Jönnek az új autópiaci szereplők? Elio Motors, a háromkerekű kisautó

A Tesla is hamar berobbant a köztudatba, és most láthatjuk, hogy minden techonlógia adott ahhoz, hogy további új szereplők jelenjenek meg. Ennek egyik elősegítője a közösségi finanszírozó oldalak. Ehhez viszont nem elég a legtöbbször emlegetett Kickstarter, vagy az Indiegogo, mivel mégis autóról van szó. Az Elio Motors a startengine.com-on indította el közösségi kampányát, ahol te nem a terméket veszed meg, hanem részvénycsomagot kapsz a cégből. Így tudják beindítani a gyártást, és neked is jobb, mivel később a profitból, esetleges részvénykibocsátásból nagyobbat profitálhatsz.

Az Elio Motors alapítója Paul Elio egy olcsó, háromkerekű kétszemélyes kisautót tervezett. Az autó ára 6800 dollár körül lesz, ami közel 1/3-a a más márkák autóihoz képest. A kampányuk sikerült is, és így 25 millió dollárt vontak be, csak a közösségi kampányukkal. A cég 1500 új munkahelyet hoz létre az elkövetkező években, hála a befektetőknek, és további 1500 beszállítóval fognak szerződni, neki is munkát adni.

A közösségi finanszírozó kampányuk abból volt speciális, hogy részvénycsomagokat lehetett venni, és nem magát az autót, a terméket. Ehhez hasonló weboldalról még fogok írni a Minner.hu-n. Ez is egy lehetőség egy startup beindítására.

Az autóról pedig itt egy videó

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!