A cikk címében is olvasható kérdést először a Buzzfeed-es cikkem után tettétek fel nekem. Aztán most, hogy elindult a 888.hu ennek apropóján is kaptam néhány levelet. Most a politikába nem akarok belemenni, a lényeg az, hogy arra voltatok többen is kíváncsiak, hogy megéri e online médiumot üzemeltetni. Megéri e csak simán egyet indítani? Lesz e bevételed? Politikai hátszél nélkül is lesz bevételed?
105. üzleti ötlet – Buzzfeedhez hasonló portál létrehozása
A blog írás ötletéről már olvashattál a vállalkozás ötletek között. Több is volt, így nem fogom mindet ide bemásolni, az Indíts vállalkozást rovatban megtalálod őket. A Buzzfeed viszont már kész portál is egyben, nem egy egyszerű blog. Az újításuk az, hogy egyszerűen a régebbi tartalmakat újra felhasználják, átalakítják… A virálisabb tartalmakat tehát újra neki indítják a célközönségnek, akik újra és újra vevők akár ugyanabban a témában megalkotott tartalomra.
Itthon sajnos a lájkvadász oldalak picit rossz irányba vitték a dolgot, de még így is brutál nagy piaca lehet egy BuzzFeedhez hasonló portálnak. Csak fontos az, hogy minőségi legyen. Pl. a Buzzfeed a szponzorált kontentekből él. De a videós posztjaik is nagyon jók, sőt egy-egy receptes videóját még ismerőseim Facebookján is megtaláltam.
Talán itthon a 444.hu valósítja meg legjobban a szponzorált kontetet. itt a link: http://444.hu/author/promoo/
Ezek nem PR cikkek, ezek inkább olyan cikkek, amikről nem is gondolnád, hogy valami céghez kapcsolódik. Még egy kis szösszenetet írtam is erről, a legjobb példa a 444.hu-n megjelent Volvos- cikk, nekem az a cikk mindig a példa.
A Volvo tartalommarketingje nagyon jól sikerült
A lényeg, hogy csináld a műsort, a tartalmat. Például a 444.hu a KiMitTube tehetségkutatójával kitűnik a hazai médiából. Ilyenből kell több, vagyis nem tehetségkutatókból, hanem műsorból. Ne össze-vissza tartalom legyen. Az értelmesebje már híreket is alig olvassa, inkább blogokat, vagy a vloggereket (utóbbi nézik). Milyen érdekes, hogy a vloggerek csak a Youtubeon jelennek meg csatornáikkal, pedig érdemes lenne kooperálniuk valamilyen portállal, akik egyrészt fizetnének is, másrészt nagyobb nézettsége lenne.
Célpiac: reklámozók szempontjából a KKV-k, illetve a multik. A Google Adsense is valamennyire jó, de én például levettem a Minnerről, nem ér annyit.
Konkurencia: Médiából sosem elég
Megvalósítás, üzlet:
1. A 444.hu, vagy a CNN, vagy a Minner is WordPress motort használ, így te is nyugodtan használj azt a weboldaladhoz.
2. A Facebook nélkül is a Minner.hu sem lenne ott ma, ahol van (Persze még mindig messze van a cél). Nagyon jól lehet kezelni a követőket, a cikkeket várják is, a legtöbben a Facebookról szedik össze a híreket, ott olvassák azokat.
3. A fent említett fizetett cikkek, szponzorált konetentekből szép bevételre tehetsz szert. Vagy szervezz nyereményjátékot.
Profit várakozás:
Egy-egy szponzorált tartalmat már 40-70 ezer forintért is el tudsz adni, egy ügyes kis trükkel. Ha elindítod a vállalkozás ötletet, elküldöd nekem akkor elárulom :), hogy mi az a trükk. (Bár az egyik vállalkozás ötletben már leírtam.
Tőke alig kell hozzá. Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]