk, hogy a jelenleg futó Dimop pályázattal támogatást is lehet igényelni weboldal, applikáció elkészítésére is. 

“Már egy alsókategóriás autó áráért megkaphatod az appok Ferrariját” 

…mesélte nekem Pelei Előd, a Webinit applikáció fejlesztő cég vezetője. Természetesen én is, akárcsak te, egy nagyságrendi ár iránt érdeklődtem, hiszen így tud az ember igazán odafigyelni. Előd elmondta, hogy egy átlagos ajánlatkérés esetén 6-8 millió forint körüli összegről és 3-4 hónapos applikációfejlesztési időről beszélhetünk. Persze ez attól is függ, hogy milyen funkciókat kérsz, de most a cikkben nem 20-30 milliós appfejlesztésekről lesz szó.

Tűnj ki üzleti partnereid előtt azzal, hogy nektek már applikációtok is van a cégben! 

Cégen belüli folyamatokra vagy az ügyfeleknek, vevőknek, nagyközönségnek szánjuk? 

A hazai piacon, ha applikációról van szó, valahogy csak a mobilon futó, felhasználóknak szánt appokra tudunk gondolni. Pedig a céges folyamatokra létrehozott applikációkban is óriási lehetőségek rejlenek. Ezért most külön tárgyaljuk ezeket, és hozok néhány ötletet a felhasználási területekre.

Ügyfeleknek, vevőknek, felhasználóknak szánt applikációk

  • A startupok azonnal applikációkban kezdenek gondolkodni, amint kitalálják világmegváltó ötletüket. Ez egy jó irány, mivel így máris magasabb szintre kerülnek az emberek szemében, fejében. Természetesen először egy MVP (Minimum Viable Product) létrehozása a cél, vagyis egy minimálisan működő applikáció a leglényegesebb induló funkciókkal.
  • Vállalkozásunk egy fontos funkciójára vagy szolgáltatására létrehozott applikáció nem kell, hogy minden funkciót tartalmazzon. Például elegendő lehet egy olyan funkciót biztosítani, amely lehetővé teszi az ügyfél számára információk lekérdezését, adatok beküldését vagy változtatások végrehajtását. A Webinit referenciái között jó példa erre a B-Doc app, amely biztosítási ügyek intézésére és lekérdezésére szolgál.
  • Ha egy 500 millió forint forgalmú webáruház tulajdonosa lennék, a jelenlegi versenyhelyzet és PPC árak miatt biztosan fontolóra venném egy saját applikáció kifejlesztését. Ezt marketingköltségként számolnám el, hiszen hosszú távon hirdetési költséget takaríthatnék meg vele, mivel az applikáción keresztül értesítéseket küldhetek.
  • Hűségprogram applikáció, amiben különböző mérföldköveket találtok ki, a fogyasztó látja mit kaphat, mit kell tennie, lehet automatizálni az üzenet és értesítést küldéseket. 

Cégen belüli fogyamatok applikációként

Ezt tehát a munkatársak fogják használni azért, hogy még hatékonyabbak legyenek a munkában, illetve másik oldalt rögzíthető legyen a tevékenységük. Cégvezetőként utóbbi is fontos lehet, mert új teljesítmény mutatószámunk lehet, vagy növelhető a cég hatékonysága, másik nézőpont eléri azt a cég, hogy távolról is lássa mi történik a cégben. 

  • Raktárkezelő applikációk – Akár vonalkódos, akár QR kódos rendszert nézünk könnyedén beintegrálható egy applikációba és a munkatársak kezébe egy igazi digitális varázspálcát tettünk. Fontos itt megjegyeznem, hogy az applikációt célja az is, hogy ott helyben, bárhol is legyen a munkavállaló, vagy éppen mi információt tudjunk kapni valós időben. 
  • Céges belső tudásbázis, ellenörzőlisták, tudásanyagok applikációban. Nagyobb szervezeteknek lehet izgalmas. Természetesen ennek létezhet desktop verziója is. 
  • Munkaidő nyílvántartási rendszer, amiben a be és kilépéseket rögzítik az emberek, szabadságaikat látják, tervezhetik, jelölhetik igényeiket. 
  • Digitális üzemnapló amiben a gépek állapotát, szervizelését rögzítik, vezetik a munkatársak.
  • Belső ötletdoboz, céges javaslatok gyűjteménye. 
  • Belső céges üzenőfal, chat, ahol céges értesítéseket lehet küldeni. 

Mi a következő lépés? Szeretnéd bővíteni céged működését applikációval? 

Kezd körvonalazódni a fejedben egy applikáció ötlet a céljaid megvalósításához? Jelentkezz applikáció fejlesztő partnerünknél a Webinitnél. Járd körbe, hogy milyen lehetőségeid vannak!Ezután a Webinittel közösen átbeszélitek az igényeidet, a fejlesztőcsapat látványterveket készít, amit addig csiszolnak, amíg a legmegfelelőbb lesz a vállalkozásod céljainak eléréséhez, majd indulhat a néhány hónapos fejlesztési időszak. Kattints ide!

Fotó: Envato

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!