48. üzleti ötlet: Mindennap van születésnap, minden napra jut vevő

Tudtad, hogy mindennap van valakinek a születésnapja? Pontosan, egyértelmű! Naponta átlagban 26000 magyar embernek van születésnapja, névnapja… Neked ebből kell egy szeletet kiszedni. Néhány cég már szépen fel is építette erre a vállalkozását. De te, egy kicsit ügyesebb leszel, illetve akkora piac, hogy te is elférsz még és szépen lassan építkezni tudsz.

Az ötletben a kedvencem a “b” része. Annyira egyedülálló lehetnél! És ajándékpiacon vagy meg nem is. Csináld meg!

48. vállalkozás ötlet: Ajándékötletek weboldal vagy applikáció webshoppal összekötve.

a, ötlet: Már az elején tudnod kell a legfontosabb funkciót, hogy a felhasználók akár dátumokat is beleírhassanak, az applikációba (előre figyelmezteti őket 1-2 héttel push üzenettel, notification), vagy akár már beírt google naptárat beintegrálja az applikáció.)
Erre lehet még megoldás az, hogy a Facebooktól lehúzhatóak úgyenevett api-n keresztül az ismerőseik születési dátumai. Mondjuk úgy is a legközelebbieket köszönti fel ajándékkal, de máris egy funkció, ami még segíthet. 
Az alap helyzet az, hogy eleve tematikusan tud keresni, férfinak, nőnek….alkalom szerint. Sőt mi az éppen aktuális trend… És persze létrehozol tartalmakat, például blog (amivel más csoportosítást tudsz alkalmazni), pl. 10 legjobb ajándék ötlet férfiaknak, 20 legolcsóbb ajándék ötlet … A weboldalad esetében ezzel kedvezel annak, hogy a googleban előrébb kerülj (keresőoptimalizálás, SEO).
Egy webshopot kapcsolsz az egészhez. Beszállítókkal leszerződsz, csinálsz kupon részt is, arra külön fizethetnek a beszállítók, hogy ott legyenek. pl. Kiindulva abból, hogy egyszerre van több szülinap, pl 30% -os kupon kedvezmény, ha 20-an vásárolnak… küldj olyanoknak is egy push üzenetet a mobiljára, akinél látod, hogy ismerősének közel a szülinapja 1 hónap mondjuk, és használja ki az akciót (Hívd ezt 1 hónap kuponnak, gondolkozzon előre a vevő, zseniális). Ehhez persze hozzá jöhetnek más ünnepek is. Használd ki a mobil adta lehetőségeket.
Extra reklámozók is megjelenhetnek az applikációba, ami még további jövedelmet jelent, erre példát olvashatsz a megvalósítás rész 6. pontjában. Ez még jövedelmezőbbé teszi az ötletet, amivel ki tudsz emelkedni a piacon.

b, ötlet: Minden ugyanaz, mint felül, de beleépítesz egy nagyon vonzó ajánlatot. Ajándék aznapra! Legyen attól egyedi az ajándék webshopod, applikációd, hogy vállalod, hogy aznapra kiszállítod a terméket. Kiválasztja, megveszi, fizeti a többlet árat és te odaviszed neki 24 órán belül, vagy pár órán belül. Ehhez persze meg kell oldanod a kapacitást, de kicsit fordítsuk meg az egészet. Így valójában neked futárcéged van és nem webshopod. Gondolkodj el ezen!

Célpiac: remélem ezt nem kell magyaráznom
Konkurencia: Nos kifejezetten ilyen mobilalkalmazást nem találtam még. A fent leírt funkciókkal főleg nem.
Megvalósítás, üzlet:
1. El kell készíteni a weboldalt első körben. Az applikáció ráér utána is. A blogodat és az ötletbörzét minél előbb kezdd el írni és reklámozd Facebookon, vagy más közösségi oldalakon.
2. Ezt már jóval a webshopod előtt tedd meg, mert ez fogja még gyorsabban beindítani majd az eladásaid. Mert már úgy tűnik régóta működsz, illetve lesznek már követőid, érdeklődőid.
3. Nézd meg milyen lehetőségeid vannak webshop terén. Akár a Shopify is jó lehet, könnyű integrálni applikációba is (vannak megoldások, hogy “1-2 gombnyomással” megvan).
4. Készíts blogtartalmat, azt is tedd be az applikációba, de a weboldalon is legyen fent (kereső optimalizálás miatt.
5. Szerződj le beszállítókkal
6. Extra megbízók lehetnek pl. buliszervezők, limuzin szolgáltatás, virágrendelés…. Tőlük extra pénzt kérhetsz, hogy szerepel az ajánlatuk az applikációba.
7. Regisztrálj be több közösségi hálóra is, indítsd el céges profilod. Facebook, és Pinterest ennél az ötletnél kötelező, Instagram is jól jön.

Profit várakozás:
Egyrészt a webshopon keresztül rendelt termékek árrése, ajándéknál lehet nagyobb is. 10-30%.
Másrészt a 6. pontban írt reklámozók. Tőlük havi 30-70 ezer forintot kérnék, attól függ mennyi aktív alkalmazás használód van.

[adrotate banner=”5″]

fotó:Jorge Ibanez / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek