A modern kor ajánlásának is hívhatjuk az online értékeléseket, véleményeket. Korábban úgy hívtuk, hogy szájról-szájra terjed a cégünk jó híre. Most, hogy a digitalizáció miatt a mélyebb beszélgetések helyett inkább könnyed chatelésben beszélgetünk a barátainkkal, a véleményüket is ritkábban kérjük ki, hiszen mindent el tudunk érni már online. Miért is kérdeznénk meg őket?
Az értékelés két fronton segíti a vállalkozásokat a marketingben:
- A fogyasztóknak egy társadalmi visszaigazolás (social proof).
- A bizalmat erősíti. A weboldal a digitális világ a céges oldali szövegekkel picit rideg és persze érzik az emberek, hogy csak a szépet mutatjuk, el akarunk nekik adni. Az emberi tényezőt tudjuk belevinni ezzel a marketingünkbe.
A cikk megjelenését a Fastreview támogatta, akik azzal foglalkoznak, hogy igazán élmény legyen a vendégeiteknek értékelést adni. Ami a számokban azonnal látszódni fog.
Már korábban is sokszor foglalkoztunk ezzel a Minneren, mert a cégek többsége előtt óriási lehetőség áll, hogy kiaknázzák még jobban az online megjelenésükből a lehetőségeket, ha rátaposnak a véleményekre is.
Statisztikák az értékelésekkel kapcsolatban:
Először jöjjön néhány hagyományos statisztika az online térből:
- 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine )
- Kellenek a negatív értékelések is! Azok a vállalkozások akiknél a negatív értékelések száma 15-20% között van (az összes értékelést nézve), 13%-kal több bevételt szereznek, mint akiknél csak 5-10%. Tudod, látni akarják az emberek, hogy mi a legjobb és mi a legrosszabb dolog, ami történhet velük. (Womply – 2019)
- 10-ből 7 vásárló megváltoztatta a véleményét (értsd: például pozitívabb lett) miután elolvasta a cég válaszát az értékelésére. (Bazaarvoice via Marketing Charts – 2013)
Hotellel kapcsolatos kutatások, statisztikák a témában:
- 81%-a az embereknek foglalás előtt elolvas néhány értékelést, véleményt a hotelről. (Hotel Business)
- Az emberek 52%-a nem foglalna le olyan szállást, ahol csak 0-10 között van az értékelések száma. (Hotel Business)
- A vendégek 80%-a gondolja úgy, hogy azok a hotelek, akik válaszolnak az értékelésekre, jobban törődnek a vendégeikkel. (SiteMinder)
- Azok a hotelek, amelyeknél 1 ponttal javult az értékelések száma (1-5 skálán), 11%-ot is emelni tudtak az áraikon. (Cornell)
- Azok a hotelek, amelyek egy százalékponttal is növelni tudják reputációjukat 1,42%-os forgalom növekedéssel számolhatnak, mármint 1% pontú növekedésenként). Képzeld el azt, amikor valakinek 0 közelében van az online térben az értékelések száma. Micsoda fejlődés előtt áll! (Cornell)
Minden statisztika egy irányba mutat. Az értékelések elengedhetetlen kelléke annak, hogy a fogyasztókban kialakuljon a megfelelő bizalom.
Hogyan tudod növelni az értékelések számát hotelként, étteremként, magánklinikaként?
Ösztönöznünk és kérnünk kell természetesen. Legnagyobb ellenségünk az, hogy minél később kerülünk az átélt élménytől, szolgáltatástól annál nagyobb a valószínűsége, hogy nem adnak értékelést / véleményt.
Erre mutattunk egy korábbi cikkünkben már megoldást. A cikkben bemutatott FastReview most érkezett meg Magyarországra, a környező országokban már bizonyított, neves hotelek (Hilton, Sheraton) használják ezt az értékelés adást ösztönző, segítő NFC-s kártyát, sőt éttermek, magánklinikák.
Azonnali értékelés bármilyen platformon. Hoteleknek, éttermeknek, magánklinikáknak
fotó: Jordan Crawford / Unsplash