A Vivanda nevű cég terméke az úgynevezett FlavorPrint technológia. Egy elég mély lebontást csinálnak az ízekről és van egy hatalmas adatbázisuk benne az ételek adataival. Összesen 33 ízkomponenst határoznak meg, köztük olyanokkal mint földes, virágos, füstös, citrusos, de persze az alap ízek is a részét képezik, mint savanyú, sós, édes, umami és keserű. Az általuk létrehozott AI szerint minden étel leírható ennek a 33 íznek a kombinációjával és mértékével. A FlavorPrint oldalon egy teszt feltérképezi a Te preferenciáidat, megmutatja milyen ízeket szeretsz és az alapján ajánl neked recepteket, alapanyagokat, szószokat, italokat.
A Diageo már évek óta együttműködik a Vivandával, és csináltak egy Whats Your Whisky nevű oldalt, ahol ezzel a módszertannal térképezik fel az ízlésed, majd persze ajánlanak. Az oldal olyan sikeres volt, hogy a Diageo most megvásárolja a Vivandát, és kiszélesítik ezt az automatizált ajánlói rendszert mindenféle termékükre. Lesz vodka, gin, rum, tequila ajánló. Az emberek nem tudják egy üveget olvasgatva, mit szeretnek. Pl. földes, füstös, kicsit fűszeres, de az ilyen oldakal segítenek a még pontosabb választásban
Miért érdekes ez KKV oldalról?
Mert jól látható, hogy a nagy cégeknél is megjelenik az „egyedi” ajánlatok trendje. Szegmentálják a vásárlókat érdeklődés és ízlés szerint a tesztekkel, így jobban tudnak ajánlani és magasabb a konverzió. Épp ezt lehet elérni chatbotokkal és egyéb webes automatizmusokkal. A Diageo példája is mutatja, hogy a kvíz alapú ügyfélszegmentálásban van potenciál és akár már ma elkezdhetsz te is egy ilyet kiépíteni.
Ha érdekel a Minner véleménye a témában, hallgass bele a hírszemle podcastbe, ahol erről beszélgettünk. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül
Szeretnél te is egy ilyen termékajánló rendszert építeni? Irány a MinnerAkadémia: Chatbot marketing: automatizáld az ügyélszerzést!
Először csak olvasnál a témában?
- Termékajánló chatboton keresztül. Perszonalizált üzenet
- Az Instagram is megnyitotta a kapukat a chatbotok előtt. Hogyan tudod ezt kiaknázni?
- A chatbot megöli a személyességet a cég és a vevő között? Dehogyis! Ezt figyeld!
Forrás: diageo.com
Fotó: Canva