Erre a holland csokigyártóra furcsán néztek a csokoládéiparban. Ma piacvezetők között vannak

Dátum

Megosztás

Mennyire őrülten hangzik, hogy Hollandiában egy új csokoládé márkát elindít valaki? Hollandia csokiipara is óriási, hát még a mellette lévő Belgiumé. A Tony’s Chocolonely alapítói mégis úgy gondolták, lehet helyük a piacon. Persze első években furcsán néztek rájuk, mint újítókra, hiszen nem szokványos dolgokkal indultak el.

Már most tudod, hogy mire akarok majd célozni, igaz? Néha akkor tudsz nagyot alkotni, ha valami váratlan húzol vagy amire a konkurencia csak legyint, vagy azt mondja ez hülyeség. A konkurenciái későn is reagáltak, óriási piacot szerzett a semmiből.

A Tony’s Chocolonely emiatt lett piacvezető

Tudom, hogy szeretitek, ha összekapcsolok különböző Minneren található információkat. Most is ez történik. 2005-ben indult ez a csokoládé készítő cég, akik egy társadalmi problémára, iparági problémára adtak megoldást. Az első 5000 darab csokijuk teljesen a szektor átlagtól eltérő színben, pirosban jött ki, rajta egy óriási felirattal, hogy:

100%-ban rabszolgamentes

Ez az ő társadalmi felelősség vállalásuk. Egy korábbi tartalomban már írtam róla, hogy: egy átfogó 8000 fős nemzetközi kutatásból (Edelman) kiderült, hogy az emberek 53%-a úgy gondolja, hogy a társadalmi problémákat a vállalatok sokkal jobban meg tudnák oldani, mint a kormányok. Nos ennél a cégnél látszik, hogy ez bejött nekik. Évente 70 millió eurós forgalmuk van, Hollandiában 19%-os piaci részesedésük. A cég idén megkapta a legfenntarthatóbb márka címet, ami miatt szinte ingyen marketinget kapnak rengeteg szervezettől.

Az emberekre hatással van ez társadalmi üzenet, sőt még minőségibb csokoládénak tartják. Igaz közben a szlogenen változtatniuk kellett erre: „A 100% rabszolgamentes csokoládé felé”.

Különleges még abban, hogy

  • Nem előre méretezett téglalapokból áll egy tábla csoki, hanem ahogy a gép adja. Mondván akkorát törsz, amekkorát akarsz.
  • Ők hozták be ott először a különleges fűszerezésű és ízű csokikat, hasonló mint itthon a chocoMe.
  • A csomagolás teljesen ellentéte a szektorban megszokotthoz képest.

Mit csinálnak a konkurenciák? Már 14 éve működik a cég és valahol 10 éves működés után kezdték másolni őket, részben a szektor. Gondolj bele, hogy mennyi előnyük van most, 10 évig nem vették komolyan őket! Bármelyik korábbi csokoládégyártónak ott lett volna a lehetőség, hogy terméket fejlesszenek, de nem tették. A legfőbb szektorproblémára reagált a Tony’s csokigyártó. Arra, hogy a csokoládé előállítási láncban van rabszolgamunka és azt ők minimalizálták. Ezen kívül csak kicsit megújították a termékeket, vittek bele olyat, ami eddig nem volt megszokott.

Merre tovább? Neked is kell termékfejlesztés. Kezdd itt: A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]

Vagy további esettanulmányok itt:

Forrás: Forbes.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Gyereknevelésben segít az AI? Alza előfizetés. A Youtube blokkolja a hirdetés blokkolókat. Könyvajánló

Megjelent az Alza+ előfizetés, amivel ingyenes szállítást biztosítanak csomagpontra és partnerpontra. Alza+ az új Amazon Prime? Vajon ki nyeri meg a hazai e-kereskedelmi piacot?...