Indíts vállalkozást: 117. ötlet – Profi Vatera eladó – Nem az, amire gondolsz. Kattints!

Kitől szeretnek az emberek vásárolni a Vaterán? Azoktól, akik több pozitív értékeléssel rendelkeznek. Mivel itthon a legnépszerűbb a Vatera, így szinte mindenkinek van olyan ismerőse, aki már használta az aukciós portált, és persze használni is tudják. Tehát a vevők inkább megvesznek egy (picivel) drágább terméket, de azt megbízható eladótól. És itt jöhet képbe az, aki már akár több száz pozitív eladáson van túl. Nézzük is az ötletet.

117. ötlet: Profi Vatera Eladó jutalékért cserébe
A vállalkozás ötlet pofon egyszerű. Az emberek olyan eladótól szeretnek vásárolni, akinek sok és jó értékelése van. Tehát, ha van már egy jól felépített Vatera fiókod, sok értékeléssel (ezt el tudod érni most is nulláról is), akkor olyan embereket keresel meg, akik el akarnak adni termékeket, de azért nem tudják gyorsan, és jó áron eladni, mert nincs elég értékelésük. Te az ő cuccukat saját magadhoz teszed fel. Persze először meggyőződsz a termékről, akár te készítesz képet róla, megnézed a minőségét… (ez azt is jelenti, hogy először a környékeden keress ilyen eladókat, magánszemélyeket.) De például így egy kezdő webshopnak is tudsz segíteni (csak egy tipp, ez lehet a legjobb része a vállalkozásodnak.)

Erre készíts egy sima weblapot, akár WordPress-es is lehet. Írd le a folyamatot, miért jó ez neki. No és persze a jutalékot, hogy mennyiért csináld. Csinálhatod azt is, hogy pl ő 30 ezerért akarja eladni, (ebbe bent van már a Vatera költség….), akkor te 33 ezerért hirdeted meg, és 3000-et zsebre vágsz. Nos ez csak egy ötletmorzsa a jutalék kidolgozása  a te feladatod, elvégre te csinálod az ötlet, dolgozz meg érte 🙂

Az adózásra viszont figyelni kell ebben az esetben, mert a NAV figyeli ezeket a dolgokat, és a te fiókodból megy minden, szóval ezen majd gondolkodj, meg én is fogok, hogy lehet megoldani jól. Sajnos a Vaterának nincs rá külön opciója. Max talán egy adás-vételi szerződéssel tudnád igazolni, és így neked is csak a jutalék lenne, ami profit lenne. Hm, ezen gondolkodok még.

Célpiac: magánszemélyek, akik elakarják adni használt termékeiket. Webshopok, akik gyorsan fel akarják futtatni a termékeiket, és ehhez kihasználnak téged, mint többszörös pozitív értékeléssel, eladással rendelkező személyt.
Konkurencia: hasonló szolgáltatás nincs, persze minden Vaterás
Megvalósítás, üzlet:
1. Legyen weboldalad, akár landing oldallal, sőt még az aktuális termékeket is kiteheted oda.
2. Mond el barátaidnak, ismerőseidnek, Vedd rá őket, hogy rajtad keresztül adjatok el dolgokat.
3. Keress olyan webshopokat, akik még látszólag kezdők, és tudnál nekik segíteni. Vesd fel nekik az ötletet. Ez lesz a vállalkozás szíve, lelke, mivel innen jön majd a legtöbb bevételed.
4. Hirdesd a szolgáltatásod Facebookon, hidd el megéri.

Profit várakozás:
5-10%-ot rá tudsz tenni az árra, igazából ez elég jó. Webshopoknál pedig nagyobb szerződést is tudsz kötni, akár megbízási díj alapon. Ott is figyelj az adózásra. Kérdezz meg egy könyvelőt!

Friss infók:
A cikken is felbuzdulva egyik Minner olvasó aktívan elkezdte kidolgozni, sőt megvalósítani ezt az ötletet.
Ezen a linken éred a meghirdetett cuccait! http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=Imme069
A srác nem teketóriázott, ezt a cikket mutatta meg ismerőseinek, így el tudta mondani mivel akar foglalkozni. A többi már rajta áll vagy bukik.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Vatera.hu

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek