Ingatlan: béreljek vagy vásároljak? – A kiszámoló elnézte a cikket! Badarságot tett az olvasók elé!

A kiszamolo.hu origos blogján találtam egy tartalmat, ami igazából egy külföldi cikk fordítása. Nem mondom azt, hogy hibázott a kiszámoló, amikor lefordította a cikket. Én is néha lehet, hogy írok badarságokat. Mégis nem tudok elmenni a tény mellett, hogy az előbb belinkelt cikk nem teljesen igaz hazánkra. Van amiben lehet hozni nyugati példát, de van amiben felesleges. Igazodni kell a piachoz! Na és van egy két problémám a tartalommal.

Megéri lakást venni? Vagy bérelni? A fizetésekhez képest például a fővárosban felszöktek a lakásbérlés költségei. Az Airbnb-nek is köszönhető, és persze egyéb tényezőknek.  Ki az. aki ki tudja termelni a bérleti díjat folyamatosan?

Lakásvásárlás, mint befektetés?
A kiszámolós cikk szerint a inkább bérelni érdemes, mint befektetés céllal megvenni. Badarság, extrém nagy fogalomzavar.
Ha bérbe akarod adni, na akkor tekintsük befektetésnek a lakásvásárlást, ne akkor, amikor azért veszed, hogy laksz benne. Szóval szerintem ez picit téves megközelítése volt egyrészt a cikk írójának, másrészt a kiszámoló is félre értelmezi. Ha veszel egy házat azt első körben nem befektetés céllal veszed, hanem azért, hogy lakj benne! Ha azért veszed, hogy kiadod, akkor az befektetés!
Viszont részben befektetés céllal is veszed, mivel nyugdíjas korodra érdemes lehet eladni is, kisebbe költözni, bérbe adni…. Hahó!!! Ugye figyelsz?

Bérelni? Vagy befektetni? Másba fektetni?
Mi lenne, ha ennek az összegnek a töredékét, néhány ezrelékét magadba fektetnéd? Elvégeznél néhány tanfolyamot, a példa kedvéért weboldal-szerkesztő, wordpress, photoshop, vagy hasonló tanfolyamot és keresnél vele több ezer dollárt havonta.” – részlet a cikkből.
Miről beszélnek ezek? Ennyiből a tőzsdéhez is odaírhatnánk ezt, vagy máshová. Még egyszer szögezzük le: aki szimplán csak egy lakást akar venni, az 80%-ban nem befektetés céllal teszi ezt, hanem azért, hogy lakjon benne! Szerintük, nem igaz az, hogy a lakbér ablakon kidobott pénzt. Hát pedig igenis annak kidobott pénz, aki lakást akarna venni. Számoljunk csak 10 év alatt mennyit is fizetünk ki? Bőven számolhatunk évi 1 millióval, minimum 10 millát elégetünk lakbérrel?

Fordítsuk meg! (egy kis kitérő)
Ha a fenti dologból indulunk ki, akkor megéri bérbe adni a lakást? Naná! Ez akkor van, ha befektetési céllal vásárolod meg, és nem is te laksz majd bent. Ha öreg vagy és kisebbe költözöl el tudod adni? Igen. Bérbe tudod adni? Igen. Jön belőle havi kb 80 ezer forint? Igen….

Rossz példák!
A kiszámolós cikkben volt olyan példa, amit hiába is ír le, nem igaz hazánkra. A többség ha munkahelyet vált költözik? Vagy a gyerek új iskolába jár akkor elköltöznek? 4,5 évente új lakás? Ez itthon nem igaz, reméljük az értelmesebb olvasók észreveszik.

Szabadság!
A cikkben azt írják, hogy szabadságod van, ha lakást bérelsz, nincs lakás, nincs gond… Miről beszélnek? Más lakásában laksz, sokszor még egy fúrásért is engedélyt kell kérned, nem rendezheted át, nem csinálhatsz a lakással azt, amit te akarsz. Ez szabadság?

Hitel
Igen ez rontja a vásárlás megtérülését. Tedd fel magadnak a kérdést. Ha bérelem egy idegennek fizetem, nem lesz enyém a lakás, ha a banknak, igaz hogy emelkedhet a törlesztő… de mégis enyém lehet a lakás. 10 év lakásbérlés alatt elégetsz 10 millát, akkor tényleg annyira zavar a hitel? 20-30 év lakásbérlésnél mennyi megy el füstbe?

Én felnézek a kiszamolo.hu tulajdonosára Csernok Miklósra, amit le tett az asztalra az teljesen oké, sőt figyelemre méltó. Ámbár ezt a cikket nem kellett volna lefordítania 🙂 És a lakásvásárlás vs. bérlés témában nem értek vele egyet! Neked mi a véleményed? Egyébként jó a kiszamolo.hu, vannak jó tartalmai.

Fotó: Phil Sexton/flickr

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek