péntek, február 26, 2021

64. üzleti ötlet: Otthonról dolgozó virtuális asszisztens

Most már több mint 3 éve van nekem is virtuális asszisztensem. Sőt már többen is dolgoztak így nekem, hiszen nagyobb projekteknél akár többet is be kellett vonnom. Volt olyan asszisztens, akivel úgy dolgoztam együtt, hogy 1 éven keresztül alig 3-szor találkoztunk. Imádom! Költséghatékony és sok munkát levesznek a vállamról. Pont aktuális a jelen piaci körülmények között, hogy egyre több virtuális asszisztens legyen a hazai piacon. Miért? Munkaerőpiaci-válság, egyre több vállalkozás és nehezen tudnak új munkaerőt felvenni (magas munkabér). Ezekre megoldás a virtuális asszisztencia. Sokan alkalmazottként másodállásban csinálják, de természetesen a cél az, hogy otthon végezhető munka legyen. Tudtad? A virtuális asszisztensek többsége diplomás.

Figyelem! Ez az ötlet 2019-ben frissítve, aktualizálva lett (már 2015-ben júniusában felkerült az oldalra). Még mindig van bent lehetőség, ezért is került frissítésre.

64. vállalkozási ötlet: Virtuális asszisztens szolgáltatás

A nevében is benne van, hogy asszisztens, amit ne tekints degradálónak, sőt olyan munkát végzel, ami egy cégvezető munkáját legjobban segítheti.

Bár már 30 éve volt a rendszerváltás, a KKV-k vállalati kultúrájában nem alakult ki az asszisztensi feladatkör. Nem véletlen, nem volt kitől ellesni. A kisebb cégeknél megvan mindenkinek a feladata, multiknál előfordul, de mindenki inkább egy-egy feladatkör köré csoportosul. És ha még van is asszisztens, általában egy szakterületen csinálja csak. Például marketing asszisztens, jogi asszisztens.
Egy VA viszont elvileg All In-t nyújt, vagyis mindent. Vegyük újra elő a fenti szót: asszisztens. Asszisztál, segédkezik:

  • Segít egy vállalkozás napi / időszakos munkavégzésében,
  • projektjeiben,
  • szervez.
  • Nem helyetted dolgozik, hanem a kezed alá (nincs szebb kifejezés rá, így egyből megérted). Nem helyetted, hanem veled dolgozik.
  • Egy adott feladatot, munkafolyamatot betanulva külsősként besegít.

Nézzünk néhány példát:

Marketing feladat:

  • Egy cégnél a felvett marketing asszisztens egy brief alapján megírja a hirdetés szövegeket, elkészíti a képeket, beállítja a hirdetéseket… tehát elvégzi szinte a munka 99%-át.
    Gondolkodik, ötletel.
  • Egy távoli asszisztens fő feladata az anyaggyűjtés, a tartalomkeresés, hirdetések, szövegek és képek elkészítése úgy 80-90%-ban. Szövegírás nem! A képeknél lehet csak begyűjti a megfelelő képeket, árajánlatot kér egy fotóstól … és még sorolhatnám
  • Fontos! Ha marketing feladatra (social media, hírlevél, hirdetések…) keres egy cég valakit, akkor úgy is marketing szakértőt bíz meg (ha van esze), aki csak ezzel foglalkozik nap mint nap. Ettől még az ő keze alá is dolgozhat az asszisztens.

Emailek:

Itt nagyon fontos a bizalom, hát még a szerződés a cég és a VA között. Viszont ez az egyik legklasszikusabb feladat, amit mindenképpen érdemes kiszervezni.
Egy asszisztens mit csinál az email fiókban?

  • Elolvassa az emaileket
  • Kitörli a spameket (ami tényleg spam)
  • Összegzi a megkereséseket
  • Fontossági sorrendbe teszi a megválaszolandó emaileket
  • Sőt több hónap munka után már ő készít előre emaileket. Fontos: nem ő válaszol 100%-ban, vagy inkább úgy fogalmazok nem kell 100%-ban megírnia.
  • Követi az email-folyamot, tehát egy emberrel való levelezésedet.
  • DE nem ő válaszol az esetek 99%-ában! Persze lehet néhány email-nél igen, ahol mondjuk udvariasan valamit meg kell köszönni, vagy éppen ki van adva, hogy Mándó Milánnal beszéljen a Minnertől és az elejétől fogva ő levelez velem (én vagyok a Milán).   

Szövegírás:

Mennyi helyen látom! Ne, a szövegeidet ne a VA írja meg! Hanem gyűjtse össze a megfelelő szövegeket, példákat, állítsa össze ő a briefet, amit megkap a szövegíró, vagy éppen te magad. Máris könnyebb lesz megírni, hogy valaki „a kezed alá dolgozott”.  Linkeljen be forrásokat…

Egy asszisztens tehát a vállalkozó, cégvezető vagy a komplett cég keze alá dolgozik, szervez, támogat. Minden munkánál van mit „összeszedni”. Egy VA-nak nem kell 90%-ban elvégeznie az adott vállalkozáshoz köthető dolgokat, nem a cégvezető, a cég helyett dolgozik, hanem „alá”.  

Várhatóan 8-10 ügyfelet tudsz ellátni egy hónapban, de inkább arra törekedj, hogy legyen egy nagy és mellette 3-6 kicsi. Az egy nagynak dolgozol mondjuk 50 órát, amiért fizet kb. 125-150 000 Ft-ot.

Mennyiszer találkoztok? Nekem volt olyan asszisztensem, akivel csak egyszer és utána 2 hónapig végzett nekem munkát, a leghosszabban 1,5 éven át volt egy asszisztensem, vele is ritkán találkoztam, hiszen mindent online tudtunk csinálni. Ettől persze lehet olyan ügyfeled, aki igényli, hogy heti egyszer mondjuk benézz hozzá.

KATA-s vállalkozóként érdemes ezt a munkát csinálnod, így lesz neked is és az ügyfelednek is előnyös.

Célpiac: vállalkozók, oktató, tanácsadó cégek… – jó célpiac a növekedés alatt álló mikro-vállalkozások, akik nem tudnak felvenni még embert, de egyre több a feladat, munka.
Konkurencia:
 még mindig kevés van itthon, ahhoz képest, hogy 1 milliónál is több egyéni vállalkozó van, és egyébként is maximum 8-10 ügyfelet tudsz majd ellátni.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készíts egy weboldalt, bemutatkozó oldalt.
2. Dolgozd ki az ajánlatodat, érdemes PDF dokumentumot készíteni, hogy amikor kiküldöd az ajánlatot már azzal meggyőzd a megbízódat. Nekem legjobban a PPT szerű ajánlatok tetszettek, amikor kaptam ajánlatokat.
4. Írj blogot, amiben pici tanácsokat adsz az egyszemélyes cégeknek, hogy mit tudsz kiszervezni, hozz példát a munkáidra, feladataira. Pl. a fenti pozicionálási tipp. Kapcsold a tartalmakat a szolgáltatásodhoz. Pl. konkurencia monitorozás – Miért kövesd a konkurenciád című blogbejegyzés írása…
5. Bátran keress meg cégeket direktben is, kérdezd meg van-e most új projektjük, amiben segíteni tudsz.
6. Alakíts ki egy személyes márkát, használd erre Facebook-ot.
7. Később ráérsz majd embereket felvenni, először te magad végezz mindent.

Profit várakozás:
Mivel projekt alapú megbízások lesznek, így feladattól függ az ár. De így is órabérben 2-4 ezer forintot kérhetsz óránként. Csinálj havidíjas csomagot, pakolj bele több mindent. A tapasztalat az, hogy először 10 órás munkákat tudsz vállalni egy-egy cégnél, ki akarnak majd próbálni. (Valahogyan mégis be kell árazni majd). 

Szeretnél erről tanulni? Képezni magad? A MinnerAkadémia videós kurzusaiból online tudod képezni magad, és több olyan videóanyag is van, ami segíti szélesíteni a szolgáltatásaidat.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Néhány napja írtunk egy cikket, amiben teljeskörűen bemutatjuk a hazai vonalkód igénylés menetét. Ide bemásolom az árral kapcsolatos részt:

A GS1 rendszerébe való bekerülés egyszeri díja 35.000 Ft.
A rendszer éves (365 napos) licencdíja bevételfüggő:

Forrás: https://gs1hu.org/data/documents/Dijjegyzek_2021.pdf

Együtt kiszámoltuk (lásd a cikkben), pontosan hány jegyű cégprefixre van szükséged, ennek regisztrációs díját értelemszerűen az határozza meg, melyik számtartományba kerülsz: 10 jegyű kódigénylés esetén 19.500 Ft, 9 jegyűnél 30.000 Ft, 6 jegyűnél már 225.000 Ft – bár valószínűleg nincs és nem is lesz ennyi terméked. A regisztrációban benne van az első év licencdíja, de ennek is lesz évente költsége: prefixenként 16.000 Ft / év.
Ezután jöhet a GTIN-8 azonosító szám: 4000 Ft a regisztráció, valamint az éves licencdíj is ugyanennyibe kerül kódonként.

Vonalkód igénylés részletesebben. Kattints ide!

MinnerInstant

Több áramot fogyaszt a bitcoin, mint egész Argentina.

Ennél szemléletesebb ábra a következő. Bitcoin vs Visa tranzakciók energiaigénye. A Visa alatt azért ott van a 100 000 tranzakció is…. Huhh!

Érdekes! Na, de most tombol a kriptoláz! A kripto alapozó cikksorozatunk segíthet benne, hogy átlásd miről szól a kirptovaluta piac, mit kell tudni a bitcoinról… Kattints ide!

MinnerInstant

Martincsek Zsolt seo szakértőnk posztolta ezt a Minner Extra zárt csoportba:

A következő email címek meg fognak szűnni május 31. után! De már március 31.-től technikai korlátozások lesznek a fiókokban.Ha van például email listád, akkor nézd át, én fogok küldeni egy tájékoztató hírlevelet is nekik.@upcmail.hu, @chello.hu, @monornet.hu, @upctelekom.huItt a hivatalos tájékoztató: https://www.vodafone.hu/termekkivezetes/#webmail

U.i.: A legjobb, hogy ezt az infót nekem is egy feliratkozóm írta meg, akit érint ez és már magától fel is iratkozott egy másik email címével! – írta Zsolt.

MinnerInstant

Egy egész országot lekapcsolt a hírekről a Facebook.A Facebook egy önálló cég, nem az internet, ezért sem szabad 1000%-ban rá támaszkodni. Az ausztrálok tapasztalták ezt meg a héten, amikor is a Facebookon lekapcsolták a médiaoldalakat, sőt nem is lehet megosztani a portálok híreit a közösségi médiaoldalon. A drasztikus és barátságtalan lépésre azért szánta el magát a cég, mert az ausztrálok rá akarták kényszeríteni, fizessen ezentúl a híreket előállító oldalaknak az oldalain megjelenő tartalmakért.

Ezzel szemben a Google fizetni fog azért, hogy lényegében profitál a hírekből. A Google korábban már megegyezett az országgal. Legutóbb Robert Murdoch médiacége, a News Corp. jelentette be, hogy megegyezésre jutott a Google-el, aki hajlandó lesz nekik a jövőben fizetni a felhasznált tartalmakért cserébe.

Sok hazai vállalkozó szenved most a Facebook által egyre szaporodó tiltásokkal, amelyek 99,99%-ban tévesnek bizonyulnak. Letiltott hirdetési fiókok, elvett Facebook oldalak, sőt lekapcsolt ártatlan csoportok. Beszéltünk ennek kivédésről és megoldásokról ebben a podcastban: Facebook hirdetési fiók visszaszerzése tiltás után [podcast]

Forrás: Napi

MinnerInstant

Ha úgy nézzük a Koronás kristálycukornál is értelmesen kezelték a helyzetet az emberek. Így nem meglepő, hogy a sör sem szenvedett hátrányt, sőt néha az emberek a sörön poénkodva vezették le egy kicsit a vírushelyzet okozta feszültséget.

Forrás: Cbs, inews

MinnerInstant

Adótraffipax, 2021. Idén is elárulták merre vizsgálódnak főleg: Tételesen a 2021-es év kiemelt vizsgálati területei:

  • e-kereskedelem,
  • építőipar,
  • az élelmiszeriparral és a mezőgazdasággal összefüggő áruk, termények forgalmazása, beszerzése (cukor, étolaj, sajt, kávé, csokoládé, liszt, ásványvíz, üdítőital, mák, dióbél, rizs, szója, műtrágya),
  • használtgépjármű- és gépjárműalkatrész-kereskedelem, valamint gépjárműjavítás,
  • ingatlanközvetítés,
  • számítástechnikai termékek kereskedelme,
  • turizmus, vendéglátás, szálláshely-szolgáltatás,
  • zöldség- és gyümölcs-nagykereskedelem

Forrás: Index, Nav


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek