48. üzleti ötlet: Mindennap van születésnap, minden napra jut vevő

Dátum

Megosztás

Tudtad, hogy mindennap van valakinek a születésnapja? Pontosan, egyértelmű! Naponta átlagban 26000 magyar embernek van születésnapja, névnapja… Neked ebből kell egy szeletet kiszedni. Néhány cég már szépen fel is építette erre a vállalkozását. De te, egy kicsit ügyesebb leszel, illetve akkora piac, hogy te is elférsz még és szépen lassan építkezni tudsz.

Az ötletben a kedvencem a „b” része. Annyira egyedülálló lehetnél! És ajándékpiacon vagy meg nem is. Csináld meg!

48. vállalkozás ötlet: Ajándékötletek weboldal vagy applikáció webshoppal összekötve.

a, ötlet: Már az elején tudnod kell a legfontosabb funkciót, hogy a felhasználók akár dátumokat is beleírhassanak, az applikációba (előre figyelmezteti őket 1-2 héttel push üzenettel, notification), vagy akár már beírt google naptárat beintegrálja az applikáció.)
Erre lehet még megoldás az, hogy a Facebooktól lehúzhatóak úgyenevett api-n keresztül az ismerőseik születési dátumai. Mondjuk úgy is a legközelebbieket köszönti fel ajándékkal, de máris egy funkció, ami még segíthet. 
Az alap helyzet az, hogy eleve tematikusan tud keresni, férfinak, nőnek….alkalom szerint. Sőt mi az éppen aktuális trend… És persze létrehozol tartalmakat, például blog (amivel más csoportosítást tudsz alkalmazni), pl. 10 legjobb ajándék ötlet férfiaknak, 20 legolcsóbb ajándék ötlet … A weboldalad esetében ezzel kedvezel annak, hogy a googleban előrébb kerülj (keresőoptimalizálás, SEO).
Egy webshopot kapcsolsz az egészhez. Beszállítókkal leszerződsz, csinálsz kupon részt is, arra külön fizethetnek a beszállítók, hogy ott legyenek. pl. Kiindulva abból, hogy egyszerre van több szülinap, pl 30% -os kupon kedvezmény, ha 20-an vásárolnak… küldj olyanoknak is egy push üzenetet a mobiljára, akinél látod, hogy ismerősének közel a szülinapja 1 hónap mondjuk, és használja ki az akciót (Hívd ezt 1 hónap kuponnak, gondolkozzon előre a vevő, zseniális). Ehhez persze hozzá jöhetnek más ünnepek is. Használd ki a mobil adta lehetőségeket.
Extra reklámozók is megjelenhetnek az applikációba, ami még további jövedelmet jelent, erre példát olvashatsz a megvalósítás rész 6. pontjában. Ez még jövedelmezőbbé teszi az ötletet, amivel ki tudsz emelkedni a piacon.

b, ötlet: Minden ugyanaz, mint felül, de beleépítesz egy nagyon vonzó ajánlatot. Ajándék aznapra! Legyen attól egyedi az ajándék webshopod, applikációd, hogy vállalod, hogy aznapra kiszállítod a terméket. Kiválasztja, megveszi, fizeti a többlet árat és te odaviszed neki 24 órán belül, vagy pár órán belül. Ehhez persze meg kell oldanod a kapacitást, de kicsit fordítsuk meg az egészet. Így valójában neked futárcéged van és nem webshopod. Gondolkodj el ezen!

Célpiac: remélem ezt nem kell magyaráznom
Konkurencia: Nos kifejezetten ilyen mobilalkalmazást nem találtam még. A fent leírt funkciókkal főleg nem.
Megvalósítás, üzlet:
1. El kell készíteni a weboldalt első körben. Az applikáció ráér utána is. A blogodat és az ötletbörzét minél előbb kezdd el írni és reklámozd Facebookon, vagy más közösségi oldalakon.
2. Ezt már jóval a webshopod előtt tedd meg, mert ez fogja még gyorsabban beindítani majd az eladásaid. Mert már úgy tűnik régóta működsz, illetve lesznek már követőid, érdeklődőid.
3. Nézd meg milyen lehetőségeid vannak webshop terén. Akár a Shopify is jó lehet, könnyű integrálni applikációba is (vannak megoldások, hogy „1-2 gombnyomással” megvan).
4. Készíts blogtartalmat, azt is tedd be az applikációba, de a weboldalon is legyen fent (kereső optimalizálás miatt.
5. Szerződj le beszállítókkal
6. Extra megbízók lehetnek pl. buliszervezők, limuzin szolgáltatás, virágrendelés…. Tőlük extra pénzt kérhetsz, hogy szerepel az ajánlatuk az applikációba.
7. Regisztrálj be több közösségi hálóra is, indítsd el céges profilod. Facebook, és Pinterest ennél az ötletnél kötelező, Instagram is jól jön.

Profit várakozás:
Egyrészt a webshopon keresztül rendelt termékek árrése, ajándéknál lehet nagyobb is. 10-30%.
Másrészt a 6. pontban írt reklámozók. Tőlük havi 30-70 ezer forintot kérnék, attól függ mennyi aktív alkalmazás használód van.

[adrotate banner=”5″]

fotó:Jorge Ibanez / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!