Mennyire őrülten hangzik, hogy Hollandiában egy új csokoládé márkát elindít valaki? Hollandia csokiipara is óriási, hát még a mellette lévő Belgiumé. A Tony’s Chocolonely alapítói mégis úgy gondolták, lehet helyük a piacon. Persze első években furcsán néztek rájuk, mint újítókra, hiszen nem szokványos dolgokkal indultak el.
Már most tudod, hogy mire akarok majd célozni, igaz? Néha akkor tudsz nagyot alkotni, ha valami váratlan húzol vagy amire a konkurencia csak legyint, vagy azt mondja ez hülyeség. A konkurenciái későn is reagáltak, óriási piacot szerzett a semmiből.
A Tony’s Chocolonely emiatt lett piacvezető

Tudom, hogy szeretitek, ha összekapcsolok különböző Minneren található információkat. Most is ez történik. 2005-ben indult ez a csokoládé készítő cég, akik egy társadalmi problémára, iparági problémára adtak megoldást. Az első 5000 darab csokijuk teljesen a szektor átlagtól eltérő színben, pirosban jött ki, rajta egy óriási felirattal, hogy:
100%-ban rabszolgamentes
Ez az ő társadalmi felelősség vállalásuk. Egy korábbi tartalomban már írtam róla, hogy: egy átfogó 8000 fős nemzetközi kutatásból (Edelman) kiderült, hogy az emberek 53%-a úgy gondolja, hogy a társadalmi problémákat a vállalatok sokkal jobban meg tudnák oldani, mint a kormányok. Nos ennél a cégnél látszik, hogy ez bejött nekik. Évente 70 millió eurós forgalmuk van, Hollandiában 19%-os piaci részesedésük. A cég idén megkapta a legfenntarthatóbb márka címet, ami miatt szinte ingyen marketinget kapnak rengeteg szervezettől.
Az emberekre hatással van ez társadalmi üzenet, sőt még minőségibb csokoládénak tartják. Igaz közben a szlogenen változtatniuk kellett erre: „A 100% rabszolgamentes csokoládé felé”.
Különleges még abban, hogy
- Nem előre méretezett téglalapokból áll egy tábla csoki, hanem ahogy a gép adja. Mondván akkorát törsz, amekkorát akarsz.
- Ők hozták be ott először a különleges fűszerezésű és ízű csokikat, hasonló mint itthon a chocoMe.
- A csomagolás teljesen ellentéte a szektorban megszokotthoz képest. Ez segíti igazán megkülönbözteti a márkát a többitől.
A márka felkeltette a Starbucks ex-vezérigazgatójának, Howard Schulznak is a figyelmét és kisebbségi tulajdonrészt szerzett a cégben. 2020 és 2024 között megnégyszerezte a márka a forgalmát az Amerikai Egyesült Államokban, így természetesen felkerült a „térképre”.
A leggyorsabban növekvő csokoládé piaci szereplő most a vállalkozás
Mit csinálnak a konkurenciák? Már 19 éve működik a cég és valahol 10 éves működés után kezdték másolni őket, részben a szektoron belül. Gondolj bele, hogy mennyi előnyük van most, 10 évig nem vették komolyan őket! Bármelyik korábbi csokoládégyártónak ott lett volna a lehetőség, hogy terméket fejlesszenek, de nem tették. A legfőbb szektorproblémára reagált a Tony’s csokigyártó. Arra, hogy a csokoládé előállítási láncban van rabszolgamunka és azt ők minimalizálták. Ezen kívül csak kicsit megújították a termékeket, vittek bele olyat, ami eddig nem volt megszokott.
Olvasnál még ilyen cikkeket?
- Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…
- Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk [podcast]
- Mi a titka a gyorsan növekvő cégeknek? Hogyan kell áttörni a növekedést gátló plafont?…
Forrás: Forbes.com
siliconcanals.com/