Indíts vállalkozást: 137. ötlet – újhullámú pénzügyi tanácsadó, bróker

Meglepő módon sokan még nem ismerték fel, hogy a 2015-ös brókerbotrányok hatására könnyebb lehet brókerként, pénzügyi tanácsadóként ügyfeleket szerezni. Elvégre több nagy cég is kiesett, és nincs aki betöltse az űrt utánuk. Az is kiderült, hogy az emberek befektetési kedve ettől még nem csökkent, sőt több befektetést eszközöltek 2016-ban. Mivel én is voltam bróker, így erre a területre nagy rálátásom van, sőt jó tippeket is kaphatsz. Jöjjön is az ötlet!

137. ötlet: pénzügyi tanácsadó, bróker
Kezdjük az elején. Itthon kevesen próbálkoznak úgy ügyfelet felhajtani, hogy kihasználják az online adta lehetőségeket. Ettől pedig még nem veszne el a személyes tanácsadás, mivel mindenképpen érdemes személyesen tárgyalni az ügyféllel. Ez azt is jelenti, hogy már itt előnybe kerülhetsz. Először is kell keresned egy partnert, akihez tudod vinni az ügyfeleket, és megfelelő infrastruktúrával rendelkezik. Lehet brókercég, biztosítócég, befektetési vállalkozás… úgyis a jutalék és a megbízhatóság, eladhatóság lesz a döntő számodra is. Ezután kell egy blog, még az elején iroda sem kell, ha ügyes vagy! Sőt tényleg nem kell, a tárgyalást végezheted egy kávézóban is, vagy pénzesebb ügyfél esetén tárgyalót bérelsz.
Két részre bontom az ötletet.
“A”  ötlet: Te saját magad hajtod fel az ügyfeleket, egy céggel együttműködsz, és oda viszed őket. Ezért jutalékot kapsz, a kapott juttatás mértéke természetesen a cégtől függ. Erről az ötletről lejjebb bővebben olvashatsz.
“B” ötlet: Sok cégnek probléma olyan embereket bevonzani, akik majd partnerei lesznek annak a cégnek, akivel te leszerződtél, és ügyfeleket visznek oda. Te utánuk kapsz jutalékot. Vagyis ők dolgoznak, ügyfeleket hajtanak fel, te pedig segítesz nekik, (pl. segítesz előadást szervezni, motiválod őket… tudod az ő teljesítményük utána kapsz jutalékot). Ez akkor előnyös, ha jó szervezőkészséged van, türelmes vagy és jól tudsz oktatni, motiválni.

Célpiac: attól függ, hogy milyen céggel szerződsz le, de tudnod kell, hogy a környező országok közül Magyarországon rendelkeznek átlagban a legnagyobb megtakarítással az emberek. Így elég nagy lehetőséged van itthon.
Konkurencia:
 természetesen van, de marketingben le vannak maradva a cégek, egyéni ügynökök (akik saját maguk hajtják fel az ügyfeleket, otthonról).
Megvalósítás, üzlet:
1. Keress egy céget, akihez tudod vinni az ügyfeleket. Figyelj oda, hogy minden hátteret megkapj a munkához, hogy neked ne kelljen mindennel foglalkoznod (bannerek, szóróanyagok…).
2. Csinálj egy személyes (vagy már brandelt) tanácsadói blogot, vagy weboldalt. Ehhez hasonló az Indíts vállalkozást: 89. öltet – online biztosítási szakértő weboldal . Tudod elég egy WordPresses weboldal.
3. Csinálj hozzá kapcsolódó Facebook oldalt, mert így tudsz majd olcsón embereket bevonzani. De tudod itt könnyen meg is találnak, ami hátrányos lehet, ha nem tisztességesen csinálod a bizniszt.
4.  Ha már elég szakmai háttered van, szervezz előadásokat, élő rendezvényeket. A Facebookon keresztül olcsón tudsz érdeklődőket szerezni, kb. 40.000 Ft reklámból már megtöltesz egy 50 fős termet.  (ezt én is kipróbáltam már).
5. Készíts rövid videókat, animációs videókat (pl. Powtoon-nal).
6. Készíts webináriumot, vagyis online előadást. Bár ennek a hatékonysága szerintem alacsonyabb, mint az élőé, de megspórolsz 20-30 ezer forint terembérlési díjat.
7. Blogolj folyamatosan, mindig van miről írni pénzügy, tőzsde, befektetés témában. Írj esettanulmányokat, akár ügyfeleid beleegyezésével.
8. A tárgyaláson mutogasd a blogbejegyzéseket, olvassátok át együtt… bizalmat építesz vele.
9. Ha nincs tőkéd Facebook reklámra, akkor marad a telefonon, hideg hívással való megkeresés, illetve a személyes megkeresés. Hideg hívásba is bele lehet jönni. Adatbázist könnyű találni.
10. Ha valamiért mégsem jön össze, amit itt leírtam, írj rám, és átbeszéljük.

Profit várakozás:
És itt jön a lényeg. Már egyedül is össze tudsz hozni akkora ügyfélállományt 2-3 hónap alatt, hogy néhány hónap után már 1000 eurót is megkeresel. Kiadásod alig van. Én ismerek olyat, aki egyedül csinálja ugyanezt és havi 10-20 ezer eurót utal neki egy cég. Ezután már rá is térhetsz arra, hogy alkalmazottaid legyenek, csapatod….

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

Ha partnert keresel, akkor kézenfekvő lehet számodra a HotForex (a bannerjüket a cikk végén találod), ők támogatják a Tőzsde rovatomat. Jó jutalék, megbízható cég, stabil háttér. És ennél az ötletnél tudom a legtöbbet segíteni, szóval írj rám bátran, akár itt, akár a Minner Facebookján.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Flickr

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek