Indíts vállalkozást: 167. ötlet – Rendezvény online közvetítése, beszámoló készítése

A legtöbb ötletnél egy már létező megoldás inspirál, amit kicsit átalakítok, hozzá teszem az ötleteimet és üzleti modellhez kapcsolódó javaslataimat. Így volt ez most is. Régóta követem a Marketingszöveg.com-ot, és a konferenciaközvetítésük felkeltette a figyelmemet. Sokszor én is követni szoktam az írásaikat, átfutom, mit írtak adott konferenciáról, rendezvényről. Bár ott lenni mindig jobb lenne személyesen, de így is néhány fontos információt elkaphatok, vagy előadókat ismerhetek meg (kit érdemes követni…). A Marketingszöveg.com-ot már hívják is, invitálják marketinghez kapcsolódó konferenciák közvetítésére. Ők egyébként azért kezdtek bele ebbe, hogy kihasználják a tartalommarketing adta lehetőségeket, tehát nem ez a fő tevékenységük, inkább marketing cél lebegett a szemük előtt már az elején is. Jöjjön az ebből továbbgondolt üzleti ötlet.

167. vállalkozási ötlet: –  Rendezvény online közvetítése, beszámoló készítése

Egy kiragadott példa a 28. Országos Marketing Konferencia közvetítéséből

A marketingszoveg.com élő közvetítése a 28. Országos Marketing Konferenciáról - Forrás: marketingszoveg.blog.hu
A marketingszöveg.com élő közvetítése a 28. Országos Marketing Konferenciáról – Forrás: marketingszoveg.blog.hu

Az ötlet alapja (amit a fent említett szövegíró cég is csinál): rendezvényeket szöveges formában közvetíteni egy weboldalon keresztül. Ez már jó alapötlet ahhoz, hogy erre kitaláljunk egy jó koncepciót, üzleti modellt. Az üzleti és szakmai rendezvények lesznek azok, amikről tudósítani tud majd a vállalkozás. Ezt a tudósítást a weboldaladra teszed fel, amit vagy mindenki elér, vagy csak a regisztrált felhasználók. Ha megnézem a hazai piacot, havonta 1-3 ilyen nagyobb konferencia van és 15-20 kisebb rendezvény. Én résztvevőként is örülnék egy ilyen megoldásnak, bár jegyzetelek és aktívan figyelek, ettől még nem mindenre jut idő, és így még nagyobb értéke lehet annak a rendezvénynek, amin ilyen lehetőség van.
Másik verzió, vagy további lehetőségek: Elvállalhatod a közvetítésen kívül még azt is, hogy az adott esemény Facebook (vagy egyéb helyre, blog…) oldalára is gyártasz tartalmakat.

Figyelem! A következő információkat olvasd át többször, mert sok ponton tovább tudod majd gondolni, vagy másként csinálni.

Néhány fontos információ ehhez, ami még a sales szövegeidet is megalapozhatja:

  • A rendezvények szponzorai is még elégedettebbek lesznek a szervezőkkel, mert máshol is megjelenik a rendezvény, akár a képek, a szponzorok logói, prezentációk, előadók és természetesen a beszámoló, közvetítés (szöveges vagy videós formában)…
  • Egy offline esemény így online is megjelenik, ami még SEO, keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható.
  • A szervezőknek egy újabb eszköz vagy felület lehet arra is, hogy a résztvevőkkel megosszák a prezentációkat, illetve a közvetítés miatt szinte a rendezvény “vázlatát”. Ez abban az esetben lesz érdekes, ha a rendezvény fog majd fizetni, hogy ide felkerüljön.
  • Az előadóknak is előnyös, mert több helyen szerepel a nevük, sőt, még akár interjúkat is tudsz készíteni velük. Ez később arra lehet jó, hogy további tartalmad legyen pl. Facebookra, Youtube-ra…

Ki fog fizetni? Honnan jön a bevétel?
Több ötletem is van erre, ami már meghatározza az oldal működését.

  • Egyrészt érdemes összekötni a  153. ötlettel – Online naptár üzleti, kulturális eseményekhez.
    Tehát annak az ötletnek a kiegészítése is lehet, vagyis inkább egyik fő funkciója. Így nézve már a szervezők fizetnek még arra is, hogy te a rendezvényt a naptáradban reklámozod, elhelyezd, majd a naptárból könnyen át tudnak navigálni a felhasználók a közvetítéshez is, de egy-egy esemény oldalához több információt is oda tudsz tenni. A fent belinkelt 153. ötletet is olvasd majd el!
  • A szervezők fizetnek azért, hogy utána a regisztrálók elérjék a beszámolót, közvetítést, prezentációkat…
  • Összekötheted az egészet azzal is, hogy rajtad keresztül jegyet is lehet venni adott rendezvényre. Nálad így a közvetítés egy plusz marketingeszköz, hogy rajtad keresztül vegyék meg, és te megkapd belőle a részed.
  • Ha utóbbi nem tetszik, ne rajtad keresztül vásároljanak, akkor is gondolkodhatsz adott rendezvény marketingjében.
  • Érdemes tehát különböző csomagajánlatokat összeállítani.
  • Ez is érdekes lehet >>> Másik megoldás, hogy akik nem tudtak elmenni az adott rendezvényre, ők fizetnek egy csekély összeget azért, hogy hozzáférjenek a közvetítésekhez, prezentációkhoz. Ez a szervezőknek is érdekes lehet a rendezvény utáni kampányban, extra bevételre tehetnek szert, illetve te is.

És akkor jöjjön egy kis inspiráció külföldi startupoktól: Egy-két naptáras/eseményekkel foglalkozó startup ezzel a trükkel szerez új ügyfeleket. Szemtelenek, vagy zseniális ötlet?

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek