48. üzleti ötlet: Mindennap van születésnap, minden napra jut vevő

Tudtad, hogy mindennap van valakinek a születésnapja? Pontosan, egyértelmű! Naponta átlagban 26000 magyar embernek van születésnapja, névnapja… Neked ebből kell egy szeletet kiszedni. Néhány cég már szépen fel is építette erre a vállalkozását. De te, egy kicsit ügyesebb leszel, illetve akkora piac, hogy te is elférsz még és szépen lassan építkezni tudsz.

Az ötletben a kedvencem a “b” része. Annyira egyedülálló lehetnél! És ajándékpiacon vagy meg nem is. Csináld meg!

48. vállalkozás ötlet: Ajándékötletek weboldal vagy applikáció webshoppal összekötve.

a, ötlet: Már az elején tudnod kell a legfontosabb funkciót, hogy a felhasználók akár dátumokat is beleírhassanak, az applikációba (előre figyelmezteti őket 1-2 héttel push üzenettel, notification), vagy akár már beírt google naptárat beintegrálja az applikáció.)
Erre lehet még megoldás az, hogy a Facebooktól lehúzhatóak úgyenevett api-n keresztül az ismerőseik születési dátumai. Mondjuk úgy is a legközelebbieket köszönti fel ajándékkal, de máris egy funkció, ami még segíthet. 
Az alap helyzet az, hogy eleve tematikusan tud keresni, férfinak, nőnek….alkalom szerint. Sőt mi az éppen aktuális trend… És persze létrehozol tartalmakat, például blog (amivel más csoportosítást tudsz alkalmazni), pl. 10 legjobb ajándék ötlet férfiaknak, 20 legolcsóbb ajándék ötlet … A weboldalad esetében ezzel kedvezel annak, hogy a googleban előrébb kerülj (keresőoptimalizálás, SEO).
Egy webshopot kapcsolsz az egészhez. Beszállítókkal leszerződsz, csinálsz kupon részt is, arra külön fizethetnek a beszállítók, hogy ott legyenek. pl. Kiindulva abból, hogy egyszerre van több szülinap, pl 30% -os kupon kedvezmény, ha 20-an vásárolnak… küldj olyanoknak is egy push üzenetet a mobiljára, akinél látod, hogy ismerősének közel a szülinapja 1 hónap mondjuk, és használja ki az akciót (Hívd ezt 1 hónap kuponnak, gondolkozzon előre a vevő, zseniális). Ehhez persze hozzá jöhetnek más ünnepek is. Használd ki a mobil adta lehetőségeket.
Extra reklámozók is megjelenhetnek az applikációba, ami még további jövedelmet jelent, erre példát olvashatsz a megvalósítás rész 6. pontjában. Ez még jövedelmezőbbé teszi az ötletet, amivel ki tudsz emelkedni a piacon.

b, ötlet: Minden ugyanaz, mint felül, de beleépítesz egy nagyon vonzó ajánlatot. Ajándék aznapra! Legyen attól egyedi az ajándék webshopod, applikációd, hogy vállalod, hogy aznapra kiszállítod a terméket. Kiválasztja, megveszi, fizeti a többlet árat és te odaviszed neki 24 órán belül, vagy pár órán belül. Ehhez persze meg kell oldanod a kapacitást, de kicsit fordítsuk meg az egészet. Így valójában neked futárcéged van és nem webshopod. Gondolkodj el ezen!

Célpiac: remélem ezt nem kell magyaráznom
Konkurencia: Nos kifejezetten ilyen mobilalkalmazást nem találtam még. A fent leírt funkciókkal főleg nem.
Megvalósítás, üzlet:
1. El kell készíteni a weboldalt első körben. Az applikáció ráér utána is. A blogodat és az ötletbörzét minél előbb kezdd el írni és reklámozd Facebookon, vagy más közösségi oldalakon.
2. Ezt már jóval a webshopod előtt tedd meg, mert ez fogja még gyorsabban beindítani majd az eladásaid. Mert már úgy tűnik régóta működsz, illetve lesznek már követőid, érdeklődőid.
3. Nézd meg milyen lehetőségeid vannak webshop terén. Akár a Shopify is jó lehet, könnyű integrálni applikációba is (vannak megoldások, hogy “1-2 gombnyomással” megvan).
4. Készíts blogtartalmat, azt is tedd be az applikációba, de a weboldalon is legyen fent (kereső optimalizálás miatt.
5. Szerződj le beszállítókkal
6. Extra megbízók lehetnek pl. buliszervezők, limuzin szolgáltatás, virágrendelés…. Tőlük extra pénzt kérhetsz, hogy szerepel az ajánlatuk az applikációba.
7. Regisztrálj be több közösségi hálóra is, indítsd el céges profilod. Facebook, és Pinterest ennél az ötletnél kötelező, Instagram is jól jön.

Profit várakozás:
Egyrészt a webshopon keresztül rendelt termékek árrése, ajándéknál lehet nagyobb is. 10-30%.
Másrészt a 6. pontban írt reklámozók. Tőlük havi 30-70 ezer forintot kérnék, attól függ mennyi aktív alkalmazás használód van.

[adrotate banner=”5″]

fotó:Jorge Ibanez / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek