Így tegyél űrlapot a weboldaladra. Kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, ügyfélszerzés

Dátum

Megosztás

A weboldalunk már csekély eredményességet produkál, hogyha az csak egyszerű bemutatkozó oldal. Akkor tudunk érvényesülni cégként az online világban, marketingben, amennyiben a látogatót cselekvésre tudjuk bírni. Persze a legjobb lenne a vásárlás, de ha éppen nem tudjuk azt megoldani az oldalon, akkor jön az űrlap. Na most a legtöbbször egy olyan űrlap van a weboldalon, ami vagy nem küld adatot, vagy rossz helyre, vagy nehéz kezelni. Ezt fogjuk most megoldani!

Űrlap a weboldaladon

Az űrlapoknál a digitális ugrásodat az fogja hozni, hogyha eléred, hogy a beérkező információkat nyomon tudod követni, státuszokat adni hozzá és 8 órán belül azt fel is tudod dolgozni. Egy kazáncserével foglalkozó ügyfelem például ezt csúcsra járatta és 1 órán belül mindent feldolgoznak, a hirdetésekből ömlenek az érdeklődők, vagyis a leadek. Ezt hívjuk konverziónak, így térül meg igazán a Google vagy FB hirdetés, ha konverzióra tudjuk terelni a látogatót.

Nézzük, hogy milyen megoldásokban gondolkodhatsz:

  • Használsz valamilyen CRM rendszert, akkor aknázd ki az ott található űrlap megoldásokat.
  • Ha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz csak, és nem kell egyedi utánkövetés, akkor használj e-mail automatizációs megoldásokat. Például kap egy e-mailt az ajánlat részleteiről… Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek
  • A cikkbe bemutatott űrlap rendszert használsz.

Mi a Minnernél az űrlapokat az alábbi módokon használjuk:

  • álláshirdetésünknél a jelentkezők egyből bekerülnek az adott onboarding folyamatunkba. Itt tudjuk kezelni a státuszokat, továbbjutott, e-mailt kell küldeni…
  • szponzorációs érdeklődőknél visszahívást kapnak az érdeklődő cégek, akik reklámcikket szeretnének elhelyezni az oldalon
  • konzultációs napunkon a résztvevő cégek egy űrlapot töltenek ki, hogy mi már felkészülten érkezzünk az adott cégekből.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Jotform űrlapkészítő rendszer használata

Bár tört magyar feliratokat használnak a weboldalon, de azt gondolom ez plusz segítség lehet a felhasználóknak, legalább picit magyar. Az ingyenes verzió elég sokáig elég egy kezdő vállalkozásnak és könnyű testreszabni.

https://www.jotform.com

Egy gyors regisztráció (Google vagy Facebook loginnal is működik) után máris a egy gombnyomásra vagyunk az űrlap létrehozásán. Két helyen tudod létrehozni. Javaslatunk szerint a Sablonok menüpontban az Űrlapsablonokra kattintva, vagy a Create form gombra kattintva.

Az űrlapsablonokra rákattintva elénk tárul rengeteg már elkészített űrlap, amit könnyű saját magunkra szabni. De ezt regisztráció nélkül is látod itt: https://www.jotform.com/hu/form-templates/

Az adott sablont előnézetben is meg tudjuk nézni.

Ha az adott sablonnál a Használja a sablont gombra kattintunk, akkor a sablon szerkesztőben találjuk magunkat. A három bekeretezett részt használjuk főleg.

  • Bármelyik szövegmezőre rákattintva azonnal át tudjuk írni
  • Balra az Add form Element-re kattintva új űrlap mezőket tudunk hozzáadni.
  • Felül látjuk a folyamatot, ahogy építjük. Miután kész vagyunk az űrlappal jön a Settings / beállítás szakasz, majd a publikálás (publish)
  • Az egyes szakaszoknál a fogaskerékre (Properties) kattintva tudunk mélyebb beállításokat tenni.

Az alábbi képen azt látod, hogy rákattintottam az új űrlap elemek gombra (baloldalt).

Felük középen a Settingsre kattintva tudjuk az űrlapot (form-ot) testreszabni. Adjunk neki egy nevet, ahogy megtaláljuk később.

Az e-mail beállításoknál be tudjuk állítani, hogy küldjön egy értesítőt nekünk a rendszer, ha új űrlap kitöltés történt. Így nem kell majd mindig belépni és csekkolni az érdeklődőket. De be tudod állítani, hogy automatikus levelet küldjön az űrlapkitöltőnek (autoresponder e-mail).

A köszönő oldalt (Thank You Page) is meg tudod szerkeszteni, de tudsz beállítani egyedi oldalt is, például elnavigálja a weboldalad egy aloldalára, vagy Youtube videóra…

És jön a következő lépés, hogy a Publish gombra kattintva megkapjuk az elhelyezési lehetőségeket ehhez az űrlaphoz kapcsolódóan. Kapsz külön linket, de beágyazási kódot is (embed), amit a weboldaladba bele tudsz tenni.

És a végeredményben elérjük, hogy a Jotform vezérlőpultunknál az adott űrlapra kattintva az érdeklődőket látni fogjuk.

De mivel be volt állítva (automatikusan), hogy kapjak e-mailt is az űrlap kitöltés esetén, így kaptam e-mailt is.

Űrlapkészítés, használat szintlépés

Például a Trello integrációval el tudod érni azt a varázslatot, hogy az űrlapkitöltés után a Trello tábládra teszi a konktaktot, kapcsolatfelvételt vagy egyéb megoldást. Ezzel te máris státuszokat tudsz hozzátenni az érdeklődőkhöz, árajánlatkérőköz, vagy kapcsolatfelvételekhez.

Na, de vissza az elejére! Kezdd itt: https://www.jotform.com

Trello-ról cikk: Projekttervezés, vállalkozás vezetése Trello-ban. Projekt menedzsment használata

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

További digitális eszközök útmutatójához kattints ide!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!