Így indíts live shopping stream -et. Teleshop 2.0 a Smuc.io -val

Dátum

Megosztás

Ázsiában óriási pénzeket mozgatnak meg az online élő shopping videókkal, vagyis live stream shoppinggal. Ez a trend most megpróbál betörni az európai piacra is. A tv-ből ismert teleshopos megoldás tehát most online élőre költözik, talán egy kicsit jobb verzióban, mint amit a TV-ben látunk. Van érdeklődés iránta, és nemcsak a cégek részérő, hanem a vásárlók oldaláról is.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Az európaiak 70%-ának tetszik a live shopping

Friss #kutatás

Az Arvato Supply Chain Solutions tanulmányából kiderül, hogy az európai vásárlók 70 százaléka kedvezően válaszolt arra a kérdésre, hogy érdekli-e őket ez a fajta virtuális vásárlás, live shopping. A különbség Európában annyi, hogy míg Délkelet-Ázsiában a “teleshop 2.0”-ás eseményeken főleg fiatalok vesznek részt, addig az európai érdeklődők 32 és 43 év közöttiek.

A cikkben bemutatott Smuc.io -t már élesben kipróbálta például a Street Kitchen, ahol többen nézték így a weboldalon keresztül a live-ot, mintha azt a Facebookon vagy más platformon indították volna el. Fontos a te weboldaladban, webshopodon keresztül indul el a live.

Itt írtam a live shoppingról bővebben, most ugorjunk bele élesbe hogyan is néz ki: Teleshop 2.0? Az embereknek tetszik az élő videóban értékesítés

Én a live shopping stream tesztelése közben

Smuc.io live shopping útmutató, használata

A smuc.io egy magyar fejlesztési live shopping rendszer. Mi egy hazai marketing expón találkoztunk a megoldással és úgy láttuk, hogy ki kell próbálnunk.

Van ingyenesen kipróbálható verzió is, de nagy költségekbe akkor sem kell verned magad, ha további felhasználók csatlakoznak éppen az élőhöz. Gyanítom a 20-30 perces csomag árazások nem véletlenül lettek beállítva, valószínűleg nem érdemes elnyújtani a live-ot, na de majd ezt leteszteljük a Minnernél.

Így fogj neki a live shopping beállításának

  • Webes vagy mobil felületen regisztrálsz – smuc.io
  • A webes, böngészős megoldásban tudod beállítani az élő stream paramétereket. Például milyen termékek jelenjenek meg a képernyőn, ezekhez a linkeket, árakat…
  • A live streamet, vagyis az élő videót el tudod indítani a Smuc applikációján keresztül mobilról, vagy természetesen valamilyen desktopos live stream rendszeren keresztül is.
  • A live-ot akár meg tudod osztani közösségi média oldalaidon is, vagyis ott élőt indít a rendszer.

A regisztráció után a ez a vezérlőpult tárul elénk

Kattintsunk rá az új adás készítek gombra – több helyen is látod, vagy az élő adások gombra a bal menüben.

Bekereteztem azt a részt, ahol be tudod állítani, hogy álló, fekvő vagy egyedi méretű legyen a stream. Én állót fogok használni, mert a többség úgy is mobilról nézi. Nevezd el a live-ot, állítsd be a dátumot, tölts fel logót (piciben fog megjelenni), és borítóképet is tudsz hozzáadni.

Én először a fenti adatokat adtam meg, majd kattintottam a Termék hozzáadásához. Ez fog egy sávban egymás mellett megjelenni (lapozható verzióban) a live stream alsó sávjában.

Egyesével manuálisan is fel tudod tölteni a termékeket, de feed url-t is tud kezelni a rendszer.

Mutatom a manuális feltöltést. Bemásolod a linket és automatikusan be is tudja hozni a borítóképet (ha van főkép), termék nevét. Árnál csak összeget írj, ne írj pénznemet.

Ha sikeresen hozzáadtuk a termékeket és lejjebb görgetünk, akkor további opciókat tudunk beállítani. Például el tudod tűntetni a terméklistát, de pont ezért csinálod ezt a live-ot, mert ez tudja. Bezárás gombot is ki tudod kapcsolni, de láttam egy live-ot ahol a chaten arra panaszkodtak, hogy nem tudják bezárni – ezt nem javaslom.

A következő lépése, hogy beágyazod a weboldalra, vagy van megosztható link verziója is az élőnek. Ezt a lépést csináld meg

Le is tudod tesztelni a működését.

Töltsd le a Smuc applikációt. És ha lementetted az új élő adást, akkor már látod is az applikációban. Rákattintva pedig a mobilról is tudsz liveozni.

Az alsó piros gomb megnyomásával indul a live, akkor is, ha a beállított időponton túl használod (például előbb, mert teszteled).

Majd menj arra az oldalra ahol beágyaztad, frissítsd az oldalt és megjelenik az élő adás.

A live-ot így látták a nézőink:

A live-ot nem veszi fel a rendszer, erről neked külön kell gondoskodnod.

Mi a live shopping eladások titka? Mivel érnek el óriási eladási számokat az ázsiaiak?

Erről írtam a korábbi cikkben, olvasd el! Fontos ebből adaptálj, gondold tovább! Teleshop 2.0? Az embereknek tetszik az élő videóban értékesítés

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!