Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből vállalkozás

Dátum

Megosztás

Mándó Milánnak, a Minner.hu alapítójának tanácsai kezdő vállalkozóknak – 5. rész

Van egy vállalkozási ötleted, de nincs meg az induláshoz a kezdő tőke? Továbbá úgy érzed, hogy nincs akkora kapcsolatrendszered, hogy sikerre vigyed? Akkor jó helyen jársz, hogy megoldást találjunk a problémádra! Csináljunk vállalkozást! Mondjuk ehhez olvasnod kell! Ha akarsz vállalkozni, akkor olvasd el az elejétől a végéig!

A cél most az, hogy egy induló vállalkozás esetében olyat mutassunk, amire elsőre nem gondolnál, és formáljuk a vállalkozói attitűdödet.

0. lépés – Kell egy papír

vagy egyéb más dolog (online jegyzet), ahová jegyzetelni tudsz! Azért írunk, rajzolunk, hogy sokkal jobban beinduljon az agyunk. Próbáld ki! Én a Minnernél mindig alkalmazom. Sőt, néha először papírra jegyzetelek és utána viszem fel online-ba. Amit kézzel írsz, rajzolsz, sokkal jobban megmarad, mint amit gépelsz. A brainstorming, ötletelés később is fontos tevékenység lesz a vállalkozásod mindennapjaiban.

Abból tudsz gazdálkodni, amid van

Szóval se pénz, se kapcsolatok. Akkor mit kell beletenni? Na gyerünk! Tudod a választ! Vagy időt, vagy tudást, vagy mindkettőt. Idő, oké az lesz, akkor főleg, ha imádjuk az ötletünket. Tudás, na itt nem csak szakértelemre gondolok, hanem például stratégiára, főleg a piacra lépési stratégiára, na és olyan dolgokra, amit ugye nem tudunk megfizetni most. Magyar gógyi verhetetlen! Ugye!? Oké, akkor tényleg figyelj rám és el fogod érni, hogy sikerüljön a célod, és piacra vidd az ötletedet, működőképes vállalkozásod legyen!

Ilyen stádiumban befektetőt nehéz lesz bevonnod, és jobb is, ha később teszed. Tehát akkor kell Neked:

  • Idő – foglalkozz vele, foglalkozz a projekttel. De ne úgy teszetoszán! Napi 30 percet úgy tényleg igazán adj bele!  És ne azon örömködj, hogy milyen jó az ötleted, és bizonygasd az igazadat. Tettek kellenek!
    • Tervezd meg a weboldalad,
    • írj egy listát, hogy miért válasszanak téged,
    • írd fel a vevőid összes felmerülő problémáját, lehetséges kérdéseit (segíteni fog a marketing anyagaidban is, de a termékfejlesztésben is)
    • tervezd meg a vállalkozásod egy napjának működését,
    • számolj bevételekkel, kiadásokkal,
    • találj ki üzleti modellt, akár többet is, – lásd itt:  Milyen vállalkozást indíts? Milyen a jó üzleti ötlet?
    • mivel kevés a tőke, gondold végig adott területen mi az a legapróbb dolog, amivel lehet még pénzt keresni (termék szolgáltatás)
    • Jah, kifelejtettem a legfontosabbat! Csinálj piackutatást, éld bele magad a vásárlóba, nézd végig, ők hogyan vásárolnak hasonló terméket (miért…), akik ilyet csinálnak mennyi az árbevételük, mennyi alkalmazottal dolgoznak… Lásd itt: Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így…
  • Tudás – Mivel nincsenek millióid, így sok mindent magadnak kell csinálni, tehát meg kell tanulnod rengeteg dolgot, ami kell a vállalkozásodhoz!

Mit kell elérned, mit érsz el az alábbi Minner stratégiával?

  • Hogy minél előbb a piacon legyél
  • Legyen bevételed már most
  • Legyen kapcsolatrendszered
  • Legyen jó marketing alapod
  • Sikerre vidd az alap ötletedet, vagy közben találj egy jobbat!

Milyen bizniszt lehet elindítani kevés pénzből és kapcsolatok nélkül?

Több száz vállalkozási ötlet vár rád a Minneren! Vállalkozási ötletek 2022. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Persze ott a saját ötleted, de gondold végig! Mi az a terület, megoldás, amit most azonnal el tudsz indítani? Hát valamilyen online biznisz, megoldás! Lehet, hogy az ötleted offline, vagyis valami kézzel fogható dolog? Vagy beruházás? Akkor is valamilyen módon kell használod az online dolgokat később, de mivel nincs tőkéd, akkor indulj már el valamivel, mégse porosodjon a fiókban, indulj el valamivel, hogy legyen lehetőség arra, hogy megvalósítsd!

Mindjárt mutatom, mit csinálj, de közben adok egy kis motivációt:

Akik vállalkozók engem körül vesznek, ők legnagyobb százalékban nem azzal lettek sikeresek, amivel elindultak, amilyen profillal (ötlet, termék, szolgáltatás…) elindították a vállalkozásukat. Ennek oka az, hogy: mikor ismered meg legjobban a vevői igényeket? Mikor találsz ki még piacképesebb terméket? Hát amikor piacon vagy! Ez benne a zseniális. Sőt azt mondom, jó a mostani ötleted is, de lesz ennél jobb is! Na és még van itt valami! Miközben elindítod majd most a vállalkozásodat és a végén eljutsz (elvileg, de nem lesz feltétel) a mostani ötletedhez, aközben már piacon vagy és a vevők még értékelni is fogják, hogy látják nálad a változást, innovációt. Legyél okos és használd ezt ki!

Az ötleted – Induljunk ki belőle

Oké! Tehát az ötleted megvan, még nem tudjuk, hogy mennyire piacképes, kell-e majd a vásárlóknak, használják-e… Tudom, azt mondod, naná, hogy kell a te terméked / szolgáltatásod / megoldásod az embereknek, és nagyon jó! Bár ilyen egyszerű lenne! Tudom, még mindig úgy gondolod, hogy a tiédet tuti vennék azt, hogy nagyon jó és használni fogják. Gondold is így, de hallgass rám a megvalósításban és akkor el fogod érni!

Tudod mi a jó ilyenkor? Ha van tőkéd, ha nincs tőkéd, ezen fog múlni a dolog. Sokszor akiknek tőkéjük van, ott cseszik el, hogy a piacra lépésnél már beleöltek sok-sok pénzt, aztán közben kiderül, hogy a kutyának sem kell. Nah, előrébb vannak? Mondjuk annyival, hogy tudják, nem jön be.

De mi okosabbak leszünk!

#példa

A Nike így csinálta: most leírom ezt az instant példát, de ide még fogok hozni több példát is. Szóval, A Nike azonnal saját márkás cipőket árult? Neeeem! Első években egy japán cipőmárka termékeit értékesítette, egyszerű viszonteladóként. Miért? Mert az alapító célja a cipőbiznisz volt, a futócipők piaca. És közben alakult ki, több év alatt, hogy legyen egy másik brand, sőt maga az összes folyamat, piac… Nem cseszte el azzal a vállalkozását, hogy elindult kicsiben. És mi most még jobb helyzetben vagyunk! Tudod, online!!! Gyorsabban elérheted azt, amit mondjuk ő közel egy évtized alatt.

Írd le, gondold át, hogy milyen szektorból, területről van az ötleted! Tehát például vendéglátáshoz kapcsolódik (gasztro), divathoz, vállalkozásokhoz, ügyviteli rendszerekhez, üzleti rendezvényekhez… és így tovább, ha több területhez is kapcsolódik, akkor írd fel!

Megvan a szektor? Oké, akkor kezdj el ötletelni az alábbiakon! 

Miért? Azt kérdezed ugye? Miért kell ez nekem?! Azért, hogy a piacon legyél már és el tudd kezdeni gyűjteni azokat a vásárlókat, akiknek majd el tudod adni a szolgáltatásodat, megismered a piacodat, lesz tőkéd….. Ez a lean szemlélet, vagyis butítsd le a vállalkozásodat! Így el tudod érni, hogy megvalósuljon a mostani ötleted!

#példa

Lifetilt – táplálékkiegészítő webshop/bolt.
Ő is blogbejegyzéseivel, vagyis a blogjával került a köztudatba és most egy milliárdos éves forgalmú céget vezet. A bevétel legnagyobb része a termékekből van, de nem klasszikus webáruház, ahová felmész, megvásárolod a terméket és kész. Hanem itt először becsatlakozol a közösségbe, olvasod a blogot, Facebookot, és közben egyszer csak vásárló lettél. Felveszel egy új szemléletmódot, sőt, már nem is gondolsz a konkurenciára, neked a Lifetilt kell. Ehhez hozzátartozik a tulajdonosnak, vagyis Tamásnak a kicsit megosztó stílusa is. Érdekesség, hogy webshopjuk mellé nyitották fizikai üzletet is Budapesten, a Lifetiltfood vállalkozásuk is irtó sikeres. .

  • Tedd fel magadnak a kérdést, hogy milyen szolgáltatást adnak el ezen piacon? Melyik a legkönnyebben elindítható? Tudod csinálni? Akkor hajrá!

Ez tetszett! Van még ilyen tartalom? A cikksorozat további részei

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!