A chatbot megöli a személyességet a cég és a vevő között? Dehogyis! Ezt figyeld!

Dátum

Megosztás

Minner olvasóként lehet, hogy már találkoztál chatbottal, több ezren kipróbáltátok már nálam is. A lényege az, hogy van bent egy-két automatizmus, ami segít nekem, és neked is. Nálam például arra jó, hogy tartalmakat osztok meg, na meg persze ennek hatására eladást is generálok, tudod a MinnerAkadémiára. Gondolhatnád, hogy a chatbot mivel félig robot, így megöli a személyességet. Éppen ezt erősíti. Két dolog, ami biztosan meg fog győzni!

0. A chatbot valójában hasonló mint egy automatizált email, csak sokkal rövidebb és interaktívabb

Hamar észreveszed a hasonlóságot a hírlevél, email és a chatbot üzenetek között. Valójában a céges közösségi oldalak (Facebook Messenger) kaptak egy automatizálható dolgot, ahogy anno az emailnél is megkapták.

1. Mióta van a chatbot, többszörösére nőtt az élő beszélgetések száma

4030-an léptek kapcsolatba eddig a Minner chatbotjával (Messengeres). Ebből a legtöbben valamilyen előre beállított dolgot kattintgattak végig, mint kvíz, vagy a melyik vállalkozás ötletet válasszam rész, vagy éppen véletlenszerűen kértek 3 cikket, illetve automata üzeneteket kapnak adott témán belül.
Élő beszélgetés az, amikor a felhasználó nem a robottal akar beszélni, kattintgatni, hanem egy élő személlyel. A 4030 főből 940 emberrel beszéltem élőben is január 15. óta. Ez egyébként napi 9 főt jelent!  Huhh! Így kiszámolva sok, még jó hogy el voltak osztva. És van olyan, akivel többször is.
A chatbot miatt sokkal gyorsabban és jobban lehet kezelni az élő beszélgetéseket is.

2. Pont az automatizmus segít tartani a kapcsolatot

Két dolgot alkalmazok, hogy az élő beszélgetést aktiváljam, és persze automatizáljam.

  1. Van egy olyan chatbot üzenet sorozat, aminél heti egyszer küldök ki üzenetet a feliratkozóknak. Egy ilyen nagy van, a Melyik vállalkozás ötlet illik hozzád rész. Itt a 8 üzenetből 2 is olyan, ami arra biztatja az embert, hogy írjon chaten, élő emberi választ kap. Egyébként ez a heti üzenet olyan, mintha hírlevél lenne, csak chatbottal érkezik. Általában linket és hasznos információkat küldök az adott témában.
    Ilyen egy üzenet, amikor biztatom őket, hogy írjon nekem:
  2. Másik módszer, ami kedvencem is, hogy kb. 1,5-2 havonta kiküldök (eddig kétszer küldtem ki ilyet) olyanoknak üzenetet, akikkel élő beszélgetésem volt az utóbbi 2 hónapban. És megkérdem őket, hogy elmaradtam-e válasszal. Nincs bent semmi link, csak azt szeretném, hogy válaszoljon. Általában 20-25%-a ilyenkor reagál, sőt 1-2 ember van akinek elmaradtam válasszal, a többiek mind jelzik, hogy nincs elmaradás és nagyon pozitívan értékelik ezt. Ilyenkor 2 napon belül vagy 70-90 emberrel is chatelek, de 80%-ánál csak annyi, hogy jelzik minden oké. Egyébként érdekesség, ilyenkor azonnal megnő a fizető ügyfelek száma. Mondom én, hogy jó kis eszköz!

Egy példa ilyen üzenetre, ezt én szerkesztem, azt a nézetet látod, illetve az eredményeket. Ezt most csak azoknak küldtem, akikkel 2 hónapon belül volt valamilyen élő beszélgetés (külön címkéztetem a rendszerben).

Belemerülnél a chatbotba? Cikkek ezzel kapcsolatban:

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!