kedd, január 19, 2021

Indíts vállalkozást: 105. ötlet – van pénz a médiában?!

A cikk címében is olvasható kérdést először a  Buzzfeed-es cikkem után tettétek fel nekem. Aztán most, hogy elindult a 888.hu ennek apropóján is kaptam néhány levelet. Most a politikába nem akarok belemenni, a lényeg az, hogy arra voltatok többen is kíváncsiak, hogy megéri e online médiumot üzemeltetni. Megéri e csak simán egyet indítani? Lesz e bevételed? Politikai hátszél nélkül is lesz bevételed?

105. üzleti ötlet – Buzzfeedhez hasonló portál létrehozása
A blog írás ötletéről már olvashattál a vállalkozás ötletek között. Több is volt, így nem fogom mindet ide bemásolni, az Indíts vállalkozást rovatban megtalálod őket. A Buzzfeed viszont már kész portál is egyben, nem egy egyszerű blog. Az újításuk az, hogy egyszerűen a régebbi tartalmakat újra felhasználják, átalakítják… A virálisabb tartalmakat tehát újra neki indítják a célközönségnek, akik újra és újra vevők akár ugyanabban a témában megalkotott tartalomra.

Itthon sajnos a lájkvadász oldalak picit rossz irányba vitték a dolgot, de még így is brutál nagy piaca lehet egy BuzzFeedhez hasonló portálnak. Csak fontos az, hogy minőségi legyen. Pl. a Buzzfeed a szponzorált kontentekből él. De a videós posztjaik is nagyon jók, sőt egy-egy receptes videóját még ismerőseim Facebookján is megtaláltam. 
Talán itthon a 444.hu valósítja meg legjobban a szponzorált kontetet. itt a link: http://444.hu/author/promoo/
Ezek nem PR cikkek, ezek inkább olyan cikkek, amikről nem is gondolnád, hogy valami céghez kapcsolódik. Még egy kis szösszenetet írtam is erről, a legjobb példa a 444.hu-n megjelent Volvos- cikk, nekem az a cikk mindig a példa. 
A Volvo tartalommarketingje nagyon jól sikerült
A lényeg, hogy csináld a műsort, a tartalmat. Például a 444.hu a KiMitTube tehetségkutatójával kitűnik a hazai médiából. Ilyenből kell több, vagyis nem tehetségkutatókból, hanem műsorból. Ne össze-vissza tartalom legyen. Az értelmesebje már híreket is alig olvassa, inkább blogokat, vagy a vloggereket (utóbbi nézik). Milyen érdekes, hogy a vloggerek csak a Youtubeon jelennek meg csatornáikkal, pedig érdemes lenne kooperálniuk valamilyen portállal, akik egyrészt fizetnének is, másrészt nagyobb nézettsége lenne.

Célpiac: reklámozók szempontjából a KKV-k, illetve a multik. A Google Adsense is valamennyire jó, de én például levettem a Minnerről, nem ér annyit.
Konkurencia: Médiából sosem elég
Megvalósítás, üzlet:
1. A 444.hu, vagy a CNN, vagy a Minner is WordPress motort használ, így te is nyugodtan használj azt a weboldaladhoz.
2. A Facebook nélkül is a Minner.hu sem lenne ott ma, ahol van (Persze még mindig messze van a cél). Nagyon jól lehet kezelni a követőket, a cikkeket várják is, a legtöbben a Facebookról szedik össze a híreket, ott olvassák azokat.
3. A fent említett fizetett cikkek, szponzorált konetentekből szép bevételre tehetsz szert. Vagy szervezz nyereményjátékot.

Profit várakozás:
Egy-egy szponzorált tartalmat már 40-70 ezer forintért is el tudsz adni, egy ügyes kis trükkel. Ha elindítod a vállalkozás ötletet, elküldöd nekem akkor elárulom :), hogy mi az a trükk. (Bár az egyik vállalkozás ötletben már leírtam.

Tőke alig kell hozzá. Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

 


Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 6900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 500-an a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozási ötlet megvalósítási tréning
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról, weboldalakról és mindenről, amire szükséged lesz! 29 000 Ft Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek