A weboldalunk már csekély eredményességet produkál, hogyha az csak egyszerű bemutatkozó oldal. Akkor tudunk érvényesülni cégként az online világban, marketingben, amennyiben a látogatót cselekvésre tudjuk bírni. Persze a legjobb lenne a vásárlás, de ha éppen nem tudjuk azt megoldani az oldalon, akkor jön az űrlap. Na most a legtöbbször egy olyan űrlap van a weboldalon, ami vagy nem küld adatot, vagy rossz helyre, vagy nehéz kezelni. Ezt fogjuk most megoldani!
Űrlap a weboldaladon
Az űrlapoknál a digitális ugrásodat az fogja hozni, hogyha eléred, hogy a beérkező információkat nyomon tudod követni, státuszokat adni hozzá és 8 órán belül azt fel is tudod dolgozni. Egy kazáncserével foglalkozó ügyfelem például ezt csúcsra járatta és 1 órán belül mindent feldolgoznak, a hirdetésekből ömlenek az érdeklődők, vagyis a leadek. Ezt hívjuk konverziónak, így térül meg igazán a Google vagy FB hirdetés, ha konverzióra tudjuk terelni a látogatót.
Nézzük, hogy milyen megoldásokban gondolkodhatsz:
- Használsz valamilyen CRM rendszert, akkor aknázd ki az ott található űrlap megoldásokat.
- Ha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz csak, és nem kell egyedi utánkövetés, akkor használj e-mail automatizációs megoldásokat. Például kap egy e-mailt az ajánlat részleteiről… Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek
- A cikkbe bemutatott űrlap rendszert használsz.
Mi a Minnernél az űrlapokat az alábbi módokon használjuk:
- álláshirdetésünknél a jelentkezők egyből bekerülnek az adott onboarding folyamatunkba. Itt tudjuk kezelni a státuszokat, továbbjutott, e-mailt kell küldeni…
- szponzorációs érdeklődőknél visszahívást kapnak az érdeklődő cégek, akik reklámcikket szeretnének elhelyezni az oldalon
- konzultációs napunkon a résztvevő cégek egy űrlapot töltenek ki, hogy mi már felkészülten érkezzünk az adott cégekből.
Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.
Jotform űrlapkészítő rendszer használata
Bár tört magyar feliratokat használnak a weboldalon, de azt gondolom ez plusz segítség lehet a felhasználóknak, legalább picit magyar. Az ingyenes verzió elég sokáig elég egy kezdő vállalkozásnak és könnyű testreszabni.

Egy gyors regisztráció (Google vagy Facebook loginnal is működik) után máris a egy gombnyomásra vagyunk az űrlap létrehozásán. Két helyen tudod létrehozni. Javaslatunk szerint a Sablonok menüpontban az Űrlapsablonokra kattintva, vagy a Create form gombra kattintva.

Az űrlapsablonokra rákattintva elénk tárul rengeteg már elkészített űrlap, amit könnyű saját magunkra szabni. De ezt regisztráció nélkül is látod itt: https://www.jotform.com/hu/form-templates/

Az adott sablont előnézetben is meg tudjuk nézni.


Ha az adott sablonnál a Használja a sablont gombra kattintunk, akkor a sablon szerkesztőben találjuk magunkat. A három bekeretezett részt használjuk főleg.
- Bármelyik szövegmezőre rákattintva azonnal át tudjuk írni
- Balra az Add form Element-re kattintva új űrlap mezőket tudunk hozzáadni.
- Felül látjuk a folyamatot, ahogy építjük. Miután kész vagyunk az űrlappal jön a Settings / beállítás szakasz, majd a publikálás (publish)
- Az egyes szakaszoknál a fogaskerékre (Properties) kattintva tudunk mélyebb beállításokat tenni.

Az alábbi képen azt látod, hogy rákattintottam az új űrlap elemek gombra (baloldalt).

Felük középen a Settingsre kattintva tudjuk az űrlapot (form-ot) testreszabni. Adjunk neki egy nevet, ahogy megtaláljuk később.

Az e-mail beállításoknál be tudjuk állítani, hogy küldjön egy értesítőt nekünk a rendszer, ha új űrlap kitöltés történt. Így nem kell majd mindig belépni és csekkolni az érdeklődőket. De be tudod állítani, hogy automatikus levelet küldjön az űrlapkitöltőnek (autoresponder e-mail).

A köszönő oldalt (Thank You Page) is meg tudod szerkeszteni, de tudsz beállítani egyedi oldalt is, például elnavigálja a weboldalad egy aloldalára, vagy Youtube videóra…

És jön a következő lépés, hogy a Publish gombra kattintva megkapjuk az elhelyezési lehetőségeket ehhez az űrlaphoz kapcsolódóan. Kapsz külön linket, de beágyazási kódot is (embed), amit a weboldaladba bele tudsz tenni.

És a végeredményben elérjük, hogy a Jotform vezérlőpultunknál az adott űrlapra kattintva az érdeklődőket látni fogjuk.

De mivel be volt állítva (automatikusan), hogy kapjak e-mailt is az űrlap kitöltés esetén, így kaptam e-mailt is.

Űrlapkészítés, használat szintlépés
Például a Trello integrációval el tudod érni azt a varázslatot, hogy az űrlapkitöltés után a Trello tábládra teszi a konktaktot, kapcsolatfelvételt vagy egyéb megoldást. Ezzel te máris státuszokat tudsz hozzátenni az érdeklődőkhöz, árajánlatkérőköz, vagy kapcsolatfelvételekhez.

Na, de vissza az elejére! Kezdd itt: https://www.jotform.com
Trello-ról cikk: Projekttervezés, vállalkozás vezetése Trello-ban. Projekt menedzsment használata
A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!
További digitális eszközök útmutatójához kattints ide!