100. üzleti ötlet: Nyereményjátékok másképpen

El se hiszem. Itt van a 100. vállalkozás ötlet!!! 2015. március 2-án álltam neki a cikksorozatnak. Napi egy vállalkozás ötlet megírását tűztem ki célul, de azt tudni kell, hogy nem tudtam meddig is fogok jutni, először 50-nál meg akartam állni. Utána be is lassult a dolog, és nem naponta jöttek ki ötletek. Ezt kritikusan meg is kaptam egyik olvasómtól. Össze is kaptam magam, és máris gyorsabban el jutottam a 100. ötlethez. Közben több ezren olvastátok már az ötleteket, sokan bele is vágtatok egyikbe-másikba. Na jó elég az örömből, munka van! Az ötletbörze nem áll meg, 100. ötlet után jön a 101.

100. vállalkozás ötlet: Forgasd fel a nyereményjáték piacot – Nyereményjáték plecsni és saját nyereményjáték portál

Olvasd végig, mert minden mondata fontos az ötlet megértéseben. 

Alap ötlet:
Te gondoltál már arra, hogy egy Facebookos nyereményjátéknál a szervezők (vagyis adott cég) maguk között sorsolják ki a nyereményt? Vagy azt hogy kamu az egész? Erre jó példa, hogy iPhone nyereményjátékot hirdettek nemrég úgy, hogy még a leírásba is olvasható volt, hogy kamu. Erre mindenki megosztotta, lájkolta…
A legtöbben már csak legyintünk az ehhez hasonló nyereményjátékoknál, például egy wellness hétvége megnyerésénél… Sokan nem hiszik el, hogy van nyertes. Ez persze nem véletlen, sokan lottó köré is összeesküvés elméleteket szőnek.

Nézzük meg a másik oldalt is. A legtöbb cég csak úgy vakvilágba szervez nyereményjátékokat. Igazából a legtöbbnél nem is éri meg. A legtöbben, akik részt vesznek ilyen játékokban, általában nem is potenciális vásárlók. Akkor mi értelme? Legutóbb a Minnernél is csak az olvasók között hirdettem nyereményjátékot, vagyis nem reklámoztam be, csak a Facebook követők látták (elköteleződést akartam növelni, sikerült). Most picit ezt ültessük át cégekre. A meglévő ügyfél, vásárló mindig többet ér, mint egy új. Vagyis az esetek 80%-ában, mert új vásárló is kell mindig, ezzel tudunk növekedni. Tehát sokkal jobban hatástöbbszörözést érthet el az, aki erre figyel. Szerinted egy könyvnek nem örülnek az emberek? Dehogynem. Legutóbb hallottam az egyik plázában, ahogy két hölgy beszélget, és azt mondja egyik a másiknak, “én még soha nem nyertem semmit”. Bizony, az emberek többsége lehetséges, hogy nem élt át még ilyet. Tehát kis értékű tárgyakat érdemes kisorsolni? Naná! Persze a legtöbb nyereményjátéknak a szervezése tök gagyi. Alig van felvezetve… Ez az egyik alap kiindulási pontunk.

Ezekből mind láthatod, hogy egy-egy cégnek segítségre lenne szüksége ahhoz, hogy egyrészt potenciálisan ki tudjon hozni a nyereményjátékából valami profitot, illetve a játékosok bizalmát is növelni kéne. Erre lenne jó megoldás, egy olyan cég, akik egyrészt lebonyolítják a nyereményjátékot, leszervezik… másrészt mivel többször látják a felhasználók, hogy jéé az XY is részt vesz a nyereményjátékban, akkor ez valódi, tényleg sorsolnak.
Tehát az ötlet:

  • Te szervezed a nyereményjátékot, annak marketingjét…
  • Kitalálsz egy olyan plecsnit, amit ha meglátnak a játékosok (persze ehhez idő kell), tudják, hogy tényleg valós a nyereményjáték. Például, maradva az én példámnál: MinnerBiztosNyerekményjáték plecsnit ha meglátnák (más cég nyereményjátékánál), akkor tudnák, hogy na itt tuti van sorsolás, én részt veszek. Ez jó lesz arra is, hogy megkérd az árát 🙂
  • Például fénykép feltöltős játéknál neked kell közreműködnöd a Facebook alkalmazás elkészítésében, vagy arra találni csapatot, ingyenes megoldást….
  • További ötlet: csinálj nyereményjáték összegyűjtő portált.

Ennyire egyszerű 🙂 Remélem érthető. Sok kis KKV-nak jelentene ez megoldást, és a kóklerek is kiszűrhetők lennének, na és te is megkérhetnéd az árát, tuti profit.

Az ötlet továbbgondolva, másik verzió
Az ötlet verziókat pontokba szedem:

  • Vagy csinálsz az előző bekezdés utolsó pontjában említett nyereményjáték összegyűjtő portált,
  • vagy csinálsz egy Youtube csatornát, amiben élő nyereményjátékokat szerveztek. Jó lehet arra is, hogy így bemutass cégeket, beszélgetni a termékekről és így tovább. Tudnál úgy műsort csinálni, hogy végig kell nézni kell ahhoz, hogy valaki nyerhessen.

Célpiac: KKV-k, egyéni vállalkozók
Konkurencia: Marketing cégek, de ne törődj vele, a piac nyitott
Megvalósítás, üzlet:
1. Alap, hogy legyen weboldalad, dizájnerrel alakíts ki a plecsnidet, amit minden általad szervezett nyereményjáték megkap.
2. Nézz utána minden jogi dolognak a nyereményjáték szerevezéssel kapcsolatban (ez azért is jó, mert erről a blogodban tudsz írni)
3. Az előzőt folytatva: Legyen blogod!!!
4. A nyereményjátékokat a saját platformodon (Facebookodon) megosztva további cégek bizalmát fogod elnyerni.

Profit várakozás:
Egy-egy nyereményjátékot a plecsni miatt minimum nettó 70 000 Ft-ért vállalj el. Ezzel is megszűröd a vállalkozókat. Sokan szerveznek nyereményjátékot, így havi 10 céget nem lesz nehéz össze szedned. Aki nem fizeti meg, az nem is kap plecsnit. Figyelj rá, hogy nehogy megkerüljenek.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó:
Julia P

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek