hétfő, január 18, 2021

Így oldotta meg a legnagyobb weboldalsablon-értékesítő (online) weboldal, hogy ne kerüljék ki a vásárlók

Ismered-e az Envato Market-et, vagy a hozzá tartozó ThemeForestet? Egy igazi online piactér, ahol az alkotók (webfejlesztők, weboldalkészítők, grafikusok, programozók…) árulni tudják az elkészített websablonjaikat, kódrészleteiket. Az Envato pedig szállítja a vásárlókat. Mindenkinek jó üzlet, ám felmerülhet egy jó startupos kérdés bennünk, hogy vajon “Hogyan oldják meg, vagy mivel érik el, hogy ne kerüljék ki őket a vásárlók és az eladók?”.

Ezt a kérdést azért is jó megnézni, mert beleütközhetsz ebbe majd te is, ha hasonló vállalkozást akarsz indítani akár itthon, akár nemzetközi piacon. Tudod, ez lehet akár majd az előny is, amiért téged választanak. Bennem ez akkor merült fel, amikor több esetben is előfordult, hogy bizony elhagytam az Themeforest oldalát, amikor megnéztem a sablon demoját, vagy éppen a websablon dokumentációját. Régi motoros felhasználójuk vagyok, tehát vásárlóként vizsgáltam őket. Az oldal már 11 éves, így van elég múltjuk, hogy lássuk, mit teszteltek le a piacon.

Képernyőfelvétel (508)

Miért nem kerülik meg a vásárlók az Envatot?

Azért fontos vizsgálnunk, mert egy eladott sablon vagy egyéb termék árából 30-45%-ot levon a cég, így egy átlagos eladó az eladási ár kicsivel több mint felét kapja meg (bár erre van egy jó áthidaló, kreatív ötletük az eladóknak, lásd a cikk végén). Ez már elég nagy összeg lehet arra (mármint a levonás), hogy valaki akár megkerülésben is gondolkodjon (vásárló azért, hogy olcsóbban kapja meg a terméket, eladó, hogy több maradjon neki).

  • Egyrészt az oldal már annyira felfutott, hogy organikus (értsd ingyen) vásárlókat tudsz hozni az eladóknak. Ez egy elég nyomós érv arra, hogy az eladók ne próbálják trükkökkel  megszerezni a vásárlókat.
  • A legfontosabb érv a vásárlók szempontjából, hogy így egy helyen kell csak megadnod az adataidat, bankkártya-számod, céges adatokat. Egyrészt biztonságos, másrészt a kényelem.
  • A számlázás a könyvelő szempontjából is fontos, mivel nem mindegy, milyen számlát kapsz. És bizony külföldről sok olyan számlát lehet kapni, ami valójában nem is az, vagy rosszul lett kiállítva…. Így ez egy nagy előny, főleg az európai piacot nézve.
  • Licence-ek kezelése. Az oldal az alkotókat is támogatja azzal, hogy kidolgozott licence kezelési megoldásai vannak. Így az eladó jobban be van védve az esetleges illetéktelen felhasználásoktól, mintha a saját oldalán értékesítené a termékeit. Ez persze sajátos üzleti modelljükből is adódik, de jól odaláncolják így a felhasználókat mind eladói, mind vevői oldalon. Szintén előny, hogy egy helyen tudod kezelni.
  • Bizalom. Igen, ezzel lehetne legjobban kifejezni, miért is választják sokan ezt az oldalt, és nem kerülik meg.

Extra információ: mivel érték el, hogy így befutottak?

Álmot adnak:

Kellett persze az elején talpalniuk, hogy elég felhasználójuk legyen (eladó és vásárló), de egy idő után fel tudtak mutatni olyan számokat, mivel a szabadúszókat, fejlesztőket, grafikusokat meggyőzték, hogy ide fel tudják tölteni az elkészült termékeiket, és így nem csak egyszer, hanem akár többször is el tudják azt adni. Mivel ez bejött, így lett egy nagy adatbázisuk is, ami már vonzotta a vásárlókat, mert egy helyről több mindent be tudtak szerezni.
Másrészt kipróbáltak mindent online marketingben, amit csak lehet. A tartalommarketinget is kihasználják, illetve náluk bejött az affiliate, partneri értékesítés. Amikor weboldalaknak adnak jutalékot azért, hogy reklámozzák az ő oldalaikat.

Az eladók kreatívabbak, mint gondolnád:

Ha te eladó vagy, akkor is kaphatsz jutalékot, ha a saját oldaladról jön a vásárló, tehát azért feljebb lehet tornászni a bevételeket, mivel 30%-ot megkap a partner az eladási jutalékból. Sőt, megfigyeltem, hogy a nagyobb eladók már saját blogjukra is feltesznek összeállításokat sablonokból. Pl. 10 legjobb magazin sablon… és ehhez hasonlókat.
Első háromban természetesen a sajátjukat teszik ki, majd a többi envatosat. És itt jön a trükk: ha nem is azt veszed meg, amit ők csináltak, így is kapnak jutalékot abból, hogy az ő oldalukról kattintottál, és vettél egy másikat.

Tetszett a cikk? Ezeket is olvasd el még:

Fotó: Serge Kij/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek