Az illatok nagyon jól hívnak elő emlékeket, erős hatással vannak ránk. Ezért veszünk illatgyertyákat, de használják ezt még ingatlanosok is. Egyre többet használja az illatokat a turizmus is. Légitársaságok, hotelek, Airbnb szállásadók és szórakozóhelyek illatokat vetnek be, hogy emlékezetesek maradjanak.
Az illatokkal nemcsak kellemes emlékeket idézhetünk elő, de az emberek érzékelése is befolyásolható: kutatások szerint a “meleg” illatok mint a vanília vagy a fahéj közelség érzetét keltik, amitől egy hely szűkösebbnek vagy telibbnek tűnik. Valóban szűk helyekre, mint például egy reptéri lift ezért érdemes “hűvös” illatokat használni, mint például a menta vagy az eukaliptusz, amelyek ellenkező hatást váltanak ki.
A kávéillat segít fókuszálni, koncentrálni, így hasznunkra válhat egy konferenciahelyszínen, előadóban, üzleti meetingen. A citrusos illatokat a tisztasággal azonosítjuk, ezért ezeket gyakran használják fürdőszobákban, mosdóhelyiségekben. Az édes illatok csökkenthetik az emberek kalóriabevitelét (eltelünk a csoki illatával, ezért kevesebbet eszünk).
Érdemes az illatokkal kísérletezni offline helyszíneken, üzletekben, akár a fenti módon, akár egy, az üzletünkkel azonosítható, saját illattal, mint például a Lush teszi.
Az erről szóló beszélgetésért és ötleteinkért hallgasd meg a Minner Hírszemle podcastjét, ahol persze más érdekes témákat is bedobunk.
Mutatunk egy érdekes inforgrafikát az illatmarketingről
Érdekel még a marketing pszichológiai oldala? Marketingpszichológia: Láss a fogyasztók fejébe!
Forrás: fastcompany.com
Fotó: Canva