Azt szeretem a chatbotban, hogy végre egy kicsit újra visszaszerezhettem az ingyenesség lehetőségét a Facebookon. A feliratkozókat akár ingyen is meg tudom szerezni, vagyis akik rácsatlakoznak a chatbotra. És utána ingyen tudok nekik küldeni üzeneteket. Most nézzük meg, hogy hogyan kerülnek rá a chatbotra az emberek, felhasználók. A cikk végén pedig belinkeltem a további chatbot tartalmakat, amik egészen biztosan érdekelni fognak ezután.
Fontos! Az alábbi példák a Facebook Messengerhez kapcsolható chatbotokra értendőek.
Miért gyűjtünk feliratkozókat?
- vagy azért, hogy feliratkoztassuk egy automata üzenetküldő sorozatra (sequence) – ingyen-, olyan mintha hírlevél lenne,
- vagy időközönként (bármikor) küldjünk neki üzenetet, ezt hívják broadcast üzenetnek (ingyen)
- vagy azért, hogy mikor rákerül a chatre, akkor azonnal kitöltsön valamit, választ kapjon valamire
- Azt, hogy mikor milyen üzentet kapjon, te állítod be a chatbot kezelőfelületeden. Automatizálható szinte minden.
Hogyan gyűjt feliratkozókat? – Példákkal
A chatbotodon belül a rendszer mindig útmutatót ad, hogyan tudod használni az adott funkciót, feliratkozó gyűjtést.
- Miután beállítottad, vagyis összekapcsoltad a chatbotodat a Facebook oldaladdal, akkor bárki, aki valamilyen módon a Messengerében ír neked, onnantól rákerül a feliratkozók listájára (subscriber).
- Te be tudod állítani, hogy milyen üzenet fogadja a felhasználót, akár külön-külön is az alábbi megoldásokkal. Tehát egyrészt az első üzenetet meg tudod határozni. Illetve az azt követő üzeneteket.
A chatboton belül egy kezelőfelületen tudod ezt előhívni. - Facebook hirdetés
Például reklámozod a lehetőséget Facebook hirdetéssel. Mikor a felhasználó rákattint a hirdetésre, átnavigálja a chatbotra.
Például ehhez hasonló hirdetés jelenik meg:
- Lehet a weboldaladon egy link, vagyis hivatkozás, amelyre kattintás után szintén a Facebook oldalad Messengere nyílik meg. Erre gondolok: kattints ide!
- Beúszó hirdetés / widget
Lehet, hogy már láttál ehhez hasonlót a Minneren és a MinnerAkadémián is alkalmazom. A weboldaladba kell egy kódot betenni és beállíthatod, hogy mikor, hányszor, milyen alkalmakkor jöjjön elő. Nálam akkor ugrik fel, ha 1/3-ig legörgetett az oldalon a felhasználó, és több napig is eltűnik, ha nem kattint. (Apró érdekesség, hogy sárga színt használok, hogy feltűnjön).
- Vagy akár chatbuborék valamelyik sarokban. Itt az a jó, hogy már tudja a nevét is a felhasználónak, ezt imádtam benne.
- Widget box / gomb
A weboladba fix gombot, vagy nagyobb widget boxot tudsz betenni. Ilyet: - Tanuld meg online az egészet, ezzel időt is spórolsz. Egy igazi chatbot szakértőt, készítőt kértem fel, hogy tanítsa meg nektek. Mindezt online, saját tempódban sajátíthatod el: Chatbot készítés, marketing képzés a MinnerAkadémián. Külsős szakértő tartja! Kattints ide!
Chatbot tartalmak:
- 600 Ft reklámköltségből 20 000 Ft kosárérték: Esettanulmány: Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot?
- Chatbot szabályok: A chatbot marketing kétségtelenül hatékony, de ismerni kell a lehetőségeket és a szabályokat
- Chatbot összekapcsolás: Hogyan tudom összekapcsolni a chatbotomat Facebook oldalammal? Chatbot beállítása. Hogyan működik?
- Chatbot alapok: Hogyan működik egy chatbot? Mi a chatbot? Chatbot készítés. Példa a cikkben
- Chatbot képzés: Chatbot készítés, chatbot marketing képzés a MinnerAkadémián. Oktató Szabó Csenger chatbot készítő, szakértő. Kattints ide!
- Chatbot podcast, hanganyag: Mire jó a chatbot? Miért érdemes használni? Chatbot marketing – podcast