KezdőlapGazdaság és üzletÍgy kell helyesen kiejteni a nagy márkák neveit

Így kell helyesen kiejteni a nagy márkák neveit

-

Egy-egy nagy brand nevének kiejtése nem mindig egyértelmű. Már-már azt is lehetne mondani, hogy van, akinek nehezebben vagyis inkább többféleképpen is kiejthető. Bár az is tény, hogy mindegy, hogyan is ejtjük (maximum nem jó az ismerősök előtt beégni). Nézzük is a listát:

  • Youtube – jutyúb
  • Nike – nájki (Phil Knight régebben megerősítette, hogy így kell kiejteni)
  • Viber – vájbör (ezt egyébként többen jól mondják)
  • Levi’s – lívájsz
  • Auchan – osan
  • Louis Vuitton – lui vüiton
  • Lidl – lidl (nem kell a végén i)
  • Lamborghini – lamborgini
  • Spar – spár (egyszerűen fonetikusan)
  • Reserved – rizörvá
  • L’Occitane – lokszitán
  • Huawei – elvileg vávej-nek kellene ejteni, de valószínűleg senki nem tudná mire gondolsz. Így maradjunk a húavej-nél.
  • Deichmann – dejhman
  • Google – gúgl
  • Jysk – jüszk
  • Xiaomi – saomi (de ez is olyan, hogy hiába mondanád itthon, senki nem tudná miről beszélsz).

Minner? Hogy ejtsd?

Képzeld, nem is gondoltam, hogy van aki teljesen máshogy ejtené, mint ahogy olvassa (minner). Mivel semmilyen nyelven nem jelent semmit a Minner, így valójában simán úgy kell kiejteni, ahogy olvasod. De igazából nem zavar, ha valaki májnörnek, májnernek, minőrnek ejti. Sajnos az angol miner szóhoz is közel áll, így picit félrevezető is lehet.

Ehhez kapcsolódó tartalom: Mint egy rossz összeesküvés elmélet, a kedvenc márkáid néhány vállalat kezében összpontosulnak

Forrás: Nők lapja, Index

 

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek