A weboldalkészítésnél a KÉSZ szó, mint fogalom két verzióban jelentkezik. Az egyik: „A kész jobb mint a tökéletes”. A másik pedig az, hogy: „Soha nincs kész”. Mindegyik egyébként megállja a helyét, de csak az egyik „elvet” alkalmazva rossz irányba fogod terelni a pénzt a tárcádba. Ha hónapokat kell várni az éles weboldalra az a baj, ha pedig hátradőlünk a késznek gondolt weboldalnál és nem javítunk semmin az is hátrébb fog vinni minket.
3 hete erről beszélgettünk Vaszkó Martinnal, amikor éppen átnéztük ügyfelei weboldalait. Martin a boost79 digitális ügynökség vezetője. A célja, hogy ügyfelei érezzék, hogy aktívan kell foglalkozni a weboldalukkal. És persze azon dolgozik, hogy azok hatékonyan tereljék az ügyfeleihez a vevőket. Most arra hozunk érdekes példákat, hogy hogyan is kattintanak félre az emberek.
Miért fontos ez? Nagyon kevés időd van megfogni az emberek figyelmét a weboldaladon. Ha másodszorra is olyan helyre kattint a látogató, ahol nem történik semmi, már megy is tovább és a konkurencia pénztárcáját vastagítja.
Másodsorban az ilyen példák mutatják jól, hogy nem lehet arra hagyatkozni, hogy majd a látogató mindent megtalál, sőt arra se, hogy úgy gondolkodik mint mi. Nem! Mindig élesben derül ki, hogy jól gondoljuk-e.
Kattintana a felhasználó, de nem történik semmi. Példák
Tudom, hogy nehéz a közös együttműködés bármilyen webes projektnél. Mert mi megbízók is makacsok tudunk lenni, aztán a webes is. Na, de az a jó digitális megoldásokban, hogy mindig lehet javítani. Tudod,
SOHA NINCS KÉSZ.
Bizony élesben látjuk csak, hogy mit is csinálnak a felhasználók. De hogyan látjuk? Olyan hőtérképes megoldásokkal, mint például a Hotjar.
Mit látsz a képen? Az éles weboldalon a látogatók merre kattintgattak? (kékes – lilás színt kell nézni)
Igen, az egyértelmű, hogy a Konzultáció iránt érdeklődnek az adott ügyvédnél (ilyen weboldalról van szó), ami egyébként szuper is. Érdekes, hogy a folyamatábra közben szeretnének – itt jön a lényeg – kattintani.
A megoldás: Kaptak linket az egyes részek.
Másik példa is érdekes. Az alábbi képen látható kártyás elrendezés esetében az emberek valahogy már ösztönösen tudják, hogy kattintani lehet. A kékes-lilás színeket figyeld!
Ami itt még érdekes, hogy a többnyelvűség nem igazán hozta lázba a látogatókat. Ebből következik, hogy akár érdemes lehet lejjebb tenni, helyette valami érdekeset odatenni, de egyértelműen a döntéshozatal kártyát érdemes a második helyre tenni.
Akkor már ránéztünk a Minner.hu élő üzleti esettanulmányára, az ire.hu piactérnek egy új kampányára is. Képkeret kampány zajlik éppen. A látogatók 6,98%-a kattintott a képkeretet szóra (jobb felül).
Ez már magas szám, még ha utána rá is találtak a gombra. Persze közben kiderült, hogy a képen se volt link. Azóta ezek mind javítva lettek. Erre az oldalra több ezer látogatót terelünk éppen, szóval az bizony több száz potenciális érdeklődőt / vásárlót jelent.
És én most mit csináljak? Ez mire jó?
Első fontos felismerésed az legyen, hogy: egy weboldalt folyamatosan lehet javítani. A kis, néhány %-os javítások hirtelen megtöbbszörözik az eredményeket. Ez majdnem olyan, mint amikor egy fizikai üzletet átrendezel, módosítasz úgy, hogy a vevők több ideig maradjanak, többet vásároljanak, megtalálják azt, amiből te tényleg keresel pénzt is.
Vaszkó Martinnal bátran vedd fel a kapcsolatot és hozzátok új szintre a digitális kommunikációdat (weboldalt is). A boost79.hu-val együttműködik a Minner, ami azt jelenti, hogy segítjük a munkájukat is (így neked is), szakmai támogatást nyújtunk. Kattints ide és irány a digitális fejlődés!
Fotó: Alvaro Reyes / Unsplash