Indíts vállalkozást: 131. ötlet – drónreklám, VR reklám… kreatív reklámügynökség

Egy nap mennyi reklámmal találkozunk? Rengeteggel. Így kitűnni nagyon nehéz, ebben egyetérthetünk. Ha régóta olvasod a Minnert, biztosan tudod, hogy a marketing és reklámszakmában is tevékenykedek.  A piacon látom, hogy a cégek is igénylik az olyan kreatív megoldásokat, amivel kitűnhetnek a tömegből (a többi cég közül.) Tudnod kell, hogy ilyen kampányokat nem állandóan rendelnek, de minden cég aktuális kampányát meg tudná dobni egy jól kivitelezett kreatív reklám.

131. ötlet – drónreklám, VR reklám… kreatív reklámügynökség
Itt vannak ezek az új kütyük, drónok, virtuális valóság szemüvegek… ezekkel is lehet mit kezdeni. Arról nem is beszélve, hogy a közösségi oldalak tovább vinnék az adott gerillamarketing hírét… Milyen lenne, ha egy drón nem csak az aktuális rendezvényt venné fel kamerára, hanem valamilyen kisebb reklám lógna le róla? Vagy hirtelen kinyitnád, és leesne egy csomó szórólap….  (Persze ehhez erős drón is kell, ami elbírja a plakátot, vagy a pár száz darab szórólapot, de lehet az is, hogy a földre lézerrel valamit kivetítesz, főleg sötétben lehet érdekes….
Tudod ezek csak ötletek, de a lényeg az, hogy szinte gerillamarketing kampányokat csinálnál cégeknek. Le kell ülni, ötletelni a céggel, hogy neki mire van szüksége. Szerintem ezt még élveznéd is!

Egy-egy akcióval akár a médiába is be lehet kerülni, ami még jobban megerősíti az ügyfeleidet, hogy téged válasszanak később is. Itthon kevés ilyen gerillamarketinget csinálnak, pedig ha belegondolsz, kevés tőkéből megvan, és például rengeteg Budapesti cég érdeklődne utána. És mi a helyzet vidékkel? Gondolj bele, ha valamit vidéken csinálsz, garantáltan az egész város, és a környező településeken is arról az “akcióról” fognak beszélni, még akár hetekkel később is.

Jó a cégeknek? Hasznos?
Aktuális kampányukba bele tudják építeni, és akár egy-egy nagyobb kampányt meg is előzhet. Képzeld el csak, hogy egy gerillamarketing kampány után szórólapoz egy cég, vagy hirdet az újságban, máris jobban megnézik a promócióját, mert emlékeznek még az előtte lévő gerillaakciójukra.

Célpiac: vállalkozások, KKV-k, multik, marketingesek
Konkurencia: mivel itt nagyon kreatívnak kell lenni, nagyon-nagyon kevesen foglalkoznak ilyennel
Megvalósítás, üzlet:
1. Partnereket is kell keresned, akikkel meg tudod csinálni az egyes kampányokat. Tudod kell kamerás, drón szakértő… bárki aki adott területhez jobban ért.
2. Te csak összekötő vagy, kampány kitaláló, szervező….
3. Csinálj egy weboldalt rá, WordPress weboldal elég. A blogot ne felejtsd el, téma rengeteg van: sok-sok kreatív reklámot elemezhetsz, leírhatsz….
4. A blogbejegyzéseket reklámozd, és abban hívd fel a figyelmet, hogy te ilyennel foglalkozol. Napi 1000 Ft Facebook reklámmal már napi 1-2 érdeklődőt be tudsz vonzani.
5. a többit már tudod….

Profit várakozás:
A megbízóktól egyrészt elkérném az adott projekt költségét (felszerelés…) másrészt 50-100 000 Ft-os megbízási díjat kérnék érte. Heti 1 projektet meg tudnál csinálni még egyedül is, később már csak növekedni kell, embereket felvenni…

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Netflix

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek