Indíts vállalkozást: 131. ötlet – drónreklám, VR reklám… kreatív reklámügynökség

Dátum

Megosztás

Egy nap mennyi reklámmal találkozunk? Rengeteggel. Így kitűnni nagyon nehéz, ebben egyetérthetünk. Ha régóta olvasod a Minnert, biztosan tudod, hogy a marketing és reklámszakmában is tevékenykedek.  A piacon látom, hogy a cégek is igénylik az olyan kreatív megoldásokat, amivel kitűnhetnek a tömegből (a többi cég közül.) Tudnod kell, hogy ilyen kampányokat nem állandóan rendelnek, de minden cég aktuális kampányát meg tudná dobni egy jól kivitelezett kreatív reklám.

131. ötlet – drónreklám, VR reklám… kreatív reklámügynökség
Itt vannak ezek az új kütyük, drónok, virtuális valóság szemüvegek… ezekkel is lehet mit kezdeni. Arról nem is beszélve, hogy a közösségi oldalak tovább vinnék az adott gerillamarketing hírét… Milyen lenne, ha egy drón nem csak az aktuális rendezvényt venné fel kamerára, hanem valamilyen kisebb reklám lógna le róla? Vagy hirtelen kinyitnád, és leesne egy csomó szórólap….  (Persze ehhez erős drón is kell, ami elbírja a plakátot, vagy a pár száz darab szórólapot, de lehet az is, hogy a földre lézerrel valamit kivetítesz, főleg sötétben lehet érdekes….
Tudod ezek csak ötletek, de a lényeg az, hogy szinte gerillamarketing kampányokat csinálnál cégeknek. Le kell ülni, ötletelni a céggel, hogy neki mire van szüksége. Szerintem ezt még élveznéd is!

Egy-egy akcióval akár a médiába is be lehet kerülni, ami még jobban megerősíti az ügyfeleidet, hogy téged válasszanak később is. Itthon kevés ilyen gerillamarketinget csinálnak, pedig ha belegondolsz, kevés tőkéből megvan, és például rengeteg Budapesti cég érdeklődne utána. És mi a helyzet vidékkel? Gondolj bele, ha valamit vidéken csinálsz, garantáltan az egész város, és a környező településeken is arról az „akcióról” fognak beszélni, még akár hetekkel később is.

Jó a cégeknek? Hasznos?
Aktuális kampányukba bele tudják építeni, és akár egy-egy nagyobb kampányt meg is előzhet. Képzeld el csak, hogy egy gerillamarketing kampány után szórólapoz egy cég, vagy hirdet az újságban, máris jobban megnézik a promócióját, mert emlékeznek még az előtte lévő gerillaakciójukra.

Célpiac: vállalkozások, KKV-k, multik, marketingesek
Konkurencia: mivel itt nagyon kreatívnak kell lenni, nagyon-nagyon kevesen foglalkoznak ilyennel
Megvalósítás, üzlet:
1. Partnereket is kell keresned, akikkel meg tudod csinálni az egyes kampányokat. Tudod kell kamerás, drón szakértő… bárki aki adott területhez jobban ért.
2. Te csak összekötő vagy, kampány kitaláló, szervező….
3. Csinálj egy weboldalt rá, WordPress weboldal elég. A blogot ne felejtsd el, téma rengeteg van: sok-sok kreatív reklámot elemezhetsz, leírhatsz….
4. A blogbejegyzéseket reklámozd, és abban hívd fel a figyelmet, hogy te ilyennel foglalkozol. Napi 1000 Ft Facebook reklámmal már napi 1-2 érdeklődőt be tudsz vonzani.
5. a többit már tudod….

Profit várakozás:
A megbízóktól egyrészt elkérném az adott projekt költségét (felszerelés…) másrészt 50-100 000 Ft-os megbízási díjat kérnék érte. Heti 1 projektet meg tudnál csinálni még egyedül is, később már csak növekedni kell, embereket felvenni…

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Netflix

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!