36. üzleti ötlet: 2in1 reklám készítés, keresztmarketing, marketing szolgáltatás

Dátum

Megosztás

Az ötlet abból indul ki, hogy két cég reklámja szerepel egy plakáton, vagy hirdetésben. Nagyon tetszik, főleg azért, mert lehet belevinni kreativitást, és nagy kihívás is egyben.  Egyik fő kockázati tényező, hogy igaz, hogy 2 cég esetében így 50%-ot spóroltnak, de ténylegesen annyi figyelmet kap mindegyik termék? Nem is olyan régen utaztam a 3-as metrón és erre láttam példát. A plakát címe is tetszett „Budapest reklámtérképe” (ha újra látom, lefotózom). A plakáton több pláza is fel volt tüntetve, WestEnd, Mammut, Europeum… Ez így költséghatékony volt a plázáknak is. Jó ötlet, én mégis inkább kapcsolódó termékekkel csinálnám meg.

36. vállalkozás ötlet: 2in1 reklám, vagy 3in1 ez lehetne akár a brand név is. Több cég egy reklámban ->marketing szolgáltatás

Példák 2in1 reklámra:

  • Színház és étterem egy plakáton
  • Síút és biztosítás egy reklámban
  • Kutyapanzió és állateledel
  • Utazás és kutyapanzió (főleg kutyatulajdonosoknak, így elmehetnek pihenni)
  • Futóruha (cipő) és ásványvíz
  • Étterem és bor
  • Hotel (utazás) és könyv (könyvesbolt)
  • Utazás és befektetés

a, ötlet: Az egyik legnehezebb dolog, tehát az lesz, hogy megfelelően készítsük el a reklámot a megbízóinknak, és mind a kettő egymáshoz kapcsolódjon, ugyanannyi figyelmet kapjon. Első körben a plakátkészítés jó üzlet lehet. Továbbá az ügyfeleknek én többször is mondom a tartalommarketing cikkeket, videókat, ezt is érdemes lehet értékesíteni. A tartalommarketing cikk hasonlít a PR cikkhez, de vele szemben sokkal populárisabb, szórakoztat, információt nyújt, és a végén egy nem tolakodó reklám is helyet kap. A Minneren is több ilyen szponzorált cikkeket találsz.

b, ötlet: Akár egy marketing-, reklámügynökség alapjait is leteheted az ötlettel, vagy bármi olyat, amivel áttudod navigálni az ügyfeleket más szolgáltatásra. Például készítesz egy landing oldalt, amin leírod, hogy aki fizet 15 000 forintot, neki szerzel keresztmarketing partnert. Egyébként a keresztmarketing kifejezés nem is jó teljesen rá, nem is tudom mit lehetne használni rá. Tehát kifizet mondjuk 10-20 000-et egy cég, összehozod másikkal, és mondjuk plusz díjért vállalod az ötletelést is. Már az ügyfelek nálad vannak, rá tudsz építeni más marketing szolgáltatást is. Szóval ez akár egy belépő termék lenne. 

Célpiac: Vállalkozók, cégek
Konkurencia: A marketing cégek lehetnek, de csináld meg egyedire, a cégek is szeretne spórolni, főleg reklámon (tapasztalat)
Megvalósítás, üzlet:
1. Ha plakátokkal is akarsz foglalkozni, mindenképpen keresd fel azokat a cégeket, akik értékesítik a reklám helyeket.
2. Legyen weblapod (bár szerintem ez alap)
3. Adj fel adwords hirdetést, amiben bent legyen az, hogy: 50%-ot spórol bármely reklámon
4. Írj blogot, esettanulmányt, így új vevőket szerezhetsz.
5. Nem könnyű megcsinálni egy ilyen reklámot, szóval az ötleted nehezen fogják ellopni.

Profit várakozás:
Az is jó, hogy két cég dobja össze a reklám árát, így nekik sem megterhelő. Egy-egy plakáton 30-70 ezer forintos is lehet. Tartalommarketing cikknél más a helyzet, nehezebb kalkulálni, mert valahol meg is kell jelennie :), ott kb 10-30 ezer forint lehet egy-egy projekt esetében, vagy a „b” ötlet esetében fix pénz.

Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: bkvreklam.net

 

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!