Indíts vállalkozást: 111. ötlet – lakásbutik

Dátum

Megosztás

Van már lakásétterem, lakáskávézó? Akkor miért ne lehetne olyan vállalkozás, hogy lakásbutik? Mindegyik hasonló ötletnek az a célja, hogy később legyen igazi boltod, akár a lakásüzlet mellett. Ez az ötlet is onnan jött, hogy éppen láttam egy ilyet, illetve egy Facebook csoportba egyik ismerősöm hozzá adott. Azonnal jött is az gondolat, hogy le írom ide, mivel ezt már érdemesebb tovább gondolni is.

111. vállalkozás ötlet: Lakásbutik
Elég egy KATA-s vállalkozónak lenni ahhoz, hogy beindíts egy ilyet. Persze az online kasszászáz már más tészta, de az biztos, hogy sokszor egyéb elbírálások alá esik a NAV-nál az ilyen lakás bizniszek. Nem is kell annyi feltételnek megfelelni… Tehát elő lépés, hogy érdeklődsz a NAV-nál, hogyan is tudsz egy ilyet működtetni, pénztárgép meg miegymás. Most nem is ezt vizsgálom, hanem azt, hogy megéri e.
A ruhák ára az elmúlt időszakban maximum kismértékben változtak. Az árrés majdhogynem adott, főleg akkor, ha nagy márkákkal kezdesz el dolgozni. Ami az ötletben tetszik azaz, hogyha ezt nem kapja fel a média, akkor semmit. Tehát beindítod, aztán felveszed a kapcsolatot a médiával, és máris kész a vásárlóközönség. Ezt azért írom le, mert ez az egyik legnagyszerűbb az ötlet esetében.
Ez persze csak az egyik előnye. Az első vevőid az ismeretségi körből lesz, vagyis ismerőseid lesznek az első vásárlóid. Ruha mindenkinek kell nem? Oké általános megközelítés na, de láttad már azt, hogy Joy és Glamour napokon milyen eszeveszett vásárlási láz folyik? Blogot is indítani fogsz, és öltözködési tippeket szívesen néznek a hölgyek, férfiak egyaránt.
Nálad tudnak próbálni, nyugodtan vásárolni, sokkal személyesebb is, akár megrendelni is tudnak ruhadarabokat…
A cél az, hogy nagy butikot nyiss mellette!

Érdemes lehet az ötletet összevonni a havidíjas fehérnemű szolgáltatással, webáruházzal, erről itt írtam.
Ezzel a vásárló közönséged meg tudod tartani!
+ Csak gyerekekre szabva is érdemes ilyet üzemeltetni, mivel a szülőknek is kedvező, hogy amíg ő válogat a gyerek játszhat, festhet, otthon érzi magát…

Célpiac: ismerősök első körben, majd azok ismerősei…
Konkurencia: néhány lakásbutik már működik, de a piacon van még hely. A nagy boltok viszont konkurenciáid között lesznek.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készíts egy weboldalt, blogot
2. Csinálj egy Facebook oldalt, és hívd meg ismerőseidet
3. Adj kedvezményt, ha egy ismerősük vásárol tőled, akkor az illető kedvezményben részesül….de a kedvezmény lehet akár egy csomag zokni, vagy valami ajándék. Ennek nagyon örülnek az emberek.
De a MrSale-től is lehet ellesni marketing tippeket, erről itt írtam, katt ide!
4. Juss be a médiába. Kicsit varázsold el a tv-seket, újságírókat. Hidd el harapnak az ilyen ötletekre.
5. A + ötletnél láthattad, hogy a gyerekre is érdemes célozni, vagyis a szülőkre. Ez egy jó szegmens, és a szülőknek is kényelmes lehet a vásárlás, és persze a divat sem olyan gyorsan változik a gyereknél.

Profit várakozás:
Láttad már mennyi %-ot tudnak adni ruhákból a boltok? Nos ha ennyit engednek, akkor az árrés? Na erről van szó, nem lesz problémád.

Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Timothy Marsee/Flickr

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!