KezdőlapGazdaság és üzletInstant: Használj illatokat a marketingedben

Instant: Használj illatokat a marketingedben

-

Az illatok nagyon jól hívnak elő emlékeket, erős hatással vannak ránk. Ezért veszünk illatgyertyákat, de használják ezt még ingatlanosok is. Egyre többet használja az illatokat a turizmus is. Légitársaságok, hotelek, Airbnb szállásadók és szórakozóhelyek illatokat vetnek be, hogy emlékezetesek maradjanak.

Az illatokkal nemcsak kellemes emlékeket idézhetünk elő, de az emberek érzékelése is befolyásolható: kutatások szerint a “meleg” illatok mint a vanília vagy a fahéj közelség érzetét keltik, amitől egy hely szűkösebbnek vagy telibbnek tűnik. Valóban szűk helyekre, mint például egy reptéri lift ezért érdemes “hűvös” illatokat használni, mint például a menta vagy az eukaliptusz, amelyek ellenkező hatást váltanak ki.

Forrás: Canva

A kávéillat segít fókuszálni, koncentrálni, így hasznunkra válhat egy konferenciahelyszínen, előadóban, üzleti meetingen. A citrusos illatokat a tisztasággal azonosítjuk, ezért ezeket gyakran használják fürdőszobákban, mosdóhelyiségekben. Az édes illatok csökkenthetik az emberek kalóriabevitelét (eltelünk a csoki illatával, ezért kevesebbet eszünk).

Érdemes az illatokkal kísérletezni offline helyszíneken, üzletekben, akár a fenti módon, akár egy, az üzletünkkel azonosítható, saját illattal, mint például a Lush teszi.

Az erről szóló beszélgetésért és ötleteinkért hallgasd meg a Minner Hírszemle podcastjét, ahol persze más érdekes témákat is bedobunk.

Mutatunk egy érdekes inforgrafikát az illatmarketingről

Érdekel még a marketing pszichológiai oldala? Marketingpszichológia: Láss a fogyasztók fejébe!

Forrás: fastcompany.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek