Így oldotta meg a legnagyobb weboldalsablon-értékesítő (online) weboldal, hogy ne kerüljék ki a vásárlók

Dátum

Megosztás

Ismered-e az Envato Market-et, vagy a hozzá tartozó ThemeForestet? Egy igazi online piactér, ahol az alkotók (webfejlesztők, weboldalkészítők, grafikusok, programozók…) árulni tudják az elkészített websablonjaikat, kódrészleteiket. Az Envato pedig szállítja a vásárlókat. Mindenkinek jó üzlet, ám felmerülhet egy jó startupos kérdés bennünk, hogy vajon „Hogyan oldják meg, vagy mivel érik el, hogy ne kerüljék ki őket a vásárlók és az eladók?”.

Ezt a kérdést azért is jó megnézni, mert beleütközhetsz ebbe majd te is, ha hasonló vállalkozást akarsz indítani akár itthon, akár nemzetközi piacon. Tudod, ez lehet akár majd az előny is, amiért téged választanak. Bennem ez akkor merült fel, amikor több esetben is előfordult, hogy bizony elhagytam az Themeforest oldalát, amikor megnéztem a sablon demoját, vagy éppen a websablon dokumentációját. Régi motoros felhasználójuk vagyok, tehát vásárlóként vizsgáltam őket. Az oldal már 11 éves, így van elég múltjuk, hogy lássuk, mit teszteltek le a piacon.

Képernyőfelvétel (508)

Miért nem kerülik meg a vásárlók az Envatot?

Azért fontos vizsgálnunk, mert egy eladott sablon vagy egyéb termék árából 30-45%-ot levon a cég, így egy átlagos eladó az eladási ár kicsivel több mint felét kapja meg (bár erre van egy jó áthidaló, kreatív ötletük az eladóknak, lásd a cikk végén). Ez már elég nagy összeg lehet arra (mármint a levonás), hogy valaki akár megkerülésben is gondolkodjon (vásárló azért, hogy olcsóbban kapja meg a terméket, eladó, hogy több maradjon neki).

  • Egyrészt az oldal már annyira felfutott, hogy organikus (értsd ingyen) vásárlókat tudsz hozni az eladóknak. Ez egy elég nyomós érv arra, hogy az eladók ne próbálják trükkökkel  megszerezni a vásárlókat.
  • A legfontosabb érv a vásárlók szempontjából, hogy így egy helyen kell csak megadnod az adataidat, bankkártya-számod, céges adatokat. Egyrészt biztonságos, másrészt a kényelem.
  • A számlázás a könyvelő szempontjából is fontos, mivel nem mindegy, milyen számlát kapsz. És bizony külföldről sok olyan számlát lehet kapni, ami valójában nem is az, vagy rosszul lett kiállítva…. Így ez egy nagy előny, főleg az európai piacot nézve.
  • Licence-ek kezelése. Az oldal az alkotókat is támogatja azzal, hogy kidolgozott licence kezelési megoldásai vannak. Így az eladó jobban be van védve az esetleges illetéktelen felhasználásoktól, mintha a saját oldalán értékesítené a termékeit. Ez persze sajátos üzleti modelljükből is adódik, de jól odaláncolják így a felhasználókat mind eladói, mind vevői oldalon. Szintén előny, hogy egy helyen tudod kezelni.
  • Bizalom. Igen, ezzel lehetne legjobban kifejezni, miért is választják sokan ezt az oldalt, és nem kerülik meg.

Extra információ: mivel érték el, hogy így befutottak?

Álmot adnak:

Kellett persze az elején talpalniuk, hogy elég felhasználójuk legyen (eladó és vásárló), de egy idő után fel tudtak mutatni olyan számokat, mivel a szabadúszókat, fejlesztőket, grafikusokat meggyőzték, hogy ide fel tudják tölteni az elkészült termékeiket, és így nem csak egyszer, hanem akár többször is el tudják azt adni. Mivel ez bejött, így lett egy nagy adatbázisuk is, ami már vonzotta a vásárlókat, mert egy helyről több mindent be tudtak szerezni.
Másrészt kipróbáltak mindent online marketingben, amit csak lehet. A tartalommarketinget is kihasználják, illetve náluk bejött az affiliate, partneri értékesítés. Amikor weboldalaknak adnak jutalékot azért, hogy reklámozzák az ő oldalaikat.

Az eladók kreatívabbak, mint gondolnád:

Ha te eladó vagy, akkor is kaphatsz jutalékot, ha a saját oldaladról jön a vásárló, tehát azért feljebb lehet tornászni a bevételeket, mivel 30%-ot megkap a partner az eladási jutalékból. Sőt, megfigyeltem, hogy a nagyobb eladók már saját blogjukra is feltesznek összeállításokat sablonokból. Pl. 10 legjobb magazin sablon… és ehhez hasonlókat.
Első háromban természetesen a sajátjukat teszik ki, majd a többi envatosat. És itt jön a trükk: ha nem is azt veszed meg, amit ők csináltak, így is kapnak jutalékot abból, hogy az ő oldalukról kattintottál, és vettél egy másikat.

Tetszett a cikk? Ezeket is olvasd el még:

Fotó: Serge Kij/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...