Indíts vállalkozást: 122. ötlet – CoffeeTimes, kávézókban megjelenő hetilap

Dátum

Megosztás

Volt már a kezedben Pesti Est, vagy adott városhoz (megyéhez tartozó) Est magazin? Szuper, akkor körülbelül érteni fogod az ötletet, vagyis könnyű lesz elképzelned. A Minner indulásakor már megfogalmazódott bennem az, hogy vajon érdemes lesz  majd printben kiadni néhány cikket, vagy negyedévente megjelenő újságot indítani… Arra jutottam, hogy kreatív megoldással hasznos lehet, és még bevételem is lesz. És egyszer jött az ötlet a MinnerCaffe 🙂 , még nevet is adtam neki. Nem lesz meglepő, de nem csak én találtam ki hasonlót, hanem valamilyen módon a Costa Caffe, vagy a Frei kávézók is láthatsz ilyet (de ők csak a saját brandet nyomják. Én persze teljesen máshogy képzelem el. Nézzük is az ötletet:

122. öltet: CoffeeTimes, kávézókban, bárokban (bisztrókban) megjelenő heti, vagy havi lap.
A 119. ötletben már leírtam, hogy a nyomtatott sajtónak még mindig van jövője (milyen érdekes, pedig már valamennyire temetik, mégis lehet élete lehelni bele). Az újságok egy dolgot felejtenek el általában, hogy ők nem a nyomtatott sajtó területen dolgoznak, hanem ők a médiában. Ha az átalakul akkor nekik is alakulniuk kell. Na de térjünk vissza az ötletre. Az alábbi képen a CostaCaffe Times cikkei láthatók:

CostaCaffe Times újság
CostaCoffee Times újság

Egy olyan vállalkozást indíts, ami kávézókba juttat el hasonló kialakítású újságokat. Tehát a terjesztést ők végzik. Például 20-24 oldal terjedelemben (kb. Pesti Est méretű újságra gondolok). Ebben az újságban egyrészt lennének olyan érdekes hírek, melyeket egy kávé mellett nyugodtan el lehet olvasni, másrészt lennének szponzorált cikkek, reklámok… A bevételed a reklámozókból jön egyrészt, helyi cégeket keresel meg, illetve nagyobb brandeket. De ezzel nem mondtam újat.
Mennyi példányszámban kell az újság?
Annyi, amennyi asztal van egy-egy partnered kávézójában, illetve egy kicsivel több, hogy tudják pótolni az elvitt újságokat (tehát pár 100 darabról beszélünk, költséghatékonyság level99, mivel egy lapra több olvasó is jut). Miért viszik el majd? Itt jön a lényeg! Szervezel nyereményjátékokat, teszel bele kuponokat, helyi kuponokat. Ezeket Facebookon reklámozod például. Jó a kávézóknak, mert a kuponért bemennek a vendégek, jó a helyi cégeknek, mert a kuponosok elég őrül vásárlók. Látod tehát, hogy nem kell sok példány!

Online verzió is legyen, akár helyi aldomainekkel, pl, sopron.minnercaffe.hu (az én esetemben ez lenne).
Ide lehetne extra dolgokat tenni. A gondolatmorzsát már elhintettem, így csak tovább kell gondolnod.

A kuponos, nyereményjátékos megoldásokkal az olvasókat is tudod aktivizálni.

A 0. lépést csináld meg! Alul olvasd el!

Célpiac: az újság célpiaca az olvasók, de a bevételedet a cégek fogják összedobni. 
Konkurencia: pl. az Est magazin, de a helyi újságok is
Megvalósítás, üzlet:
0. lépés: Csinálj tesztet, fűzz meg egy kávézót, csináljatok 20 példányt, nézzétek meg mennyien olvassák…. 
1. Kérj ajánlatot több nyomdától is, hogy tudd mennyibe fog kerülni az újság. Akár vigyél mintát, pl. PestiEst-et és úgy már könnyen kapsz ajánlatot.
2. Ha nem tudsz tartalmat írni, akkor kérj ajánlatot szabadúszó újságíróktól, cikkíróktól.
3. Legyen extra tartalmad a weboldalon is.
4. Facebookon legyél aktív, hirdess ott is.
5. Szervezz nyereményjátékokat, azzal ráveheted a reklámozókat, hogy fizessenek.
6. Vond össze a 119. ötlettel. 

Profit várakozás:
Függ attól, hogy mennyi lesz a nyomdaköltséged. Illetve te írod e cikkeket. (Én pl. tuti írnék vendég cikket, neked ingyen van, még lehet fizetnék is érte…) Ebben az a jó, hogy egy példányt, több ember is olvashat, tehát költséghatékony lesz a kiadvány. 10 kávézót tegyél bele a rendszerbe, kb 7-15 asztallal számolhatsz is. Ülj le, nézd meg az átmenő forgalmat. Havi 300-700 ezer bevételed már néhány hónap után lehet. (sokszor átszámoltam a terveimben, ezt én is megcsinálnám, ha lenne kapacitásom.)

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!