Indíts vállalkozást: 166. ötlet – A vevőszállító, avagy giga jutalék ügyfélszerzésért

Dátum

Megosztás

Egy komplex üzleti ötlettel készültem, amit több irányban is meg tudsz valósítani. Folyamatosan vizsgálom az egyes piacokat és lehetőségeket. Most egy olyan ötlet következik, aminek megvalósítása esetén el tudod érni, hogy érted fognak küzdeni a cégek, hogy foglalkozz velük. Vágjunk is bele, elég a rizsából!

166. üzleti ötlet – A vevőszállító, avagy giga jutalék ügyfélszerzésért
Az ötlet röviden: Nagy összegű jutalékot kapsz azért, hogy egy-egy céghez új ügyfelet viszel.
Az ötlet kibontva (Olvasd végig, mert akkor fogsz rájönni, milyen jó ötlet!):

  • A lehetőség:

    Bármelyik cég örülne annak, ha valaki odamenne és azt mondaná: „Héé! Én hozok ügyfeleket, csak adj érte jutalékot!”

    Hallottál már az affiliate vagy a partner marketingről? Nyugi! Nem csak az lesz a tippem, vagyis annál sokkal komplexebb. És igen, vannak olyan cégek, akik affiliate-tel foglalkoznak, de ahogyan azt az egyik idevágó startup ötletben is leírtam (Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal-/blogtulajdonosok összekapcsolása), vagy nagyon keveset fizetnek jutalékban, vagy megkötik a reklámozási lehetőseket, így nehéz belőle pénzt szerezni. Így neked kell megkeresni a cégeket, de ezt jobban is teszed. Ezt fogjuk kihasználni!

  • Miért NEM fizetnek nagy jutalékot a cégek? Mennyit kellene fizetniük?
    Te cégtulajdonosként fizetnél minden eladás után jutalékot annak, aki mondjuk nem is foglalkozik az ügyfélgondozással? Na ugye! Oké, most még 1-0 a cégnek, hogy miért nem fizet magas összeget, vagy folyamatos jutalékot, de mindjárt egyenlítünk, sőt, mi fogunk vezetni. A legtöbb cég adott vevő első vásárlása utána fizet csak jutalékot. Itt a hiba! Mert így nem éri meg egy értékesítőnek – a cégnek persze igen. A vállalkozások azért fizetnek keveset, mert nem tudják, hogy mennyit költenek el átlagosan a vásárlók a vásárlói élettartamuk során (amíg ügyfelei a cégnek). Pl. egy ügyfél megszerzésének költsége 10-20 000 forint (marketingköltség…), de 1-3 év alatt elkölt a boltban 150-200 000 forintot. Fel kell tenni a kérdést, hogy mennyit ér neki egy új ügyfél. Ha nem méri azt, hogy átlagban mennyit költ nála egy vásárló, úgy nehéz lesz.
  • Ezt csináld! Így lesz bevételed:
    1. Keress néhány céget, akiknél kiszámoljátok a vásárlói élettartam alatt elköltött összeget. És kikalkuláljátok, hogy mennyit ér neki egy vásárló megszerzése. Az is lehetséges, hogy adott első eladásból 100%-ot is oda tud adni, mivel te megszerezted neki az ügyfelet, és ha jó a vevőmegtartási marketingje, onnantól már az ő dolga.
    2. Kezdd el kiépíteni a marketingjét. Ehhez néhány tipp:
    – Hírlevél és landing oldal párosítása (egyedi landing).
    – Facebook marketing és landing oldal párosítása
    – Blogmarketing, Facebook és landing oldal párosítása (Blogon reklámcikkek, érdekes tartalmak, aktív FB posztok és ehhez landing oldal.)
    – Gondolkodj abban is, hogy kiszervezed pl. a szövegírást, blogolást vagy a Facebook oldal kezelést. A MarketingTársaság oldalán találsz erre szabadúszót.
    3. A reklámköltség így nálad lesz, nálad jelentkezik, tervezz! Akár olyan kapcsolódó termékeket/szolgáltatást is értékesíthetsz, amivel akár te is eléred, hogy többször el tudsz adni egy ügyfélnek. Ugye érted?! Lent hozok példát is.

Itt egy példa! Gondold tovább vagy valósítsd meg!

Shopify + Themeforest + stock photo értékesítő egyben (látod az affiliate linkem a Themeforesten?):
Csinálsz egy komplett tervet arra, hogy aki most indít új webáruházat, mit tudsz eladni nekik.
Shopify = Havi díjas webshoprendszer. A felhasználók havi díjat (+ tranzakciónként is fizetnek) fizetnek azért, hogy pár (inkább sok) gombnyomással létrehozzák a webshopjukat. Te az új webshopindítók után kapsz jutalékot. 200%-ot az első havi díjuknak, sőt, ha nagyobb ügyfelet szerzel, akkor 2000 dollárt is kaphatsz érte.
Themeforest.net = Aki ilyen webshopot indít, neki szüksége lehet valami jó sablonra, mégis dizájnos shopja legyen. Ezen az oldalon sablonok eladása utána kapsz jutalékot. 40-50 dolláros sablonok árából 17 dollárt kapsz (nem ebből fogsz meggazdagodni, de növeli a pénztárcád tartalmát).
+információ: Egyébként több ilyen sablon készítő azt csinálja, hogy az oldalán reklámozza a többi sablon készítőt is, mivel abból is kap 30% jutalékot, és ha valaki az övét választja akkor abból 80%-ot. Szóval mindenképpen jövedelmező nekik.
Stock photo/videó = Keress egy olyan stock photo oldalt, ami a legtöbbet fizeti. Átlagban 20-30%-ot fizetnek az új ügyfél eladásaiból. Ide kattintva láthatsz összehasonlítást, melyik cég mennyit fizet a képek, videók eladása után.
Mennyi az annyi? = Már ezekből átlagosan egy új ügyfél esetén 30 000 forintot tudsz szerezni, de itt még nem állunk meg! Növeljük ezt fel 100 000 forintra!
Turbózzuk fel!

  • Mi lenne, ha hozzákapcsolnád a 81. ötletet, ami a Shopify szakértő (kattints ide az ötlet elolvasásához).? Máris még több bevételed lehet, és akkor meg is fordíthatod. Egy új ügyfél, aki fizet a tanácsadásért, és még utána átirányítod az említett oldalakra.
  • Mi lenne, ha segítenél neki pl. a beszerzésben? Vagy dropshippingben? Vagy marketingben…?
    Mindegyikre partnert találni, aki fizet jutalékot?
  • Vagy te magad árulnál olyat, ami valahogy hozzákapcsolódik a jutalékos termékekhez/szolgáltatásokhoz. Például ebben az esetben lehetne marketingszolgáltatást pénzért adni.
  • Akár automatizálni is tudod.

Összefoglalva a példát, az ötletet: Egy adott téma, probléma, termékcsoport köré épített partneri, ajánlási portfólióval elérheted, hogy neked csak az értékesítéssel kelljen foglalkozni, és magas jutalékot tudsz kapni. A fenti példa alapján pl. 100-150 000 forintig is felvihető az egy ügyfélből származó összes jutalék, de 70-80 000 forint biztosan meglenne. Gondold tovább! Ültesd át más termékekre/szolgáltatásokra! Ennél többet is el lehet érni más termék-/szolgáltatáscsoportok esetében, főleg akkor, ha te tárgyalod a jutalékot.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!