Így kattintanak félre az emberek a weboldaladon. Mutatjuk! A pénz elszáll

Dátum

Megosztás

A weboldalkészítésnél a KÉSZ szó, mint fogalom két verzióban jelentkezik. Az egyik: „A kész jobb mint a tökéletes”. A másik pedig az, hogy: „Soha nincs kész”. Mindegyik egyébként megállja a helyét, de csak az egyik „elvet” alkalmazva rossz irányba fogod terelni a pénzt a tárcádba. Ha hónapokat kell várni az éles weboldalra az a baj, ha pedig hátradőlünk a késznek gondolt weboldalnál és nem javítunk semmin az is hátrébb fog vinni minket.

3 hete erről beszélgettünk Vaszkó Martinnal, amikor éppen átnéztük ügyfelei weboldalait. Martin a boost79 digitális ügynökség vezetője. A célja, hogy ügyfelei érezzék, hogy aktívan kell foglalkozni a weboldalukkal. És persze azon dolgozik, hogy azok hatékonyan tereljék az ügyfeleihez a vevőket. Most arra hozunk érdekes példákat, hogy hogyan is kattintanak félre az emberek.

Miért fontos ez? Nagyon kevés időd van megfogni az emberek figyelmét a weboldaladon. Ha másodszorra is olyan helyre kattint a látogató, ahol nem történik semmi, már megy is tovább és a konkurencia pénztárcáját vastagítja.

Másodsorban az ilyen példák mutatják jól, hogy nem lehet arra hagyatkozni, hogy majd a látogató mindent megtalál, sőt arra se, hogy úgy gondolkodik mint mi. Nem! Mindig élesben derül ki, hogy jól gondoljuk-e.

Kattintana a felhasználó, de nem történik semmi. Példák

Tudom, hogy nehéz a közös együttműködés bármilyen webes projektnél. Mert mi megbízók is makacsok tudunk lenni, aztán a webes is. Na, de az a jó digitális megoldásokban, hogy mindig lehet javítani. Tudod,

SOHA NINCS KÉSZ.

Bizony élesben látjuk csak, hogy mit is csinálnak a felhasználók. De hogyan látjuk? Olyan hőtérképes megoldásokkal, mint például a Hotjar.

Mit látsz a képen? Az éles weboldalon a látogatók merre kattintgattak? (kékes – lilás színt kell nézni)

Igen, az egyértelmű, hogy a Konzultáció iránt érdeklődnek az adott ügyvédnél (ilyen weboldalról van szó), ami egyébként szuper is. Érdekes, hogy a folyamatábra közben szeretnének – itt jön a lényeg – kattintani.

A megoldás: Kaptak linket az egyes részek.

Másik példa is érdekes. Az alábbi képen látható kártyás elrendezés esetében az emberek valahogy már ösztönösen tudják, hogy kattintani lehet. A kékes-lilás színeket figyeld!

Ami itt még érdekes, hogy a többnyelvűség nem igazán hozta lázba a látogatókat. Ebből következik, hogy akár érdemes lehet lejjebb tenni, helyette valami érdekeset odatenni, de egyértelműen a döntéshozatal kártyát érdemes a második helyre tenni.

Akkor már ránéztünk a Minner.hu élő üzleti esettanulmányára, az ire.hu piactérnek egy új kampányára is. Képkeret kampány zajlik éppen. A látogatók 6,98%-a kattintott a képkeretet szóra (jobb felül).

Ez már magas szám, még ha utána rá is találtak a gombra. Persze közben kiderült, hogy a képen se volt link. Azóta ezek mind javítva lettek. Erre az oldalra több ezer látogatót terelünk éppen, szóval az bizony több száz potenciális érdeklődőt / vásárlót jelent.

És én most mit csináljak? Ez mire jó?

Első fontos felismerésed az legyen, hogy: egy weboldalt folyamatosan lehet javítani. A kis, néhány %-os javítások hirtelen megtöbbszörözik az eredményeket. Ez majdnem olyan, mint amikor egy fizikai üzletet átrendezel, módosítasz úgy, hogy a vevők több ideig maradjanak, többet vásároljanak, megtalálják azt, amiből te tényleg keresel pénzt is.

Vaszkó Martinnal bátran vedd fel a kapcsolatot és hozzátok új szintre a digitális kommunikációdat (weboldalt is). A boost79.hu-val együttműködik a Minner, ami azt jelenti, hogy segítjük a munkájukat is (így neked is), szakmai támogatást nyújtunk. Kattints ide és irány a digitális fejlődés!

Fotó:  Alvaro Reyes / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...