Így tudsz most több pénzt csinálni Airbnb-zésből, apartmanozásból – Haladj a trendekkel, vagyis inkább reagálj rájuk időben!

Dátum

Megosztás

Akár már most is a rövid távú lakáskiadásban tevékenykedsz, akár még csak most tervezed, hogy belépj erre a piacra, érdemes lesz elolvasnod ezt a tartalmat. Olyan információkat gyűjtöttem össze neked, amiket figyelembe kell venned, hogy még többet ki tudj hozni a lakásod kiadásából. Mielőtt rátérnék a tippekre szeretnélek emlékeztetni, hogy Airbnb ötletet is olvashatsz a Minner-en.

Jöjjenek is az információk

Figyelem! Ha valamennyit is érint téged az Airbnb-zés, rövid távú lakás kiadás, akkor mindenképpen érdemes elolvasnod. Legyél te lakáskiadó, vagy arra épülő szolgáltatás, termék tulajdonosa, értékesítője.

Árverseny

Milyen érdekes. hogy pont az Airbnb segít abban, hogy kiadd a lakásod, ingatlanod, mégis ők okozták azt, hogy árversenybe kergetnek. Ezt még 1-2 lakásnál alig érzed, de mikor 20-30 lakást kezelsz, máris látod. Ez rá fog kényszeríteni, hogy egyrészt többet adj a vendégeidnek, másrészt arra, hogy átgondold az üzleti modelled.

Marketing

Hamarosan tehát nem elegek a Booking.com, és az Airbnb-s hirdetések. Vagyis, ha javítani szeretnéd a profitodat, és nem akarod, hogy az árverseny elvigye. Nyugi, nem csak a te piacodon van ez így, más piacra is érvényes. Alakul… alkalmazkodni kell. A marketinghez ugyanúgy hozzá tartozik az, hogy minél jobban kiszolgálod a vendégeidet, mint az hogy nem csak egy reklámcsatornát alkalmazol.
Ajánlom figyelmedbe az Instagram marketinget, amivel könnyedén be tudod vonzani a külföldi vendégeket. Vendégeidet is megkérheted majd, hogy oda is posztoljanak, amivel sok-sok ingyenes megjelenést generálnak neked. Instagram tippekről itt olvashatsz >>> 141. ötlet – Instagram fiókkezelő + tananyag (2 db ebook)

Üzleti modell?!

Egy rövid távú lakáskiadásban érdekelt ugyanúgy vállalkozást vezet, mint egy más területen tevékenykedő cég, vállalkozó. Így bizony itt is érvényes az, hogy időnként pofozgatni kell az üzleti modellt. Ez lehet már az is, hogy beárazzuk a szállásdíjba a közvetített szolgáltatásokat. Hogy értem, hogy beárazzuk?
a, eset: Drágábban adjuk az éjszakát, de beletartozik pl. Big Bus városnéző jegy…, fürdő belépő… – Ez mondjuk nehezebben kivitelezhető, főleg ilyen alacsony árak mellett.
b, eset: Olcsóbban adjuk és kiszámoljuk átlagban mennyi embert tudunk kapcsolódó szolgáltatásra vinni jutalékért cserébe. Elég nagy jutalékot fizetnek a külföldiekért a cégek, nem csak a Big Busról beszélek, hanem akár egy bortúra, étterem, reggeliző hely…. Ki kell számolni, és természetesen statisztikát vezetni arról, hogy mennyire veszik igénybe az ajánlásokat a vendégek. Ha kijön egy jó szám, akkor kiszámolható, hogy egy átlagos vendégre mennyi közvetített szolgáltatás bevétel jut. Ez akár több is lehet, mint maga a  szállásdíj. Tehát növelni tudod a „kosár értéket”, vagyis az egy vendégre jutó bevételeket.
Egyéb ötlet, inspiráció: 130. ötlet – helyi élmények turistáknak

Adózás, biztosítás, társasházkezelők

Sajnos a piacon a fenti szavak hallatán szinte megborzongnak a lakáskiadók. Pedig bizony, üzletszerű tevékenység esetén adóznunk is kell, illetve a biztosítás is egy fontos eleme lehet a szolgáltatásunk hosszabb ideig való fenntartásához. A társasházak, a lakók, társasházkezelők pedig szintén megérnek egy misét. Sajnos sok helyen üldözik az Airbnb-seket.

Kapcsolódó cikkek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!