AI, ami whiskyt ajánl. A személyre szabott ajánlatok a jövő?

Dátum

Megosztás

A Vivanda nevű cég terméke az úgynevezett FlavorPrint technológia. Egy elég mély lebontást csinálnak az ízekről és van egy hatalmas adatbázisuk benne az ételek adataival. Összesen 33 ízkomponenst határoznak meg, köztük olyanokkal mint földes, virágos, füstös, citrusos, de persze az alap ízek is a részét képezik, mint savanyú, sós, édes, umami és keserű. Az általuk létrehozott AI szerint minden étel leírható ennek a 33 íznek a kombinációjával és mértékével. A FlavorPrint oldalon egy teszt feltérképezi a Te preferenciáidat, megmutatja milyen ízeket szeretsz és az alapján ajánl neked recepteket, alapanyagokat, szószokat, italokat.

A Diageo már évek óta együttműködik a Vivandával, és csináltak egy Whats Your Whisky nevű oldalt, ahol ezzel a módszertannal térképezik fel az ízlésed, majd persze ajánlanak. Az oldal olyan sikeres volt, hogy a Diageo most megvásárolja a Vivandát, és kiszélesítik ezt az automatizált ajánlói rendszert mindenféle termékükre. Lesz vodka, gin, rum, tequila ajánló. Az emberek nem tudják egy üveget olvasgatva, mit szeretnek. Pl. földes, füstös, kicsit fűszeres, de az ilyen oldakal segítenek a még pontosabb választásban

Miért érdekes ez KKV oldalról?

Mert jól látható, hogy a nagy cégeknél is megjelenik az “egyedi” ajánlatok trendje. Szegmentálják a vásárlókat érdeklődés és ízlés szerint a tesztekkel, így jobban tudnak ajánlani és magasabb a konverzió. Épp ezt lehet elérni chatbotokkal és egyéb webes automatizmusokkal. A Diageo példája is mutatja, hogy a kvíz alapú ügyfélszegmentálásban van potenciál és akár már ma elkezdhetsz te is egy ilyet kiépíteni.

Ha érdekel a Minner véleménye a témában, hallgass bele a hírszemle podcastbe, ahol erről beszélgettünk. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül

Szeretnél te is egy ilyen termékajánló rendszert építeni? Irány a MinnerAkadémia: Chatbot marketing: automatizáld az ügyélszerzést!

Először csak olvasnál a témában?

Forrás: diageo.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
01:07:28

200 millió forint felett. Így ugord át a forgalmi plafonod e-kereskedőként – podcast

Úgy érzed, hogy elértél egy forgalmi plafont? Vagy benne vagy egy olyan halálzónában, ahol nem nő olyan gyorsan a forgalom és a haszon, ahogy...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Saját raktárból fulfillmentbe. Esettanulmány

Te is éppen vacilálsz, hogy átköltöztesd a logisztikád egy fulfillment raktárba? Neked meg érné -e mindez? Valahol webshoposként erről álmodunk nem? Csak hátradőlsz és...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

E-kereskedelmi körkép 2023 – Webshop statisztikák

1323 millárd forinton osztozkodtak tavaly a hazai e-kereskedelmi szereplők. Míg 2020-2021 igazi pénzeső volt az e-kereskedelemben, 2022-ben már egy számjegyű növekedés volt csak, és...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...