64. üzleti ötlet: Otthonról dolgozó virtuális asszisztens. Szolgáltatás

Most már több mint 3 éve van nekem is virtuális asszisztensem. Sőt már többen is dolgoztak így nekem, hiszen nagyobb projekteknél akár többet is be kellett vonnom. Volt olyan asszisztens, akivel úgy dolgoztam együtt, hogy 1 éven keresztül alig 3-szor találkoztunk. Imádom! Költséghatékony, és sok munkát levesznek a vállamról. Pont aktuális a jelen piaci körülmények között, hogy egyre több virtuális asszisztens legyen a hazai piacon. Miért? Munkaerőpiaci-válság, egyre több vállalkozás, és nehezen tudnak új munkaerőt felvenni (magas munkabér). Ezekre megoldás a virtuális asszisztencia. Sokan alkalmazottként másodállásban csinálják, de természetesen a cél az, hogy otthon végezhető munka legyen. Tudtad? A virtuális asszisztensek többsége diplomás.

Figyelem! Ez az ötlet 2019-ben frissítve, aktualizálva lett (már 2015-ben júniusában felkerült az oldalra). Még mindig van bent lehetőség, ezért is került frissítésre.

64. vállalkozási ötlet: Virtuális asszisztens szolgáltatás

A nevében is benne van, hogy asszisztens, amit ne tekints degradálónak, sőt olyan munkát végzel, ami egy cégvezető munkáját legjobban segítheti.

Bár már 30 éve volt a rendszerváltás, a KKV-k vállalati kultúrájában nem alakult ki az asszisztensi feladatkör. Nem véletlen, nem volt kitől ellesni. A kisebb cégeknél megvan mindenkinek a feladata, multiknál előfordul, de mindenki inkább egy-egy feladatkör köré csoportosul. És ha még van is asszisztens, általában egy szakterületen csinálja csak. Például marketing asszisztens, jogi asszisztens.
Egy VA viszont elvileg All IN -t nyújt, vagyis mindent. Vegyük újra elő a fenti szót: Asszisztens. Asszisztál, segédkezik:

  • Segít egy vállalkozás napi / időszakos munkavégzésében,
  • projektjeiben,
  • szervez.
  • Nem helyetted dolgozik, hanem a kezed alá (nincs szebb kifejezés rá, így egyből megérted). Nem helyetted, hanem veled dolgozik.
  • Egy adott feladatot, munkafolyamatot betanulva külsősként besegít.

Nézzünk néhány példát:

Marketing feladat:

  • Egy cégnél a felvett marketing asszisztens egy brief alapján megírja a hirdetés szövegeket, elkészíti a képeket, beállítja a hirdetéseket… tehát elvégzi szinte a munka 99%-át.
    Gondolkodik, ötletel.
  • Egy távoli asszisztens fő feladata az anyaggyűjtés, a tartalomkeresés, hirdetések szövegek és képek elkészítése úgy 80-90%-ban. Szövegírás nem! A képeknél lehet csak begyűjti a megfelelő képeket, árajánlatot kér egy fotóstól … és még sorolhatnám
  • Fontos! Ha marketing feladatra (social media, hírlevél, hirdetések…) keres egy cég valakit, akkor úgy is marketing szakértőt bíz meg (ha van esze), aki csak ezzel foglalkozik nap mint nap. Ettől még az ő keze alá is dolgozhat az asszisztens.

Emailek:

Itt nagyon fontos a bizalom, hát még a szerződés a cég és a VA között. Viszont ez az egyik legklasszikusabb feladat, amit mindenképpen érdemes kiszervezni.
Egy asszisztens mit csinál az emailfiókban?

  • Elolvassa az emaileket
  • Kitörli a spameket (ami tényleg spam)
  • Összegzi a megkereséseket
  • Fontossági sorrendbe teszi a megválaszolandó emaileket
  • Sőt több hónap munka után már ő készít előre emaileket. Fontos nem ő válaszol 100%-ban, vagy inkább úgy fogalmazok nem kell 100%-ban megírnia.
  • Követi az email-folyamot, tehát egy emberrel való levelezésedet.
  • DE nem ő válaszol az esetek 99%-ában! Persze lehet néhány emailnél igen, ahol mondjuk udvariasan valamit meg kell köszönni, vagy éppen ki van adva, hogy Mándó Milánnal beszéljen a Minnertől és az elejétől fogva ő levelez velem (én vagyok a Milán).   

Szövegírás:

Mennyi helyen látom! Ne a szövegeidet ne az VA írja meg! Hanem gyűjtse össze a megfelelő szövegeket, példákat, állítsa össze ő a briefet, amit megkap a szövegíró, vagy éppen te magad. Máris könnyebb lesz megírni, hogy valaki „a kezed alá dolgozott”.  Linkeljen be forrásokat…

Egy asszisztens tehát a vállalkozó, cégvezető, vagy a komplett cég keze alá dolgozik, szervez, támogat. Minden munkánál van mit „összeszedni”. Egy VA-nak nem kell 90%-ban elvégeznie az adott vállalkozáshoz köthető dolgokat, nem a cégvezető, a cég helyett dolgozik, hanem „alá”.  

Várhatóan 8-10 ügyfelet tudsz ellátni egy hónapban, de inkább arra törekedj, hogy legyen egy nagy és mellette 3-6 kicsi. Az egy nagynak dolgozol mondjuk 50 órát, amiért fizet kb. 125-150 000 Ft-ot.

Mennyiszer találkoztok? Nekem volt olyan asszisztensem, akivel csak egyszer, és utána 2 hónapig végzett nekem munkát, a leghosszabban 1,5 éven át volt egy asszisztensem, vele is ritkán találkoztam, hiszen mindent online tudtunk csinálni. Ettől persze lehet olyan ügyfeled, aki igényli, hogy heti egyszer mondjuk benézz hozzá.

KATA-s vállalkozóként érdemes ezt a munkát csinálnod, így lesz neked is és az ügyfelednek is előnyös.

Célpiac: vállalkozók, oktató, tanácsadó cégek… – jó célpiac a növekedés alatt álló mikro-vállalkozások, akik nem tudnak felvenni még embert, de egyre több a feladat, munka.
Konkurencia:
 még mindig kevés van itthon, ahhoz képest, hogy 1 milliónál is több egyéni vállalkozó van, és egyébként is maximum 8-10 ügyfelet tudsz majd ellátni.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készíts egy weboldalt, bemutatkozó oldalt.
2. Dolgozd ki az ajánlatodat, érdemes PDF dokumentumot készíteni, hogy amikor kiküldöd az ajánlatot már azzal meggyőzd a megbízódat. Nekem legjobban a PPT szerű ajánlatok tetszettek, amikor kaptak ajánlatokat.
4. Írj blogot, amiben pici tanácsokat adsz az egyszemélyes cégeknek, hogy mit tudsz kiszervezni, hozz példát a munkáidra, feladataira. Pl. a fenti felpozicionálási tipp. Kapcsold a tartalmakat a szolgáltatásodhoz. Pl. konkurencia monitorozás – Miért kövesd a konkurenciád című blogbejegyzés írása…
5. Bátran keress meg cégeket direktben is, kérdezd meg van-e most új projektjük, amiben segíteni tudsz.
6. Alakíts ki egy személyes márkát, használd erre Facebookot.
7. Később ráérsz majd embereket felvenni, először te magad végezz mindent.

Profit várakozás:
Mivel projekt alapú megbízások lesznek, így feladattól függ az ár. De így is órabérben 2-4 ezer forintot kérhetsz óránként. Csinál havidíjas csomagot, pakolj bele több mindent. A tapasztalat az, hogy először 10 órás munkákat tudsz vállalni egy-egy cégnél, ki akarnak majd próbálni. (Valahogyan mégis be kell árazni majd). 

Szeretnél erről tanulni? Képezni magad? A MinnerAkadémia videós kurzusaiból online tudod képezni magad, és több olyan videóanyag is van, ami segíti szélesíteni a szolgáltatásaidat.


Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 5900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 190-en a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozási ötlet megvalósítási tréning
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról, weboldalakról és mindenről, amire szükséged lesz! 29 000 Ft Kattints ide!

Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!