Így kell helyesen kiejteni a nagy márkák neveit

Egy-egy nagy brand nevének kiejtése nem mindig egyértelmű. Már-már azt is lehetne mondani, hogy van, akinek nehezebben vagyis inkább többféleképpen is kiejthető. Bár az is tény, hogy mindegy, hogyan is ejtjük (maximum nem jó az ismerősök előtt beégni). Nézzük is a listát:

  • Youtube – jutyúb
  • Nike – nájki (Phil Knight régebben megerősítette, hogy így kell kiejteni)
  • Viber – vájbör (ezt egyébként többen jól mondják)
  • Levi’s – lívájsz
  • Auchan – osan
  • Louis Vuitton – lui vüiton
  • Lidl – lidl (nem kell a végén i)
  • Lamborghini – lamborgini
  • Spar – spár (egyszerűen fonetikusan)
  • Reserved – rizörvá
  • L’Occitane – lokszitán
  • Huawei – elvileg vávej-nek kellene ejteni, de valószínűleg senki nem tudná mire gondolsz. Így maradjunk a húavej-nél.
  • Deichmann – dejhman
  • Google – gúgl
  • Jysk – jüszk
  • Xiaomi – saomi (de ez is olyan, hogy hiába mondanád itthon, senki nem tudná miről beszélsz).

Minner? Hogy ejtsd?

Képzeld, nem is gondoltam, hogy van aki teljesen máshogy ejtené, mint ahogy olvassa (minner). Mivel semmilyen nyelven nem jelent semmit a Minner, így valójában simán úgy kell kiejteni, ahogy olvasod. De igazából nem zavar, ha valaki májnörnek, májnernek, minőrnek ejti. Sajnos az angol miner szóhoz is közel áll, így picit félrevezető is lehet.

Ehhez kapcsolódó tartalom: Mint egy rossz összeesküvés elmélet, a kedvenc márkáid néhány vállalat kezében összpontosulnak

Forrás: Nők lapja, Index

 

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!