A Philips nemrég úgy döntött, IndieGoGo-n keresztül fogja először értékesíteni új termékét. A Screeneo névre keresztelt projektor alig 30 centiről képes 80″ átmérőjű képet varázsolni a falra. Nem kell felfúratni, a plaforról lógatni stb., van benne bluetooth, automata fókusz, egy tényleg nagyon jónak tűnő termék.
A sikere sem maradt el, ugyanis alig 10 perc alatt elérték az eredeti 30.000 eurós kampánycélt. Jelenleg 1.800.000 EUR fölött járnak és még több hét van a kampány zárásáig.
A szuper termék mellett a Philips neve is elég komoly húzóerő. Az ilyen közösségi finanszírózással foglalkozó oldalakon többségében kis cégek szerepelnek, akár még csak induló startupok. Viszont egyre gyakrabban csinálnak kampányt nagy márkák, pl. a Hasbro, vagy a ROIDMI, a Xiaomi Ecosystem egyik márkája. Ők egy csomó IndieGoGo kampányol túl vannak már.
Míg a kis cégek van, hogy eltűnnek vagy felsülnek, addig egy Philips méretű márkánál nem kell ettől félni. A közösségi finanszírozásban nincs garancia arra, hogy a pénzedért a termék valóban elkészül és a cég sikerrel jár. Ismert, nagy nevektől viszont a legóvatosabb támogatók sem félnek. Eközben a cégnek ez hatalmas reklám, használhatja a „sikersztoriját” a közösségi médiában, de persze magazinok is lehozzák. Nekik nem is igazán a pénz kell, a marketing miatt használnak ilyen oldalakat, mint az IndieGoGo vagy a Kickstarter.
Ez érdekes! Olvasnék még!
- Nagy cégek is indítanak közösségi finanszírozó kampányt. Lásd ez a robotporszívó márka
- Ezekre figyelj, ha a közösségtől kérsz előleget az ötleted megvalósításához. Közösségi finanszírozás
Fotó: indiegogo.com