Mennyi év alatt lehet elérni 10 milliós, 100 milliós vagy 1 milliárdos vagyont? Meg lehet gyorsítani a folyamatokat?

Dátum

Megosztás

Az elmúlt 12 évben rengeteg üzletemberrel találkoztam, még milliárdossal is. Mindig is faggattam a vagyonosabb üzleti kapcsolataimat, hogy mi kell ahhoz, hogy ezt el lehessen érni, és természetesen arra is kíváncsi voltam, hogy mennyi idő alatt. Bőszen jegyzeteltem, továbbá a kis kutatásomhoz hozzájárult még a rengeteg külföldi példa is, amiről olvastam, illetve önéletrajzi regényekből kihámoztam. Természetesen az adott illető képességeitől, tudásától függ az, hogy mennyi idő alatt ér el sikereket. A tapasztalatokat fogom ide leírni egy kicsit összeszedett tálalásban. Ezt a cikket azért írtam, hogy legyen elég motivációd ahhoz, hogy igenis meg lehet csinálni, továbbá legyen egy képed arról, hogy milyen mérföldkövek kellenek hozzá.

Tudod, nincs lehetetlen, csak tehetetlen!

Az első 10 milliók forintban (ennyi hever a bankszámlán, ház, autó)

Ezt sem könnyű elérni, viszont ehhez legtöbbször elegendő egyetlen ember is (vagyis te), akár alkalmazottak nélkül, sőt, ehhez még vállalkozónak sem kell lenni. Vállalkozóként, amennyiben sikeres valaki, 1-5 év alatt elérhető, alkalmazottként vezető pozíciót megszerezve tudja ezt felpörgetni az ember (máskülönben több mint 10 év alkalmazotti viszony kell).

Ahogy olvashatod is, hogyha a vállalkozóként vágsz ebbe bele, akkor már kialakult egy jó irány, megtaláltad a vevőkört, és az első terméket vagy szolgáltatást.

Amivel felgyorsíthatjuk a vagyon gyarapítását ezen a szinten: 

(Zárójelben megjegyzem, hogy az itt leírtak kísértetiesen hasonlítanak egy régebbi cikkben leírt “recepthez” >> Link: Így tudsz házat és autót venni 5 éven belül! – Egy ázsiai (dollár) milliárdos receptje)

100 millió – vízválasztó

Ezt az összeget már alkalmazottként nehéz lenne elérni, így az esetek 99%-ában vállalkozók jöhetnek szóba. Két út van: vagy egyedül csinálod, de akkor több mint tíz évbe telik (nincs alkalmazott), vagy alkalmazottakat felvenni, és az új piacok meg fogják nyitni a nagyobb bevételi forrást. Utóbbi már gyorsabb folyamat, aki tervezni tud, annak akár 5 év után összejöhet ez az összeg. Itt már a vagyon gyarapításához elengedhetetlen, hogy a tőke egy részét befektetésként kezeljük (tőzsde, állampapír, egyéb befektetések).

Ami felgyorsíthatja a vagyongyarapítást:

Tudtad, hogy a Nike-nak is több mint 10 év kellett az igazi sikerhez?

A Nike sztori című könyvet kötelező minden vállalkozónak kézbe vennie, mert a Nike történetét végigolvasva rengeteg vállalkozói ismeretre, vállalkozói attitűdre szert tudsz tenni. Könyvajánló és inspiráció itt: Te is vagy olyan jó, mint a Nike alapítója! Semmi olyat nem csinált, amit…

1 milliárd (forintban)

Na igen, itt jön el az az összeg, amit már a legtöbb ember nem egy cég tulajdonlásával ér el. Szerintem te is arra vagy most kíváncsi, hogy mivel lehet elérni mégis ezt a legrövidebb idő alatt. A 100 milliós vagyon után hamarabb jöhet el az 1 milliárd. Fontos, el lehet érni hazai szinten is milliárdos vagyont, de érdemes nemzetközi jelenléttel megtámogatni. Van itt két dolog, ami felgyorsítja a kitűzött vagyon elérését:

  1. Felvásárlás, összeolvadás
    Ahogy a startup-oknál hívják, exit (bár a tőzsdére lépés is egy exit). Ahogy már fent is említettem, az internetet kihasználva már olyan dinamikus növekedést lehet elérni, hogy akár pár éves üstökösszerű növekedés után egy nagy felvásárlásba is belefuthatunk.
  2. Tőzsdére lépés
    Hát igen, ez még az, ami azonnal felrepít a vagyonosok közé. Viszont több éve kell már működnie a cégnek, hogy tőzsdére lehessen azt vinni. Érdemes ezzel is számolni, főleg azért is, mert a Budapesti Értéktőzsde egyre jobban támogatja a hazai cégek tőzsdére lépését. Kapcsolódó cikk: Bill Gates, Mark Zuckerberg vagy Elon Musk gyors gazdagodásának egyik kulcseleme a …

Kapcsolódó cikkek még:

fotó: Pixabay

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...