147. üzleti ötlet: Kávézós, éttermes rendezvényszervezés (extraprofittal)

A legjobb ötletek véletlen jönnek. Ez benne a legszebb. Természetesen ez az ötlet is olyan, ami már akár létezik is, én csak felturbózom, leírom, hogy te is kedvet kapj a megvalósításához. A minneres egyediség benne lesz. Főleg amiatt, hogy az egyik eseményemhez kapcsolódóan jött az ötlet. Már az ötlet kitalálásának körülményeiből látni fogod, hogy van keresni valója ennek az ötletnek:

Figyelem az ötlet 2016-ban íródott, de aktualizálva lett 2018-ban. 

Még a Minner nagyon az elején járt 2016-ban a rendezvényszervezésekben.
A Minneres olvasói találkozók mellett arra gondoltam, lesz egy-egy tematikus találkozó, amolyan előadás, meetup. És most a hideghívás oktatásra esett a választás. Beszéltem a Coffice Budapest vezetőivel, hogy tartanék egy ingyenes képzést a Cofficeban, kellene 10-15 főre egy kis hely. Az ingyenes képzés viszont olyan formában valósulna meg, hogy a résztvevők egy-egy kávét/italt vesznek a helyszínen (a Coffice egy olyan kávézó, ahová főleg szabadúszók járnak, illetve tanulni járnak az emberek, coworking iroda). Így a helynek is jó, nekem is jó, és még a résztvevők is egy kávé áráért részt tudnak venni a képzésen. Dehát ez mindenkinek jó! És itt jött az szikra! Sőt egyszerre több ötletem is támadt. Nézzük is meg őket!

147. vállalkozás ötlet:  kávézós, éttermes rendezvényszervezés

“A” ötlet: Tiéd a kávézó, vagy étterem…, akkor érdemes meghívni olyan előadókat, akik ingyen tartanak valamilyen képzést, így be tudtok vonzani olyan vevőkört, akik egyrészt a fogyasztásért fizetnek. Másrészt az oktatónak is jó lehet ez, például egyéb marketing célra kiváló lehetőség. Először legyen több ingyenes, majd kezdd el fizetőssé tenni az eseményeket. Heti 2-3 ilyen rendezvény meghozza az eredményt.
Friss 2018: A Hi5 hely ezen az ötleten indult el. A jelenlegi visszatérő vendégeinek a 70%-át olyan vendégek teszik ki, akik voltak valamilyen előadáson a helyen. A Hi5 egy pubnak indult hely, ami egyébként amolyan vállalkozóknak, startupoknak szóló közösségi hely.
“B” ötlet: Te úgy veszel részt az egészben, hogy  kisebb rendezvényeket, oktatásokat, összejöveteleket szervezel meghatározott helyekre, és ezért meghatározott összeget elkérsz. A helynek is jó, mert így akár fel is lehet egy ilyet futtatni.

Nem győztelek meg? Biztos?
A cikk írásakor sok minneres esemény után rengeteg visszatérő vendéget szereztem a Coffice Budapestnek. Bár vegyes modellt alkalmaztam a találkozók szervezésénél, így volt olyan, amikor én finanszíroztam a találkozót. Sőt ehhez hasonló modellben hamarosan nemcsak hideghívás oktatást szervezek, lesz pl. tőzsde szeminárium. Szállítom nekik a vendégeket 🙂 Nekem is jó, mert az olvasók sokkal elkötelezettebbek lesznek, látják, hogy valami pluszt is nyújtok…

Célpiac: kávézók, pubok, bisztrók 
Konkurencia:
 rendezvényszervezők, a kávézók – (A Minner.hu, csak viccelek, vagy nem?)
Megvalósítás, üzlet:
1. lépés: A “B” ötletre vonatkozik: Keress 2-3 helyet, kávézót.
2. Keress oktatókat, vagy különböző “program lehetőségeket”.
3. Készíts egy külön brandet köré, így könnyebb lesz egy közösséget összehoznod.
4. A félig INGYEN dolgokra úgyis ugranak az emberek. A modellt persze vegyítheted.
5. Hozz létre erre egy blogot, weboldalt….
6. Facebookon, Google Adwords hirdetés segítéségével hamar egy nagy közösséget tudsz összehozni, később már alig kell rá költened, és azonnal megtelnek a helyek.


További ötletekért gyere vissza a Minnerre mindennap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek