Hogyan indítanék be egy kiterjesztett valósággal foglalkozó startupot? – Figyeld a lépéseket, és inspirálódj belőle!

Egy olyan, új cikksorozat pattant ki a fejemből, aminek köszönhetően még jobban át tudom adni az évek alatt megszerzett tudásomat, és azt ti hasznosítani tudjátok. Nem is szaporítom tovább a szót, úgy is látni fogod, miről beszélek. Kezdjük is el!

A cikksorozatban azt mutatom be, hogy én milyen módon lépnék be adott piacra, adott termékkel/szolgáltatással úgy, hogy maximum 1-2 millió forintom van beindítani a vállalkozást.

Kiterjesztett/virtuális valóság és én

Nézzük át, milyen tudásom is van jelenleg ezen a piacon, hogy teljesen képbe legyél, miként is csinálnám. Semmi közöm jelenleg a kiterjesztett valóság piachoz, sőt, semmilyen mérnöki tudással nem rendelkezem. Ha befektetőket kellene meggyőznöm az ötletemről, akkor maximum a marketing tudásommal tudnék villogni.
Sőt, még konkrétan ötletem sincs, csak az, hogy ebben a szektorban szeretnék valamit megvalósítani.
Nem azt csinálom, hogy azonnal elkezdek fejleszteni, azonnal kész termékkel lépek a piacra, vagy befektetőket kezdek el keresni. A befektetők ki is röhögnének jelenleg, ezért csinálom azt, hogy … kiderül lent.

A piac – Kiterjesztett / virtuális valóság

Jelenleg mindkét piacra fejlesztenek a cégek, vagyis a kiterjesztett és a virtuális valóságra is. Így nehéz eldönteni melyik területre érdemes “berobbani”. Még a Facebook is mindkettőre fejleszt, így tényleg nehéz lesz.
Egy nagyon nagy érv a kiterjesztett valóság mellett: Az én választásom később biztosan a kiterjesztett valóság lesz, mivel ott nem kell mindent megalkotni a térben, hiszen a valóságot használja és arra “tesz” rá dolgokat, míg a virtuális valóság esetében nekünk kell megalkotni a teret is.

Piac megismerése

Először is még jobban meg kell ismernem a piacot, így kipróbálom az összes hazai lehetőséget, megnézem, ki foglalkozik vele. Elmegyek annyi expora, kiállításra, rendezvényre amennyire csak lehet, bár tény, hogy ezen a piacon még szinte semmi sincs itthon, így külföldi jöhet csak szóba.
Fontos! A piac megismerését arra az időszakra is teszem, amit majd a piacralépés (következő bekezdés) résznél le fogok írni.

Piacralépés

Még csak most tűnik fel neked, hogy még nem is beszéltem az ötletről. Igaz? Pedig már a piacra lépésről írok. Írtam egy cikket már arról, hogy miként butítsd le úgy az ötletedet, hogy ne kelljen sok pénzt kockáztatnod, és mégis nagyobb sikert érhetsz el, mintha azonnal lépnél a piacra, már kitalált termékkel. Tehát ebben az esetben a kiterjesztett valóságos vállalkozásomban nem azonnal állok neki fejleszteni és kitalálni valamit, hanem először más módon lépek a piacra; de a cél majd a saját termék lesz.

Így indulnék el:

1. év:
Cél a piac megismerése, profittermelés, leendő munkatársak felkutatása.

  • Események szervezése:
    Virtuális valóságos cégekkel veszem fel a kapcsolatot (ezek vannak többen most), akiken keresztül eseményeket szervezek, vagy elviszem őket fesztiválokra, városnapokra, illetve plázákba.
    Pl. “Virtuális valóság” roadshow-t csinálnék…
  • Webshop, már meglévő termékek forgalmazása
    Ezt nem csak profitcéllal csinálnám, hanem előnevelném a vásárlóimat is, és brandet építenék. Megismerném a piaci igényeket.
  • Csapatépítőket szerveznék
    Olyan virtuális valósággal, vagy kiterjesztett valósággal foglalkozó dolgot keresnék, amivel lehetne csapatépítőt csinálni. Pl. Szabaduló szobák (ha jól tudom van ilyen már). Így már a céges oldalt is meg tudnám fogni. Építeném a brandet. Itt elég jó profitom is lenne.
  • Blogot indítók
    Értelemszerűen a webshophoz és az eseményekhez tartozó blogot indítok, amin keresztül tudom reklámozni az előbb említett üzleteket. .

2. év:

Már befolytak az első bevételek is az események szervezéséből, és a kisebb webshop tevékenységből. Mi következik ezután?

  • Közben megismerkedtem olyan emberekkel is, akik közül kikerülhetnek a kiterjesztett valóságos startup leendő munkatársai.
  • Most jött el azaz idő, hogy elkezdjünk fejleszteni, vagy kiadjam alvállalkozóknak a fejlesztéseket, vagy munkatársakat vonjak be.
  • Értelemszerűen ekkor derül ki, mekkora tőkére van szükség, kell-e befektető.
  • Amennyiben szükséges nagyobb tőke a fejlesztésekhez, szolgáltatások kialakításához, termékek előállításához, akkor megindul a befektetőkeresés.
    Miért van könnyebb dolgom? Mert már működő cégbe fektetnek be a kockázati tőkések, üzleti angyalok. Sokkal jobb tárgyalási pozícióba kerülnék, és elhiszik hogy ismerem a piacot.

Mit tanulhattál ebből?

  • Nem ugrok azonnal fejjel a falnak.
  • Ha olyan piacra török be, amit nem ismerek, nem azonnali fejlesztéssel készülök, hanem már meglévő eszközöket, termékeket… infrastruktúrát használok.
  • Nem zavar, ha közben más is fejleszt hasonlót, vagy elindultak a fejlesztések ezen a piacon, nem számít, ha nem én vagyok az első a piacon (például Facebook előtt is volt a MySpace, mégis a FB lett a sikeresebb)
  • Már működő céget tudok felmutatni, ha éppenséggel több millió forintra lesz szükségem. Amennyiben befektetőkkel kell tárgyalnom, ez jó tárgyalási alapot fog képezni.

Tudom, mire gondolsz: “Akkor miért nem valósítom meg?” Éppen, amint látod a Minner-en dolgozom, és ezt a vállalkozásomat valósítom meg, és azon vagyok, hogy minél nagyobb brand legyen, és természetesen minél több bevételem származzon belőle. Így mázlitok van, mert amelyik ötletet nem valósítom meg 1-3 éven belül, azt leírom a Minner-en.

A cikksorozat további részei:

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: COM SALUD Agencia/Flickr

 

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!